2018-11-13, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det har ju sagts så av EGT - men det behöver ju inte betyda att det är sant. Jag menar det är ju svårt att be hen visa källa på det.

Nej jag kan inte se att någon av geocachenicken jag nämnde i inlägget igår jobbar i polishuset.
Dom umgås ju väldigt ofta med SD, och HD, och både cachar och reser ihop. Det visade ju även rapporten från gårdagens event.

geonick YankeeDude (Jerry Gr*y) jobbar som översättare på Örebro Universitet
https://www.linkedin.com/in/geraldgray/

geonick: PeterGabrio (Pet*r Norén) jobbar i betongbranschen
https://www.linkedin.com/in/peter-norén-021027a3/

geonick: masesa_ (S*ra Selling) jobbar som lärare.
https://www.orebro.se/tullangsgymnasiet/omskolan/kontaktuppgifter/sellingsara.5.7bb58d5d154d257e2bc1a463.html
Håller med Dig att det inte alls behöver vara sant att det finns någon geo-kunnig i utredningen.

Och om det nu finns får vi hoppas att det inte är någon i närmsta kretsen till SD.
Citera
2018-11-13, 06:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha menade panzarn fuskandet. Trodde det handlade om det där med att medlemmarna skrev loggar som censurerades och sådana beteenden som föreningen satte stopp för. De gör det knappast för SD skull utan enbart av egoistiska skäl.

Det menade nog panzarn, men inte skulle styrelsen i den flata föreningen bli ansvariga för att en enskild medlem uttrycker sina känslor om vedervärdiga typer som fuskar och förfular hela sporten. Menar du att styrelsen borde/ska vara rädda för att bli anmälda?
Citera
2018-11-13, 06:54
Medlem
Honan6s avatar
Det kan finnas skäl att tro att det leks med polisen också - "FTW" kan t ex betyda F*ck (u)T*n* (o, y) W*nkl*r (i, e) som är högt uppsatt inom polisdistriktet Bergslagen.

Länk till intressant läsning om NFC
Citera
2018-11-13, 07:08
Medlem
Honan6s avatar
Är JG med och leker för att han är trofast som en hund, eller...?
Var hans "sorg" spel för galleriet den 19:e maj när han var så snabb med att lägga ut bild endast några timmar efter att Lena hittats?
http://forumbilder.se/H6TA6/52367be4-23e9-4264-a4f6-b39b22c7f3ec
Citera
2018-11-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Är JG med och leker för att han är trofast som en hund, eller...?
Var hans "sorg" spel för galleriet den 19:e maj när han var så snabb med att lägga ut bild endast några timmar efter att Lena hittats?
http://forumbilder.se/H6TA6/52367be4-23e9-4264-a4f6-b39b22c7f3ec
Och inte ett ord om Lena från deras sida sedan... man kan tycka att dom borde skriva någon gång i sina inlägg på geo-loggar att dom saknar henne...

Undrar om det var någon tyst minut för Lena på eventet i Sundsvall... och om inte varför?
Var det för att SD var där?
Citera
2018-11-13, 07:38
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan finnas skäl att tro att det leks med polisen också - "FTW" kan t ex betyda F*ck (u)T*n* (o, y) W*nkl*r (i, e) som är högt uppsatt inom polisdistriktet Bergslagen.

Länk till intressant läsning om NFC

En annan T*n* (o, y) hos polisen är M**rk (ö, ö) = TM. Mycket framgångsrik krimtekniker som medverkat i Veckans Brott och är expert på blodanalyser, är även geocachare och gammal dykarvän med SD. Om TM ingår i utredningsteamet vet jag inte, men han vet nog en del om SD:s karaktär.
Citera
2018-11-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Att @Rosenrasande tror att det har med det här mordet att göra.
Det tror jag inte. Hoppas inte det heller.
Citera
2018-11-13, 08:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som väntat nappade herrarna både på betet och varsitt wienerbröd - som väntat en retroaktiv logg skräddarsydd för att täppa till alla eventuella luckor.

Mjölkpaketet som "av en händelse" får hörnet med datummärkningen i bild känns nästan litet för välplanerat. Desto mer underhållande med fotomotiv på fler fallna löv än på övriga geocachares bilder tagna den 20:e. Men men vad gör väl det, utbildning istället för inbillning är ju inte heller helt fel FTW

Du är fenomenal på att hitta spännande diskrepanser och felaktigheter från geocachingloggningarna och bloggarna! Vad skulle vi göra utan ditt grävande. Tack.

En sak som jag undrar över är den bild där JG och SD sitter och fikar i bilen. Den tycker jag mig ha sett tidigare? För inte så hemskt länge sedan?

Att driva med oss genom många små "blinkningar" verkar utmynna hans förkärlek till "gåtor". Han är verkligen underhållande. Kanske lika "underhållande" hos polisen?

Vill också bara tillägga att löven kan falla lite olika på olika ställen inom ett och samma område och mellan olika träd. Att det fallit mer löv på deras bild än på andras bilder några dagar senare behöver inte betyda att de "luras, om det inte är en bild från exakt samma träd.
Ser bara på min egen tomt hur löven på några träd har fallit för redan många veckor sedan (kastanjen och plommonträdet). Under vissa björkar är fullt med gula löv, medan andra björkar, äppelträd, eken och syrenen inte har fällt alla sina.
Citera
2018-11-13, 08:57
Medlem
Honan6s avatar
SD är inte bra på att manipulera bilder. Se hur JG saknar skugga och hur bron lyser igenom ena benet.
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3109fd3e-099e-46ea-8cff-d361312ec321.jpg
Citera
2018-11-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och inte ett ord om Lena från deras sida sedan... man kan tycka att dom borde skriva någon gång i sina inlägg på geo-loggar att dom saknar henne...

Undrar om det var någon tyst minut för Lena på eventet i Sundsvall... och om inte varför?

Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD
Citera
2018-11-13, 09:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Bra fråga. Det undrar jag också.
Citera
2018-11-13, 09:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det har sagts förr men jag säger det igen. Är det inte väldigt creepy hur SD och HD beter sig?

Någon har MÖRDAT deras vän, i deras bostadsområde. Någon har plågat Lena tills hennes sista livskraft för evigt har slocknat.
Detta energiknippe till trebarnsmamma finns inte mer. Hon lämnar syskon, vänner, föräldrar och framförallt barn med ett stort svart hål av sorg. Med så många frågetecken, så mycket förtvivlan.

Denna MÖRDARE går dessutom fortfarande lös, mitt i deras kretsar, bland deras barn (utgår från att förövaren finns i LWs närhet).
Men TeamHerrochFru jagar glatt och smilande runt i skog och mark med idel beskrivningar om hur härlig tillvaron är. Något är j-gt sjukt här.

Måtte den som gjort detta skaka galler snart! Oavsett vem den skyldige är!

Kan inte annat än hålla med dig.
Magkänslan runt detta säger att det är "j-gt sjukt här".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in