Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Vilken annan telefon väntar folk i dagar utanför affärerna? SKA SKA SKA vara först och så vidare. Ja visst det har hänt med andra märken idag också, men förut var det endast apple som var så.
Jag ber dig inte försvara något, det är bara så det ser ut. Märker att du också är fanatisk som måste hoppa på mig direkt även fast du håller med!
Gamear folk på appledatorer någonsin? Har nog typ aldrig sett det om jag ska vara ärlig?
Det är ett diskussionsforum, så jag diskuterade det du skrev, det var inget påhopp. Vill du inte ha en diskussion?
Visst köas det för Apple-produkter, men det är ju inte automatiskt detsamma som att det är fanatism. Det kan ju vara så enkelt att man bara vill få tag i en lur etc innan det tar slut. Sådant förekommer för många andra produkter. Dessutom är det totalt sett en extremt liten del folk som köar vid släpp av ny iPhone etc jämfört med hur många som sen köper den nya luren. Och förköp finns ju för konkurrenterna med och för andra produkter sedan länge. Så man ska väl inte döma alla för fanatism bara för att en liten klick köar?
Vi kan också se att folk kan vara ungefär lika upphetsade och nyfikna på när konkurrenter släpper nya lurar, det diskuteras, ivras och ryktas hit o dit då med för folk är förväntansfulla. Vad är det för fel med det? Har inte du varit nyfiket ivrig och förväntansfull när det sägs komma ett nytt häftigt grafikkort?
Klart folk Gamear på Mac, varför skulle man inte göra det?
Jodå, jag vet att Mac inte är nån optimal gamingdator, långt ifrån. Men det betyder ju inte att gaming alltid måste vara 8 ziljoner fpr med alla inställningar på max. Gaming är att spela, och man kan spela på en massa olika nivåer, från att bara ha kul till att kriga på toppnivå. Så har man inte väldigt höga ambitioner att spela så kan man såklart ha kul även på Mac med spelande. Har man högre nivåer som mål så bör man, precis som med all annat, skaffa rätt verktyg för uppgiften. Man kan stycka en gris med morakniv och det blir ok, men ska du stycka ofta och länge köp bättre knivar etc...
Sen får vi heller inte glömma, att det finns oändligt mycket mer att göra med en dator än att gamea, så man måste inte ha en dator som är kapabel till maxade gamingprestanda för att ha stor nytta och nöje av en dator. Det betyder också att för vissa kanske den häftigaste ROG, Razer laptop av färgsprakande modell är en våt dröm, medan andra får kväljningar av dylika ”monster” och istället vill ha en enligt dem mer stilfull MBP för det bättre passar deras behov och smak. Och inget av det är fel i sig.