2018-11-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tja, kallar man någon för "hjärntvättad åsnemänniska" bara för att denne köper produkter man själv inte har råd med, eller inte vill ha, så finns nog både en och annan diagnos att välja på.

Alla har råd med avbetalning
Är bara jag som köper allt cash.

Majoriteten köper ju mobil på avbetalning
2018-11-21, 12:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
iPhone XR isn't selling as well as Apple anticipated, production reportedly cut.

https://www.gsmarena.com/iphone_xr_i...news-34070.php
2018-11-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Öh, nej, Apple har inte en enda produkt efter Iphone 3 som nått upp till ens 1% av Apples årsomsättning. Det du talar om är kosmetiska förändringar på produkter där Jobs la upp den geniala huvuddesignen och utseendet.

Ok, då visar du oss seriösa siffror och statistik på detta, för rätt ut minnet så har alla iPhonemodeller efter iP3 slå väldigt mycket mer än just iP3 och då iPhone änd sedan dess varit den enskilt största inkomstkällan för Apple och redan 2009 legat på över 20% av Apples totala inkomst och därefter ökat till över 60% som bäst. Och även om vi ser till andra produkter så är dina påståenden om att ingen efter iP3 når ens 1% märkligt och stämmer inte alls vad jag kan se.

https://www.statista.com/statistics/...cal-year-2007/

https://www.statista.com/statistics/...total-revenue/

så ditt påstående verkar synnerligen märkligt. Men visa oss seriösa siffror som stöder ditt påstående...
2018-11-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Alla har råd med avbetalning
Är bara jag som köper allt cash.

Majoriteten köper ju mobil på avbetalning

Nä, alla har inte råd med avbetalning. Det hela handlar ju om vilka utgifter de har totalt per månad, typ. Och många måste prioritera hårdare än andra, då kan mycket väl t ex en dyr mobil bli mer än de klarar.
2018-11-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
iPhone XR isn't selling as well as Apple anticipated, production reportedly cut.

https://www.gsmarena.com/iphone_xr_i...news-34070.php

”Gamla” nyheter, har redan varit uppe i tråden.

Det är än så länge mer av typen ”sensationsjournalistik” till vi vet mer. Sådana rykten eller uppgifter dyker upp lite då och då om Apple men oftast har det sen visat sig inte stämma när Apple ännu en gång visar rekordsiffror.
2018-11-21, 13:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
...så är dina påståenden om att ingen efter iP3 når ens 1% märkligt och stämmer inte alls vad jag kan se.
Jag menar att alla Iphone-modeller bara är förbättringar av Iphone 3. Ganska små också måste jag säga. Med en ny produkt menar jag en NY produkt, som Iphone 3 var när den kom.

Min förutsägelse är att Apple aldrig mer kommer att göra någon sådan produkt eftersom Jobs legacy blir mindre och mindre.

Jag tror iphone 3 är en av de 10 största produkterna som kommit, någonsin, typ i klass med "bil med bensinmotor" eller glödlampan. Så Apple är naturligtvis värt att hyllas. Alltså Jobs.
2018-11-21, 14:20
Medlem
Citat:
Jag menar att alla Iphone-modeller bara är förbättringar av Iphone 3. Ganska små också måste jag säga. Med en ny produkt menar jag en NY produkt, som Iphone 3 var när den kom.

Min förutsägelse är att Apple aldrig mer kommer att göra någon sådan produkt eftersom Jobs legacy blir mindre och mindre.

Jag tror iphone 3 är en av de 10 största produkterna som kommit, någonsin, typ i klass med "bil med bensinmotor" eller glödlampan. Så Apple är naturligtvis värt att hyllas. Alltså Jobs.

Ok, då förstår jag hur du tänker, och där kan jag nog hålla med.
Det är ju så att Apple och Jobs faktiskt lyckats med något som är väldigt unikt, nämligen att få fram i alla fall minst tre olika produkter som i princip genomgripande förändrar hela branschen, sätter ribban som alla andra sen försöker nå. iPod, iPhone och iPad, men vi kan nog även räkna PCn dit med, då Apple betydde väldigt mycket för hur persondatorer spreds bland folk och hur den skulle vara beskaffad i sitt tidiga skede.

Att prestera flera så stora produkter är helt unikt, få eller ingen har klarat det på så kort tid, och därför är det såklart ännu svårare att lyckas med samma bravad ännu en gång av samma företag.

Men, jag kan inte alls hålla med om att iP3 var så speciell i sig sett till andra modeller, eller att inga modeller efter iP3 skulle vara annat än förbättringar av den, för det är ju så att man gjort mycket stora ändringar mellan varje generation, även om det för den ”halvblinde” tycks vara ”samma”.

Annars måste vi nog säga att alla andra tillverkare inte heller kommit med så mycket mer än förbättringar på sina modeller genom åren.

Att Apple sen kört med lika designspråk länge är inget som bara ska ses som nackdel. Se på Porsche 911 som för den oinvigde kan se väldigt lika ut sen 1963 fram till idag, fast det är en totalt omgjord bil många gånger om. Men för stora ändringar från det ursprungliga designarvet har skapat ramaskri från entusiasterna. Därför vårdar Porsche designspråket noga, precis som Apple gör.
2018-11-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Det här var den fattigaste tråden jag läst på FB. Ett dåligt försök till fan boy war. Apple går bevisligen hur bra som helst vilket är enkelt att förstå om man kan läsa siffror alla. Första bolaget att värderas över 1000 miljarder dollar. Har över 90% av intäkterna på mobilsidan globalt. Försök med något annat.

Vi kan ju även tillägga att tråden har klara kännetecken av trolltråd, detta för att TS inställning till Apple inte är svår att lista ut med en enkel sökning på dennes tidigare inlägg i ämnet Apple. Dessutom så har TS förutom trådstarten skrivit endast ett ytterligare inlägg i tråden, vilket är typiskt ett visst klientel. Sen flockades andra som ogillar Apple som flugor kring en sockerbit och ivrade för att trycka in sin åsikt och påståenden.

Givetvis finns det många som tycker Apple blivit ett för dyrt allternativ och därför väljer nåt annat. Men så har det väl varit knalla tider, att folk ändrar sig och väljer nåt annat, samtidigt som det tillkommer nya som vill testa Apple eller vilken produkt det än vara må. Och det finns trots det höga priset ändå massor med folk som har sådan ekonomi eller gör sådana prioriteringar att de kan köpa Apple trots det högre priset. Så lite upp o nedgångar i detta i sin bekantskapskrets betyder inte mycket i det stora hela, eller ens upp o nedgångar i säljstatistiken är ovanliga eller behöver betyda så mycket på sikt.
2018-11-21, 15:45
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Skillnaden mot tidigare spekulationer är att Jobs varit död längre och längre. Han och enbart han är Apple. Det kommer inte att komma en ny produkt utan honom.

Iphone X är fantastisk i detaljerna jämfört med Huawei pro lite. Den kostar också 4 gånger så mycket, ungefär som om att jämföra vanligaste Volvon med normal-Ferrarin.

Du menar att nu när ingen tar åt sig all ära för något som andra gjort så kommer Apple sluta producera nya produkter? Låter som du blivit hjärntvättad av Jobs-sekten...
2018-11-21, 15:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Du menar att nu när ingen tar åt sig all ära för något som andra gjort så kommer Apple sluta producera nya produkter? Låter som du blivit hjärntvättad av Jobs-sekten...
Du bör nog googla fram lite mer info om Jobs och Apple... Alla Appleprodukter är utseendemässigt och innovationsmässigt 100% Jobs.
2018-11-21, 15:52
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Du bör nog googla fram lite mer info om Jobs och Apple... Alla Appleprodukter är utseendemässigt och innovationsmässigt 100% Jobs.

Hahaha är du seriös nu? Har du inte hört om Steve Wozniak som la grunden till att Apple ens kunde existera till att börja med?

Otal antal medarbetare, vänner och familj till Jobs har avslöjat honom som en egoistisk charlatan. Han var duktig på att utnyttja andras idéer men inte mkt mer.

PS: Varför skulle Jobs behövt medarbetare och innovatörer anställda om han gjort allt själv? :P

Hoppas du trollar för annars är du hjärntvättad!
2018-11-21, 15:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Hahaha är du seriös nu? Har du inte hört om Steve Wozniak som la grunden till att Apple ens kunde existera till att börja med?

Otal antal medarbetare, vänner och familj till Jobs har avslöjat honom som en egoistisk charlatan. Han var duktig på att utnyttja andras idéer men inte mkt mer.

PS: Varför skulle Jobs behövt medarbetare och innovatörer anställda om han gjort allt själv? :P

Hoppas du trollar för annars är du hjärntvättad!
Woz, du är en lustigkurre. Jag är född 1961 och var MED när man kunde köpa Apple I och Apple II. Woz var en skruv-man som stod i Jobs föräldrars garage och skruvade Apple I+II. Det är två hemdatorer som inte innehöll någonting speciellt. Woz har absolut noll med alla Apple-produkter efter 1985 att göra.

Googla nu, och var glad att någon lärde dig något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in