Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
jag tror mer på WP än vad ni ljuger om.
WaPo säger INTE att yska poliser har rätt att skjuta skarpt in i folksamlingar.
Så du ljög du och fitz om.
Därför förslog ja att du skulle översätta till ukrainska med google translate
Sist, men inte minst vill jag upprepa att det dödas aktivister i Ukraina. Dödas, misshandlas och hotas.
https://www.rferl.org/amp/ukrainian-activist-doused-with-acid-dies/29581875.html
Citat:
Local and international civil society groups have recorded at least 55 unsolved attacks against activists, including on Handzyuk, since 2017.
In recent months, protesters demanding a proper police response have gathered outside government buildings across the country in a campaign dubbed “silence kills.”
Yuriy Lutsenko, Ukraine’s prosecutor general and a presidential appointee, caused uproar after one of the protests in September, when he said activists were themselves partly to blame because they “stir up” an “atmosphere of total hatred toward the authorities.”
https://www.dn.se/nyheter/varlden/ukrainsk-aktivist-dod-efter-syraattack-1/
Ukrainsk aktivist död efter syraattack
På söndagen dog Kateryna Handziuk, en 33 år gammal ukrainsk antikorruptionsaktivist. Hon är ytterligare en i raden av ett växande antal ukrainska aktivister och journalister som mördas av okända förövare.
Citat:
Ukrainas president Petro Porosjenko har fördömt attacken mot Handziuk och uppmanat polisen att göra allt för att ringa in mördarna. Inget tyder på att detta kommer att ske. Porosjenko själv har gjort allt för att sinka grundandet av en antikorruptionsdomstol. Han är en del av den ukrainska ekonomiska och politiska elit som i praktiken sitter kvar i orört bo sedan den så kallade Majdanrevolutionen 2014 då tiotusentals demonstranter på Majdan i Kiev tvingade den korrupta presidenten Viktor Janukovytj att avgå.
Det betyder inte att Porosjenko är skyldig till morden, utan att han har misslyckats med att grunda ett rättssamhälle – vilket Ukraina behöver mest av allt.
– Jag vet att jag ser hemsk ut. Men jag blir åtminstone behandlad. Och jag ser definitivt betydligt bättre ut än det ukrainska rättssystemet, som inte får någon behandling alls, sade Kateryna Handziuk i sin sista video från sjukhussängen.
Om det skulle uppstå en sån situation föreslår jag
draken, fitz och andra fascister och diktatorkramare att ställa sig i demonstrationsledet för att bevisa att jag har fel....