2018-11-19, 14:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Sverige: plats 9
Ryssland: plats 59
Frågor på det?

Jag har en;

Jag vill fortfarande veta vilket klockslag det var när man ställde frågan ...

Skämt åsido, alla som varit i Ryssland vet ju hur sanslöst otrevliga och sura alla ryssar är, innan man känner dom eller blir inbjuden av gemensamma bekanta.
Det förändras så sakteliga med de yngre generationerna.
Citera
2018-11-19, 14:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Frågor på det?

Tjeckien 21
Poland 42
Litauen 50
Slovenien 51
Lettland 53
Ryssland 59

Förutom Tjeckien är ryssarna ungefär lika "lyckliga" som människor från länderna som var med Sovjetunionen/dess satelliter och nu är med i EU. Helt ok utveckling skulle man nog säga?

Citat:
Skillnaden mellan Ryssland och [vilket EU-land som helst] är att i Ryssland riskerar du att för all framtid stämplas som extremist och terrorist om du deltar i "fel" demonstration. Att ryska poliser numera har rätt att skjuta skarpt in i folksamlingar som regimen upplever som ett hot ska man kanske också nämna i förbifarten. En blodig Majdan i Moskva där poliser övar prickskytte mot olydiga demonstranter skulle alltså vara fullt laglig.
Står du fast vid lögnen även efter ceph:s klockrena redogörelse?

Du verkar ju kunna ukrainska/ryska. Du vet alltså att du ljuger. Bra betalt iaf?
Citera
2018-11-19, 15:00
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

?

Står du fast vid lögnen även efter ceph:s klockrena redogörelse?

Du verkar ju kunna ukrainska/ryska. Du vet alltså att du ljuger. Bra betalt iaf?

Så den här artikeln i Washington Post är fakenews och den står kvar på deras hemsida efter 2 år??
Jag vet vad jag lägger min tillit till, inte är det putinsupportrar med sina påståenden i alla fall.

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/04/29/watch-how-russian-police-are-drilling-to-put-down-mass-protests/?noredirect=on&utm_term=.3b3c0f97fca5

Officially, the National Guard will fight terrorism, weapons trafficking, and organized crime, along with public unrest. Informally, the agency, called Rosgvardia, has been panned as Putin's "praetorian guard."

Jag tvivlar inte för ett ögonblick att det skulle skjutas skarpt i Moskva om läget blev extremt trängande för Putin, man hittar säkerligen nån "terroristanklagelse" för att rättfärdiga.

Om det skulle uppstå en sån situation föreslår jag flashy vd och andra putinister och diktatorkramare att ställa sig i demonstrationsledet för att bevisa att jag har fel....
Senast redigerad av Draken55 2018-11-19 kl. 15:03.
Citera
2018-11-19, 15:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
*Försöker spamma sönder tråden*

Ryska poliser har INTE rätt att skjuta skarpt in i folksamlingar. Det ljög du och fitz om.
Vad är det du inte förstår? Översätt till ukrainska med google translate

Däremot dödas aktivister i Ukraina. Dödas, misshandlas och hotas.
https://www.rferl.org/amp/ukrainian-activist-doused-with-acid-dies/29581875.html
Citat:
Local and international civil society groups have recorded at least 55 unsolved attacks against activists, including on Handzyuk, since 2017.

In recent months, protesters demanding a proper police response have gathered outside government buildings across the country in a campaign dubbed “silence kills.”

Yuriy Lutsenko, Ukraine’s prosecutor general and a presidential appointee, caused uproar after one of the protests in September, when he said activists were themselves partly to blame because they “stir up” an “atmosphere of total hatred toward the authorities.”

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ukrainsk-aktivist-dod-efter-syraattack-1/
Ukrainsk aktivist död efter syraattack
På söndagen dog Kateryna Handziuk, en 33 år gammal ukrainsk antikorruptionsaktivist. Hon är ytterligare en i raden av ett växande antal ukrainska aktivister och journalister som mördas av okända förövare.
Citat:
Ukrainas president Petro Porosjenko har fördömt attacken mot Handziuk och uppmanat polisen att göra allt för att ringa in mördarna. Inget tyder på att detta kommer att ske. Porosjenko själv har gjort allt för att sinka grundandet av en antikorruptionsdomstol. Han är en del av den ukrainska ekonomiska och politiska elit som i praktiken sitter kvar i orört bo sedan den så kallade Majdanrevolutionen 2014 då tiotusentals demonstranter på Majdan i Kiev tvingade den korrupta presidenten Viktor Janukovytj att avgå.

Det betyder inte att Porosjenko är skyldig till morden, utan att han har misslyckats med att grunda ett rättssamhälle – vilket Ukraina behöver mest av allt.

– Jag vet att jag ser hemsk ut. Men jag blir åtminstone behandlad. Och jag ser definitivt betydligt bättre ut än det ukrainska rättssystemet, som inte får någon behandling alls, sade Kateryna Handziuk i sin sista video från sjukhussängen.
Citera
2018-11-19, 15:29
Medlem
Draken55s avatar
? Undrar varför flash vill att jag översätter till Ukrainska? då fattar jag ingenting, detta är ett svenskt forum, du tror alla kommer från samma håll som du??

Jag måste upprepa mig? ? verkar som om flash är den som är i behov av ett korrekt översättningsprogram. SE-RU

Fattar flash inte att jag tror mer på WP än vad ni ljuger om. Spelar ingen roll hur länge du håller på flash, din trovärdighet är 0.
Citera
2018-11-19, 15:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
jag tror mer på WP än vad ni ljuger om.

WaPo säger INTE att yska poliser har rätt att skjuta skarpt in i folksamlingar.
Så du ljög du och fitz om.

Därför förslog ja att du skulle översätta till ukrainska med google translate

Sist, men inte minst vill jag upprepa att det dödas aktivister i Ukraina. Dödas, misshandlas och hotas.
https://www.rferl.org/amp/ukrainian-activist-doused-with-acid-dies/29581875.html
Citat:
Local and international civil society groups have recorded at least 55 unsolved attacks against activists, including on Handzyuk, since 2017.

In recent months, protesters demanding a proper police response have gathered outside government buildings across the country in a campaign dubbed “silence kills.”

Yuriy Lutsenko, Ukraine’s prosecutor general and a presidential appointee, caused uproar after one of the protests in September, when he said activists were themselves partly to blame because they “stir up” an “atmosphere of total hatred toward the authorities.”

På söndagen dog Kateryna Handziuk, en 33 år gammal ukrainsk antikorruptionsaktivist. Hon är ytterligare en i raden av ett växande antal ukrainska aktivister och journalister som mördas av okända förövare.
Citat:
Ukrainas president Petro Porosjenko har fördömt attacken mot Handziuk och uppmanat polisen att göra allt för att ringa in mördarna. Inget tyder på att detta kommer att ske. Porosjenko själv har gjort allt för att sinka grundandet av en antikorruptionsdomstol. Han är en del av den ukrainska ekonomiska och politiska elit som i praktiken sitter kvar i orört bo sedan den så kallade Majdanrevolutionen 2014 då tiotusentals demonstranter på Majdan i Kiev tvingade den korrupta presidenten Viktor Janukovytj att avgå.

Det betyder inte att Porosjenko är skyldig till morden, utan att han har misslyckats med att grunda ett rättssamhälle – vilket Ukraina behöver mest av allt.

– Jag vet att jag ser hemsk ut. Men jag blir åtminstone behandlad. Och jag ser definitivt betydligt bättre ut än det ukrainska rättssystemet, som inte får någon behandling alls, sade Kateryna Handziuk i sin sista video från sjukhussängen.
Om det skulle uppstå en sån situation föreslår jag draken, fitz och andra fascister och diktatorkramare att ställa sig i demonstrationsledet för att bevisa att jag har fel....
Citera
2018-11-19, 15:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
WaPo säger INTE att yska poliser har rätt att skjuta skarpt in i folksamlingar.
Så du ljög du och fitz om.

Därför förslog ja att du skulle översätta till ukrainska med google translate

Sist, men inte minst vill jag upprepa att det dödas aktivister i Ukraina. Dödas, misshandlas och hotas.

Om det skulle uppstå en sån situation föreslår jag draken, fitz och andra fascister och diktatorkramare att ställa sig i demonstrationsledet för att bevisa att jag har fel....

Som sagt , man tröttnar ju totalt på dig och dina milslånga citat, du är ännu en putinst-haverist.

Och tråden heter ryska folkupproret, du fyller tråden om Ukraina.. j-vla sabotör och haverist.
Citera
2018-11-19, 18:37
Medlem
Citat:
Frågor på det?
Nej, det är precis som jag brukar säga: Ryssland är ett av världens ca 50 bästa länder. De ligger runt den platsen i massor av olika rankingar.

Ukraina ligger sämre till än Tchad, Uganda och Niger. Frågor på det?
Citera
2018-11-20, 13:37
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, det är precis som jag brukar säga: Ryssland är ett av världens ca 50 bästa länder. De ligger runt den platsen i massor av olika rankingar.

Ja, ni ryssar försöker hålla skenet uppe i tider av sanktioner och tilltagande internationell isolering. Bara att peta bort giftmördardvärgen och hans nomenklatura från maktens korridorer så kommer även Ryssland så småningom att komma upp i Sverigenivå. Vad gäller Ukraina så tycks du ha glömt att landet de facto befinner sig i krig med... plats nr 59.
Citera
2018-11-20, 17:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Jag har inga frågor, men tänker att jag lätt kan komma på 50 länder som är bättre,
och där delas nog min uppfattning av en klar majoritet av redigt folk.

Ukraina sämre än Tchad? ja jisses, om du hade valet mellan att bosätta dig i Ukraina eller Tchad, så köper du alltså solfaktor 125 och tar adjö av dina kära för du ska snart dö....? Ingen tror på ditt dravel.

Har DU frågor på det?
Citera
2018-11-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ukraina sämre än Tchad? ja jisses, om du hade valet mellan att bosätta dig i Ukraina eller Tchad, så köper du alltså solfaktor 125 och tar adjö av dina kära för du ska snart dö....? Ingen tror på ditt dravel.
Jag är inte intresserad av vad du "tror", jag postar fakta.

1 Finland
54 Japan
59 Russia
63 Estonia
69 Hungary
76 Hong Kong
77 Portugal
115 Bangladesh
123 Mozambique
130 Myanmar
131 Chad
137 Sudan
138 Ukraine
145 Afghanistan
148 Haiti
150 Syria

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report#2018_World_Happiness_Report
Citera
2018-11-20, 19:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av vad du "tror", jag postar fakta.

1 Finland
54 Japan
59 Russia
63 Estonia
69 Hungary
76 Hong Kong
77 Portugal
115 Bangladesh
123 Mozambique
130 Myanmar
131 Chad
137 Sudan
138 Ukraine
145 Afghanistan
148 Haiti
150 Syria

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report#2018_World_Happiness_Report

Vad är detta för lista?? Happiness??
Frågan gällde ju var man ville bo och leva , inte en fjollig undersökning som frågar hur "lyckliga" folk är. Fakta?? gapskratt. Om vem som är lycklig? och det skulle göra att jag ville bo i Tchad?? Du är för gullig du.
Jubeltönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in