Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Du resonerar stolligt. Du ska kräva bevis för de PM du får in och sprider runt som om de vore "rimliga". Du agerar ju precis som alla som svek barnen nu! Varför? Det är inte jag som sprider PM som inte är verifierade som om de vore sanning, plausibel sanning, är inte en sanning. Det kan lika gärna vara en lögn, mer troligt så faktiskt. Varför ska jag ringa en levande person? Jag är inte en galning som ringer runt, lämnar det till någon som skulle känna för att göra det. Usch. Kanske någon journalist blir sugen på att ringa den stackars mannen? Det har säkert redan gjorts för övrigt...? Man måste förstå att de flesta runt detta trauma även är offer för lögner, tror inte att historien blir hjälpt av att sprida PM som inte kan verifiera innehållet. Om du prövar att kontakta media med detta innehåll får du kalla handen.
Jag kräver inga bevis för vita kistor mm.
Jag tror på den berättelsen för den motsäges inte av något och stämmer väldigt väl överens med andra uppgifter.
Dessutom kan jag faktiskt rent mentalt och emotionellt förstå att livet kan glida så snett. Även om jag fördömer morden och förbannar föräldrarna som inte ropade på mer hjälp istället.
Framför allt kanske historien, om det gått till så här, nu kan användas som ett utomordentligt argument att tvinga fram en granskning hos sjukvården, skolan, kommunen och ev andra, mindre seriösa aktörer som kan ha varit inblandade. Granskning tack!