2018-11-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Inte hundratals, utan över hundra. Kanske inte orimligt med fyra döda unga människor.

Finns bild på fyra vita kistor från tillfället med alla gäster? Alltså, man kan bara inte tro på PM som skickas utan bildbevis eller någon slags intyg på att det som sägs är sant. Sannolikhet räcker inte. Det krävs konkreta bevis av något slag. Det måste vara något som inte är offentlig handling eller bygger på andrahandsuppgifter. Det går inte att bygga något på det du för in i tråden som fakta. Ledsen, men det är så det är.
Citera
2018-11-19, 16:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Finns bild på fyra vita kistor från tillfället med alla gäster? Alltså, man kan bara inte tro på PM som skickas utan bildbevis eller någon slags intyg på att det som sägs är sant. Sannolikhet räcker inte. Det krävs konkreta bevis av något slag.

Enligt PM-et grät folk mycket. Kanske inte rikligt läge att hala upp en kamera just där och då...?
Citera
2018-11-19, 16:06
Medlem
Citat:
Enligt PM-et grät folk mycket. Kanske inte rikligt läge att hala upp en kamera just där och då...?

Du går på blåsningar så här långt. Varför har du hamnat där? Allt är en blåsning tills det finns bevis. Det är ju därför barnen dog också, man blåste runt med information som kanske inte stämde, blev förd bakom ljuset.
Citera
2018-11-19, 16:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

"Men två sedan år/månader hem-isolerade prepubertala flickor ska naturligtvis ges regelbunden enskild psykologkontakt, utredas inneliggande och Soc ska vara kontaktat. Hade Agnes givit uttryck för suicidala tankar, som omnämndes i PM-et, skulle hon naturligtvis utretts och vårdats på barnpsyk - länge."

Jag håller med dig till fullo! Vi vet inte vad kommunen har gjort i det här fallet men om ingenting alls har gjorts för att analysera vad, eller ens om, någon instans har gjort fel så är det snudd på skandal.
Citera
2018-11-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
"Men två sedan år/månader hem-isolerade prepubertala flickor ska naturligtvis ges regelbunden enskild psykologkontakt, utredas inneliggande och Soc ska vara kontaktat. Hade Agnes givit uttryck för suicidala tankar, som omnämndes i PM-et, skulle hon naturligtvis utretts och vårdats på barnpsyk - länge."

Jag håller med dig till fullo! Vi vet inte vad kommunen har gjort i det här fallet men om ingenting alls har gjorts för att analysera vad, eller ens om, någon instans har gjort fel så är det snudd på skandal.

Man har redan ändrat på mycket. Mer än 20 procent frånvaro innebär besök av soc, oavsett om det beror på sjukdom. Skriver man, för att jag jag inte vet om det gäller i kommunen eller hela landet. De vet att de gjort fel och har två liv på sina samveten, indirekt. Det många vill veta är hur hela förloppet såg ut och om man kan utkräva ansvar, mer än att ändra på regelverken. En klar bild av vad som skett, och bristerna. Inför allmänheten.
Citera
2018-11-19, 16:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Finns bild på fyra vita kistor från tillfället med alla gäster? Alltså, man kan bara inte tro på PM som skickas utan bildbevis eller någon slags intyg på att det som sägs är sant. Sannolikhet räcker inte. Det krävs konkreta bevis av något slag. Det måste vara något som inte är offentlig handling eller bygger på andrahandsuppgifter. Det går inte att bygga något på det du för in i tråden som fakta. Ledsen, men det är så det är.

Du kan ju alltid ringa till Ekonomihögskolan på Lunds universitet och be att få tala med OHs chef, han som larmade om de döda. Kanske var han på begravningen och kan berätta? Eller någon annan där?
Vi har ingen grav rapporterad i något register för de fyra, så uppgiften om strödd för vinden är ju inte heller orimlig.
För mig är uppgifterna i PM-et fullt plausibla. Jag kan inte komma på något som motsäger dessa uppgifter av det vi hittat.
Citera
2018-11-19, 16:13
Medlem
Citat:
Du kan ju alltid ringa till Ekonomihögskolan på Lunds universitet och be att få tala med OHs chef, han som larmade om de döda. Kanske var han på begravningen och kan berätta? Eller någon annan där?
Vi har ingen grav rapporterad i något register för de fyra, så uppgiften om strödd för vinden är ju inte heller orimlig.
För mig är uppgifterna i PM-et fullt plausibla. Jag kan inte komma på något som motsäger dessa uppgifter av det vi hittat.

Du resonerar stolligt. Du ska kräva bevis för de PM du får in och sprider runt som om de vore "rimliga". Du agerar ju precis som alla som svek barnen nu! Varför? Det är inte jag som sprider PM som inte är verifierade som om de vore sanning, plausibel sanning, är inte en sanning. Det kan lika gärna vara en lögn, mer troligt så faktiskt. Varför ska jag ringa en levande person? Jag är inte en galning som ringer runt, lämnar det till någon som skulle känna för att göra det. Usch. Kanske någon journalist blir sugen på att ringa den stackars mannen? Det har säkert redan gjorts för övrigt...? Man måste förstå att de flesta runt detta trauma även är offer för lögner, tror inte att historien blir hjälpt av att sprida PM som inte kan verifiera innehållet. Om du prövar att kontakta media med detta innehåll får du kalla handen.
Senast redigerad av rappytt 2018-11-19 kl. 16:18.
Citera
2018-11-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"I maj 2017 blev Moa plötsligt trött, fick ont och orkade ingenting. Man tog Moa till doktorn, samma klinik i Lund som Agnes, och läkarna sa att Moa hade fått detsamma som Agnes."

Jag har svårt att se någon seriös läkare så snabbt ställa diagnosen ME.
Citera
2018-11-19, 16:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Jag har svårt att se någon seriös läkare så snabbt ställa diagnosen ME.

Jag också! På ett barn nyss fyllda 11 år!
Men nu har dessa uppgifter kommit, sanna eller osanna.
Vad vitsen skulle vara med att trycka upp denna diagnos i ansiktet på föräldrarna inom några månader från flickebarnets insjuknade, begriper jag faktiskt inte.

Någon/några personer har gjort fel kring diagnostiserandet!
Om det är OHB ( sammadragna bokstäver) eller andra vet jag inte. Men det måste granskas.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-19 kl. 17:15.
Citera
2018-11-19, 16:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du resonerar stolligt. Du ska kräva bevis för de PM du får in och sprider runt som om de vore "rimliga". Du agerar ju precis som alla som svek barnen nu! Varför? Det är inte jag som sprider PM som inte är verifierade som om de vore sanning, plausibel sanning, är inte en sanning. Det kan lika gärna vara en lögn, mer troligt så faktiskt. Varför ska jag ringa en levande person? Jag är inte en galning som ringer runt, lämnar det till någon som skulle känna för att göra det. Usch. Kanske någon journalist blir sugen på att ringa den stackars mannen? Det har säkert redan gjorts för övrigt...? Man måste förstå att de flesta runt detta trauma även är offer för lögner, tror inte att historien blir hjälpt av att sprida PM som inte kan verifiera innehållet. Om du prövar att kontakta media med detta innehåll får du kalla handen.

Jag kräver inga bevis för vita kistor mm.
Jag tror på den berättelsen för den motsäges inte av något och stämmer väldigt väl överens med andra uppgifter.
Dessutom kan jag faktiskt rent mentalt och emotionellt förstå att livet kan glida så snett. Även om jag fördömer morden och förbannar föräldrarna som inte ropade på mer hjälp istället.

Framför allt kanske historien, om det gått till så här, nu kan användas som ett utomordentligt argument att tvinga fram en granskning hos sjukvården, skolan, kommunen och ev andra, mindre seriösa aktörer som kan ha varit inblandade. Granskning tack!
Citera
2018-11-19, 16:56
Medlem
Citat:
Visst ja, har glömt det där om deklarationerna. Han slutade sköta sina deklarationer, från när? Momsexperten som inte klarade av det han jobbade med...?
Du som eftelyser bevis, var är dina? Du sprider skvaller och egna fantasier, inget annat.
Citera
2018-11-19, 17:01
Avslutad
Till er, dom lyckliga som fick äran att få detta nya pm. Frågade ni aldrig personnen varför h*n inte postade sina vetskaper själv i tråden?
Varför ger sig h*n inte sig själv in och förklarar hur det ligger till när tråden är full av påståenden om narcissism, knivar, pedofili osv?
Naaaaa.... Vem vet, kanske är FE som skojar med er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in