2018-11-18, 02:02
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det räcker med dig och dina befängda resonemang nu.
Han kan faktiskt ha rätt också.
Citera
2018-11-18, 02:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det höll inte i rätten. CW anmälde FV för våldtäkt. Det lades ner. Kom ihåg att staten har oerhörda resurser för att kunna bevisa CW påstående om våldtäkt från FV. Åtalet lades ner i brist på bevis...

Båda var berusade...

Men endå så använder kvinnan "staten" för att hon ångrar sexet.

Jo faktiskt.

BEVIS!!!!!!

"Hitta bevis". Ergo staten är till för att hjälpa kvinnan att hitta bevis är det detta du menar?

Psykiatrisk vård......

Kan inte du bara komma ut med att du är en fullblods feminist? Bara för att en kvinna anmäler en man
för våldtäkt som inte skett behöver inte det betyda att kvinna är psykisk sjuk. Skärp dig för fan.

Och vad är det för tvärsäkra bevis du menar att man har efter en våldtäkt?
Sperma? Det är inte per automatik våldtäkt.
Blåmärke? Tja, kan vara våldsamt samtyckt sex
Traumatiserad? Det kan man fejka

Och, man kan hota någon med kniv eller andra vapen så att det inte finns ett spår av våld.

Så, vilka bevis är det du menar att kvinnan som blivit våldtagen har som är så tvärsäkra?
Det handlar inte om att någon ska hitta bevis, det handlar om att de bevis som finns inte är särskilt starka.
Tänk efter!!
Citera
2018-11-18, 02:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Han kan faktiskt ha rätt också.

Läs och tänk. Om du som pratar så varmt om ett rättsäkert system hävdar att han har rätt, då är du ingenting annat än en stor lögnare. Då faller hela din tes och faktiskt allting annat med dig också.
Ni kan inte vara så förblindade att ni blivit så fördummade.
Citera
2018-11-18, 02:12
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Det är faktiskt du som behöver skärpa dig. Du får en chans till att tänka igenom detta.
Om en kvinna blir våldtagen, finns det sällan bevis. Det finns aldrig vittnen. Det finns ibland fysiska skador, men hon kan bli hotad med kniv till exempel, då finns det inga tecken på våld.

Om en kvinna blir våldtagen... Om det nu har skett...

Hon kan ha blivit hotad med kniv....... Men blev hon våldtagen?

Citat:
Du är fan ta mig en riktig jävla idiot om du anser att vid varje anmäld våldtäkt där gärningsmannen gått fri, då ska kvinnan dömas för förtal.

Se mig som en idiot om du vill, men staten har oerhörda tillgångar för att kunna bevisa att kvinnans berättelse stämmer. Menar du att det inte gäller omvänt?

Citat:

Det räcker för fan att polisen klantar till utredningen för att bevis ska gå förlorat.

Nu är det statens fel om nått inte går "offrets" väg. Gäller detta omvänt också?

Citat:

Om du är av åsikten att kvinnan ska fällas för falska anklagelser i det läget, utan att det finns något bevis för att hon ljugit, då är du inte ett enda dugg bättre än samtyckeslagen.

Kvinnan tar hjälp av staten, inte hennes vänner, bekanta, sin pojkvän, utan STATEN, som har sådana oerhörda resurser för att kunna finna om det hon säger stämmer eller inte.

Citat:

Kom inte och hävda att du agerar utifrån positionen att vi ska ha ett säkert rättssystem när du anser att kvinnan plötsligt ska bli dömd utan bevis. Om så är fallet, då är hyckleriet från din sida obetalbart. Eller så är du korkad. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.

Säger den som inte vill ha samma standard på vilket kön förövaren bär. Det kommer fram som vanligt att "kvinnan" är den som är offret.....

Så jag ska kunna anmäla dig till flashbacks moderatorer för att få bort dig härifrån utan bevis?

För enligt dig kan jag inte ljuga....
Citera
2018-11-18, 02:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Det räcker med dig och dina befängda resonemang nu.

Och det räcker med att du säger att du: "inte är feminist".
Citera
2018-11-18, 02:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om en kvinna blir våldtagen... Om det nu har skett...

Hon kan ha blivit hotad med kniv....... Men blev hon våldtagen?

Se mig som en idiot om du vill, men staten har oerhörda tillgångar för att kunna bevisa att kvinnans berättelse stämmer. Menar du att det inte gäller omvänt?

Nu är det statens fel om nått inte går "offrets" väg. Gäller detta omvänt också?

Kvinnan tar hjälp av staten, inte hennes vänner, bekanta, sin pojkvän, utan STATEN, som har sådana oerhörda resurser för att kunna finna om det hon säger stämmer eller inte.

Säger den som inte vill ha samma standard på vilket kön förövaren bär. Det kommer fram som vanligt att "kvinnan" är den som är offret.....

Så jag ska kunna anmäla dig till flashbacks moderatorer för att få bort dig härifrån utan bevis?

För enligt dig kan jag inte ljuga....

Hela tråden heter " ljuger kvinnor aldrig om våldtäkt". Det är väl vad vi diskuterar eller?
Lägg av med att försöka få det till att jag skulle försöka klistra på kvinnan en offerroll.

Jag försöker få dig att inse hur absurt det skulle vara om man dömer någon för falska anklagelser för att man har brist på bevis mot den åtalade.

Mig veterligen går det inte till så i andra rättsfall heller.
Om du hävdar att jag stalkat dig till exempel, och det inte finns bevis, då lär inte du bli dömd för falska anklagelser, utan utredningen läggs ner.
Citera
2018-11-18, 02:22
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Och vad är det för tvärsäkra bevis du menar att man har efter en våldtäkt?
Sperma? Det är inte per automatik våldtäkt.

Inget jag hävdar, detta är något du hävdar. Försöker du lägga ord i munnen på mig nu också?...
Gör inte detta.

Citat:
Blåmärke? Tja, kan vara våldsamt samtyckt sex
Traumatiserad? Det kan man fejka

Det kan man fejka....... För att vara någon som framstår som Justitia är du ett skämt.

Citat:
Och, man kan hota någon med kniv eller andra vapen så att det inte finns ett spår av våld.

Så, vilka bevis är det du menar att kvinnan som blivit våldtagen har som är så tvärsäkra?
Det handlar inte om att någon ska hitta bevis, det handlar om att de bevis som finns inte är särskilt starka.
Tänk efter!!

Samtyckeslagen i sitt ess. "Förövaren" måste bevisa sin oskuld......
Citera
2018-11-18, 02:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och det räcker med att du säger att du: "inte är feminist".

Varför hakar du upp dig?

Försök istället förstå att man kan ha olika åsikter i sakfrågor. Även om man inte delar en ideologi som helhet kan man anse att vissa frågor är viktiga. Prostition och våldtäkt är inte några feministiska frågor. Det är frågor om mänskliga rättigheter/värden/ utsatta människor, samt brottsbekämpning/straff.

För övrigt spelar det ingen roll om du vill tro att jag är en fullblodsfeminist. Det ändrar inte min åsikt i denna fråga eller någon annan för den delen.
Citera
2018-11-18, 02:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Inget jag hävdar, detta är något du hävdar. Försöker du lägga ord i munnen på mig nu också?...
Gör inte detta.

Det kan man fejka....... För att vara någon som framstår som Justitia är du ett skämt.

Samtyckeslagen i sitt ess. "Förövaren" måste bevisa sin oskuld......

Äh jag är besviken på dig. Trodde du hade mer innanför pannbenet än såhär.
Citera
2018-11-18, 02:29
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hela tråden heter " ljuger kvinnor aldrig om våldtäkt". Det är väl vad vi diskuterar eller?
Lägg av med att försöka få det till att jag skulle försöka klistra på kvinnan en offerroll.

Ja och du försvarar dessa kvinnor som uppenbarligen ljuger.
Citat:
Jag är ingen idiot.

Citat:
Jag försöker få dig att inse hur absurt det skulle vara om man dömer någon för falska anklagelser för att man har brist på bevis mot den åtalade.

Men det var då själva..... Har man inget att backa upp med så ska man ge fan i att använda staten till att försöka bevisa händelsen.

Citat:
Mig veterligen går det inte till så i andra rättsfall heller.
Om du hävdar att jag stalkat dig till exempel, och det inte finns bevis, då lär inte du bli dömd för falska anklagelser, utan utredningen läggs ner.

Men om jag nu har kommit med falska anklagelser, ska jag straffas för detta?
Jag har dragit ner dig i skiten så att säga.
Citera
2018-11-18, 02:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja och du försvarar dessa kvinnor som uppenbarligen ljuger.

Jag är ingen idiot.

Men det var då själva..... Har man inget att backa upp med så ska man ge fan i att använda staten till att försöka bevisa händelsen.

Men om jag nu har kommit med falska anklagelser, ska jag straffas för detta?
Jag har dragit ner dig i skiten så att säga.

Jag vet inte hur många halmdockor du skapat här..
Jag har inte en enda gång försvarat en kvinna som ljuger i denna diskussion. Du kan titta tillbaka i citaten om du inte kommer ihåg.

Vad jag pratar om här är ifall vi ska ha ett rättsäkert system så kan vi inte ha det så att bara för att bevis inte styrkt ett mål tillräckligt, så ska den som anmält bli fälld för falska anklagelser.
Då skulle inte någon anmäla någonting där man inte var 100% säker på att de bevis man har skulle kunna användas för en fällande dom.

Jag frågar dig igen, vad är det för något man har att backa upp med efter en våldtäkt? Som skulle räcka som bevis utan tvivel.

Jag upprepar mig igen, jag diskuterar här logiken i att fälla en anmälare för falska anklagelser i brist på bevis mot den anklagade. Det behövs ett erkännande eller bevis i form av text eller inspelning.

Ja om du har kommit med falska anklagelser och det går att bevisa/ står utom rimligt tvivel att det är så att du anklagat mig falskt så ska det straffas. Naturligtvis.
Men avsaknaden av fysiska bevis är inte nog för att göra ett sånt ställningstagande. Det måste i princip till ett erkännande.

Och nu lägger jag ner. Godnatt.
Citera
2018-11-18, 02:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Varför hakar du upp dig?

Försök istället förstå att man kan ha olika åsikter i sakfrågor. Även om man inte delar en ideologi som helhet kan man anse att vissa frågor är viktiga. Prostition och våldtäkt är inte några feministiska frågor. Det är frågor om mänskliga rättigheter/värden/ utsatta människor, samt brottsbekämpning/straff.
Tråden handlar varken om mänskliga rättigheter/värden/ utsatta människor, däremot brottsbekämpning/straff. Du vill inte helt enkelt straffa dom som ljuger.

Citat:
För övrigt spelar det ingen roll om du vill tro att jag är en fullblodsfeminist. Det ändrar inte min åsikt i denna fråga eller någon annan för den delen.

If it walks like a duck, talks like a duck, fucks like a duck, sleeps like a duck, fights like a duck, reads like a duck.... It's a duck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in