Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
När jag hänvisar till en skriftlig källa från 2002 så avfärdar du det omedelbart som vittnesuppgifter som inte går att lita på.
Det finns inte en enda fotnot i artikeln. Inte en enda faktiskt uppgift som ens försöker styrka det som sägs.
Citat:
Men när jag härmar dig och ifrågasätter dina helt ostyrkta påståenden om vittnen så börjar du prata i nattmössan och skiter i att svara och avslutar med att prata om bajs i kalsonger.
Jag liknar din debattstill med diverse mindre trevliga företeelser, ja.
Kan du nu expemplifiera med ett ostyrkt påstående som jag har gjort, där jag också påstår att det är styrkt, utan att så är fallet?
Gör det.
Citat:
Du visade verkligen hur bra du är på källkritik och hur seriös du är på detta vis.
Om jag hade påstått att det vittnena säger verkligen stämmer och drivit den tesen, så självklart hade jag presenterat källor. Det var dock inte mitt uppsåt. Mitt uppsåt var och är att visa att vi inte vet vilken ”färg” planen som kraschade in i WTC hade. I fallen med Pentagon och Shanksville så ver vi inte ens om det var något plan alls, som kraschade på respektive plats.
Citat:
Förstår du inte själv att det är mycket enkelt att göra DNA-prov på offren i Pentagon när det finns kompletta kroppar att göra det på? Nej, jag påstod inte att du eller någon annan skulle försöka identifiera kropparna visuellt.
Du skrev att det fanns foton på nätet som visar döda kroppar i Pentagon. Givetvis utan länk till något av dessa.
Att folk dog i Pentagon tvivlar jag inte på. Det jag tvivlar på är att passagerare i Flight 11 dog i Pentagon. Som svar på det tar du alltså upp ”foton på nätet” och då blir ju min fråga givetvis hur ”foton på nätet” kan bevisa det här. Porträttlikhet? Unika kläder? Eller hur fan menar Du?
Vad gäller DNA. Har du några oberoende bevis för att sagda DNA kommer från döda i Pentagon, eller någon av de övriga tre påstådda haveriplatserna? Från passagerare i respektive Flight?
Visa oss.
Citat:
Du verkar dock tro att man kan göra det via ett serienummer på en svart låda
Om man har lådan så kan man också visa att det verkligen är den aktuella lådan genom att visa den med seriummer synligt. Utöver det så krävs givetvis även en säkrad chain of custody och en oberoende kontroll av lådan, så att inget fiffel har pågått avseende nummer eller plantering av lådan på respektive haveriplats för att därpå ’hittas’ av röjningspersonal.
För att säkra att inte lådan har planterats så bör även samtliga flygplansdelar med säkrad chain of custody presenteras från respektive vrakplats och även dessa med synliga serienummer.
Att bevisa att det faktiskt var respektive plan från respektive flight som kraschade på respektive site.
Fram till det är gjort så är det inte gjort.
Citat:
Okej, så nu duger inte truthervideos heller trots att truthern som gjort videon faktiskt ansträngt sig och letat upp en massa bevis och redovisat dom i ditt favorit-bevisformat.
Som sagt, ordet ”truther-video” säger ingenting om videons faktiska innehåll. Jag vet videor från den motsatta campen som är hyfsat trogna sanningen i diverse enskildheter, och omvänt ett antal videor från dennkritiska sidan som är rent trams.
Jag skummade snabbt igenom videon men hittade inget som går att säkra som bevis. Gör du? Ange tid och förklara vad du ser och varför det är bevis för vad.
Jag är ingen tankeläsare.
Citat:
Det är uppenbart att du inte är intresserad och jag tvivlar på att du ens tittade på videon. Det vore ju inte första gången du ljuger om vad som finns och inte finns i en källa som du är för lat eller ointresserad att ta del utav.
Du har fortfarande inte lyckats med att visa det. Det kvittar hur många gånger du säger det. Det blir inte sant ändå.
Verkligheten är omutlig. Den, är.