2018-11-17, 23:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du kan utgå ifrån att jag har läst allt som du har läst upphöjt till åtminstone, 3.

Det är DU som hävdar att kvarlevor från ”flera” av passagerna har återfunnits på haveriplatserna. Jag frågar igen:

- Hur fan vet DU det?
Om du hade fokuserat lite mer på verkligheten så hade du kunnat snappa upp följande information redan 2002.
The 1,401 people identified include 45 of those aboard the hijacked planes - 33 from Flight 11, which struck the north tower, and 12 from Flight 175, which hit the south tower.
http://web.archive.org/web/20030416165722/www.nydailynews.com/09-08-2002/news/september11/v-september11/story/18097p-17009c.html

Du hade även med enkelhet kunnat googla fram bilder på döda inuti Pentagon ifall du själv ville verifiera hur det står till med saken där. Fast det vet du ju faktiskt om sedan länge.

Men oroa dig inte. Det finns även en youtube-video här som du kan titta på. Där finns även bilder på kreditkort och annat som ger betydligt säkrare identifiering än ett serienummer som påstås komma från en svart låda.

Glömde jag förresten säga att det är en truther som gjort videon?
Citera
2018-11-17, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om du hade fokuserat lite mer på verkligheten så hade du kunnat snappa upp följande information redan 2002.
The 1,401 people identified include 45 of those aboard the hijacked planes - 33 from Flight 11, which struck the north tower, and 12 from Flight 175, which hit the south tower.
http://web.archive.org/web/20030416165722/www.nydailynews.com/09-08-2002/news/september11/v-september11/story/18097p-17009c.html
Att en journalist på Daily News säger något är knappast bevis för att det hen säger är sant.

Hur vet DU att det han säger är sant?

Citat:
Du hade även med enkelhet kunnat googla fram bilder på döda inuti Pentagon ifall du själv ville verifiera hur det står till med saken där. Fast det vet du ju faktiskt om sedan länge.
Återigen, det är du som påstår att passagerare i Flight 77 har identifierats på haveriplatserna i Pentagon. Menar du att det finns bilder på döda inuti Pentagon som har identifierats via utseendet?

Länka.

Citat:
Men oroa dig inte. Det finns även en youtube-video här som du kan titta på. Där finns även bilder på kreditkort och annat som ger betydligt säkrare identifiering än ett serienummer som påstås komma från en svart låda.
Jag efterfrågade bevis. Det finns ingenting i din video som utgör bevis för att passagerare i någon av de fyra flighterna har identifierats på någon av haveriplatserna.

Hade du några sådana?

Citat:
Glömde jag förresten säga att det är en truther som gjort videon?
Det torde i så fall utgöra ytterligare belägg för att termen ”truther” är hyfsat laxativ i sin bestämning.

Lite som termen ”konspirationsteoretiker”.
Citera
2018-11-18, 00:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Missil/drone-plan/bomb i Pentagon. Missil/drone-plan i Shanksville.
Antingen har du alltså ändrat dig sedan i förrgår när det var fjärrstyrda flygplan i WTC, bomber och missiler i Pentagon och ett vanligt flygplan i Shanksville - eller så är du bara osedvanligt pissig på att uttrycka dig - välj själv:

Citat:
Det rimligaste antagandet är att planen kapades av de verkliga förövarna, växlades ut i luften med ombyggda Boeings som fjärrstyrdes in i de två tornen.
Vad gäller Pentagon så tyder det mesta på att det var apterade bomber i kombinationen med någon typ av missil eller drone som orsakade förödelsen.
Vad gäller planet som påstås ha försvunnit spårlöst ner i marken i ett hål Shanksville, så är den mest rimliga förklaringen att den riktiga flighten sköts ner och spreds ut över ett större område och att den lilla kratern i marken orsakades även den av någon typ av missil eller drone.

Citat:
Försök nu att läsa vad JAG skriver och därpå återge det på ett sanningsenligt sätt.
Jag lovar - jag försöker...

Citat:
Nej. Att de påstådda kaparna, OM de var ombord på planen, inte var kapare utan patsies som i så fall trodde att de deltog i någon form av övning/war game.
Fast det var ju inte heller vad du skrev. Eller hur? Det du egentligen skrev var: "Sedan så har vi ju problemet med kaparna som dök upp livs levande i sina hemländer efter det att de dog martyrdöden 9/11."
Hur ska vi veta att du inte trodde de var kapare om du skriver att de var kapare? Menar du att vi ska sitta och gissa vad du fantiserar ihop för hemskheter hemma på kammaren? Är det så du gör när DU "utreder"?

The Lone Gunmen ...

Citat:
...
Du saknar helt förmågan att känna skam, eller hur.
Nejdå, jag lovar. Dock måste skamkänsla knytas till något man skäms för - inte trams av en flane på internet helt utan bevis för sina påståenden.

Citat:
Ca 3000 dog i [direkt samband med] attackerna.
Snyggt adderad parentes - damage control?

Citat:
En normal människa, med normal läsförståelse, har inga som helst problem med att förstå det här. I den händelse det upplevs som oklart så frågar man normalt skribenten hur denne menar. I det här fallet så har jag svårt att se hur det skulle kunna vara oklart för någon läskunnig svensktalande människa alls.
Det har givetvis inte jag heller efter att du har förklarat dig efter att jag ifrågasatte dig. Utifrån inlägget du initialt skrev och som jag ifrågasatte kan jag nästan lova dig att inte en kotte hade kunnat gissa sig till vilka krumbukter du skulle efterkonstruera för att inte framstå som den fullständiga vettvilling du är.
Problemet här är dock att du själv verkar ha glömt att du besvarat och fått svar och sen på ditt sedvanliga onoponomanér fortsatte dra skiten i långbänk ännu en gång. Att du är helt oförmögen till avslut är knappast mitt fel..

Citat:
Kom ihåg. Det finns endast ETT ENDA publikt forum i Sverige där 9/11 alls (får) diskuteras. Det i sig är givetvis ett skrämmande besked avseende det här landets eftergivenhet och undergivenhet till USA och dess svinaktiga beteende runtom i världen.
Vilket är det? Flashback, familjeliv, Passagen, Jesper, Skalman, etc etc??
Om du inte lyckas hitta dessa forum - varför startar du inte ett eget - tror du CIA kommer och tar dig då?

Citat:
Och så säger man att mordet på Olof Palme inte på något avgörande sätt förändrade Sveriges politiska kultur.
Gör "man"? Vem är "man" som säger det?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-18 kl. 00:22.
Citera
2018-11-18, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte ens det vet vi i dagsläget. Det finns ett antal vittnesrapporter som säger att t.ex. det som påstås var Flight 175 såg ut som ett militärt Boeing 757, utan fönster och med en mörk entonig färg.

Inte ens det vet vi.
Ett militärt 757 heter C-32, jag tror dock inte det finns några utan fönster - men du kan givetvis länka, du brukar ju vara så himla bra på källor (OBS ironi att detta ens är ironi då onoponos oförmåga att vidimera källo passerat det acceptabla för länge sedan).

För övrigt ser väl alla flygplan rätt grå ut om man ser dem upp mot en ljus bakgrund...
Citera
2018-11-18, 00:36
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Att en journalist på Daily News säger något är knappast bevis för att det hen säger är sant.

Hur vet DU att det han säger är sant?
När jag hänvisar till en skriftlig källa från 2002 så avfärdar du det omedelbart som vittnesuppgifter som inte går att lita på.

Men när jag härmar dig och ifrågasätter dina helt ostyrkta påståenden om vittnen så börjar du prata i nattmössan och skiter i att svara och avslutar med att prata om bajs i kalsonger.

Citat:
Inte ens det vet vi i dagsläget. Det finns ett antal vittnesrapporter som säger att t.ex. det som påstås var Flight 175 såg ut som ett militärt Boeing 757, utan fönster och med en mörk entonig färg.

Inte ens det vet vi.

Citat:
Vad hände med chain of custody här? Vad heter vittnena? Vilka har haft tillgång till vittnena? Kan någon ha manipulerat vittnena? Är vittnena förhörda av genuint oberoende utredare? Finns det någon sionistkoppling till något av vittnena?

Citat:
Därav ... inte ens det, vet vi.

Du fattar inte vad som står där?

- Inte ens DET = planens färg, vet vi.

Fattar du inte den enkla texten?

Du postar ofta fylle-smileys. Ska vi tolka det som att du är på fyllan med överhettad amygdala när du sitter här och skiter i tråden? Som en brun rand i kalsongen?

Du visade verkligen hur bra du är på källkritik och hur seriös du är på detta vis.

Citat:
Återigen, det är du som påstår att passagerare i Flight 77 har identifierats på haveriplatserna i Pentagon. Menar du att det finns bilder på döda inuti Pentagon som har identifierats via utseendet?

Länka.
Förstår du inte själv att det är mycket enkelt att göra DNA-prov på offren i Pentagon när det finns kompletta kroppar att göra det på? Nej, jag påstod inte att du eller någon annan skulle försöka identifiera kropparna visuellt. Du verkar dock tro att man kan göra det via ett serienummer på en svart låda

Citat:
Jag efterfrågade bevis. Det finns ingenting i din video som utgör bevis för att passagerare i någon av de fyra flighterna har identifierats på någon av haveriplatserna.

Hade du några sådana?

Det torde i så fall utgöra ytterligare belägg för att termen ”truther” är hyfsat laxativ i sin bestämning.

Lite som termen ”konspirationsteoretiker”.
Okej, så nu duger inte truthervideos heller trots att truthern som gjort videon faktiskt ansträngt sig och letat upp en massa bevis och redovisat dom i ditt favorit-bevisformat.

Det är uppenbart att du inte är intresserad och jag tvivlar på att du ens tittade på videon. Det vore ju inte första gången du ljuger om vad som finns och inte finns i en källa som du är för lat eller ointresserad att ta del utav.
Citera
2018-11-18, 01:03
Moderator
Ett par länkposter raderade, likaså några inlägg kryddade med onödiga personangrepp och en massa innehållslöst fylletjattande om allt möjligt. Skärpning

/Moderator
Citera
2018-11-18, 01:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ett militärt 757 heter C-32, jag tror dock inte det finns några utan fönster - men du kan givetvis länka, du brukar ju vara så himla bra på källor (OBS ironi att detta ens är ironi då onoponos oförmåga att vidimera källo passerat det acceptabla för länge sedan).

För övrigt ser väl alla flygplan rätt grå ut om man ser dem upp mot en ljus bakgrund...
Jag säger att vi inte vet vilken ”färg” planen hade, att vi inte vet ens det.

Vad av det är det som du har svårt att fatta?
Citera
2018-11-18, 01:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag säger att vi inte vet vilken ”färg” planen hade, att vi inte vet ens det.

Vad av det är det som du har svårt att fatta?

Nätan allt du skriver, men mest varför du skriver det och vad du egentligen försöker framföra för budskap. Att det finns ett antal vittnesmål som inte exakt kan beskriva färgen på det de såg är knappast värt att nämna om man har genomgått ens en grundkurs i psykologi..
Citera
2018-11-18, 02:05
Avstängd
Citat:
När jag hänvisar till en skriftlig källa från 2002 så avfärdar du det omedelbart som vittnesuppgifter som inte går att lita på.
Det finns inte en enda fotnot i artikeln. Inte en enda faktiskt uppgift som ens försöker styrka det som sägs.

Citat:
Men när jag härmar dig och ifrågasätter dina helt ostyrkta påståenden om vittnen så börjar du prata i nattmössan och skiter i att svara och avslutar med att prata om bajs i kalsonger.
Jag liknar din debattstill med diverse mindre trevliga företeelser, ja.

Kan du nu expemplifiera med ett ostyrkt påstående som jag har gjort, där jag också påstår att det är styrkt, utan att så är fallet?

Gör det.

Citat:
Du visade verkligen hur bra du är på källkritik och hur seriös du är på detta vis.
Om jag hade påstått att det vittnena säger verkligen stämmer och drivit den tesen, så självklart hade jag presenterat källor. Det var dock inte mitt uppsåt. Mitt uppsåt var och är att visa att vi inte vet vilken ”färg” planen som kraschade in i WTC hade. I fallen med Pentagon och Shanksville så ver vi inte ens om det var något plan alls, som kraschade på respektive plats.

Citat:
Förstår du inte själv att det är mycket enkelt att göra DNA-prov på offren i Pentagon när det finns kompletta kroppar att göra det på? Nej, jag påstod inte att du eller någon annan skulle försöka identifiera kropparna visuellt.
Du skrev att det fanns foton på nätet som visar döda kroppar i Pentagon. Givetvis utan länk till något av dessa.

Att folk dog i Pentagon tvivlar jag inte på. Det jag tvivlar på är att passagerare i Flight 11 dog i Pentagon. Som svar på det tar du alltså upp ”foton på nätet” och då blir ju min fråga givetvis hur ”foton på nätet” kan bevisa det här. Porträttlikhet? Unika kläder? Eller hur fan menar Du?

Vad gäller DNA. Har du några oberoende bevis för att sagda DNA kommer från döda i Pentagon, eller någon av de övriga tre påstådda haveriplatserna? Från passagerare i respektive Flight?

Visa oss.

Citat:
Du verkar dock tro att man kan göra det via ett serienummer på en svart låda
Om man har lådan så kan man också visa att det verkligen är den aktuella lådan genom att visa den med seriummer synligt. Utöver det så krävs givetvis även en säkrad chain of custody och en oberoende kontroll av lådan, så att inget fiffel har pågått avseende nummer eller plantering av lådan på respektive haveriplats för att därpå ’hittas’ av röjningspersonal.

För att säkra att inte lådan har planterats så bör även samtliga flygplansdelar med säkrad chain of custody presenteras från respektive vrakplats och även dessa med synliga serienummer.

Att bevisa att det faktiskt var respektive plan från respektive flight som kraschade på respektive site.

Fram till det är gjort så är det inte gjort.

Citat:
Okej, så nu duger inte truthervideos heller trots att truthern som gjort videon faktiskt ansträngt sig och letat upp en massa bevis och redovisat dom i ditt favorit-bevisformat.
Som sagt, ordet ”truther-video” säger ingenting om videons faktiska innehåll. Jag vet videor från den motsatta campen som är hyfsat trogna sanningen i diverse enskildheter, och omvänt ett antal videor från dennkritiska sidan som är rent trams.

Jag skummade snabbt igenom videon men hittade inget som går att säkra som bevis. Gör du? Ange tid och förklara vad du ser och varför det är bevis för vad.

Jag är ingen tankeläsare.

Citat:
Det är uppenbart att du inte är intresserad och jag tvivlar på att du ens tittade på videon. Det vore ju inte första gången du ljuger om vad som finns och inte finns i en källa som du är för lat eller ointresserad att ta del utav.
Du har fortfarande inte lyckats med att visa det. Det kvittar hur många gånger du säger det. Det blir inte sant ändå.

Verkligheten är omutlig. Den, är.
Citera
2018-11-18, 02:06
Avstängd
Citat:
Nätan allt du skriver, men mest varför du skriver det och vad du egentligen försöker framföra för budskap. Att det finns ett antal vittnesmål som inte exakt kan beskriva färgen på det de såg är knappast värt att nämna om man har genomgått ens en grundkurs i psykologi..
Vet vi färgen på något av de flygplan som kraschade in i tvillingtornen?

Ja eller nej.
Citera
2018-11-18, 02:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vet vi färgen på något av de flygplan som kraschade in i tvillingtornen?

Ja eller nej.
Herrejävlar - ja det vet vi.
Att du inte förstår är inte samma sak som att "vi" inte vet.

(Nu kommer snart en helt obligatorisk tramsparad där onopono ber mig bevisa färgerna på flygplanen samtidigt som han förnekar alla bevis i form av vittnesmål, bild eller video - alla som önskar behålla ettnågorlunda friskt sinne ombedes med andra ord att hålla för öronen..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-18 kl. 02:13.
Citera
2018-11-18, 02:16
Avstängd
Citat:
Herrejävlar - ja det vet vi.
Att du inte förstår är inte samma sak som att "vi" inte vet.

(Nu kommer snart en helt obligatorisk tramsparad där onopono ber mig bevisa färgerna på flygplanen samtidigt som han förnekar alla bevis i form av vittnesmål, bild eller video - alla som önskar behålla ettnågorlunda friskt sinne ombedes med andra ord att hålla för öronen..
Hur vet DU vilken färg de två planen hade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in