Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Ja och du försvarar dessa kvinnor som uppenbarligen ljuger.
Jag är ingen idiot.
Men det var då själva..... Har man inget att backa upp med så ska man ge fan i att använda staten till att försöka bevisa händelsen.
Men om jag nu har kommit med falska anklagelser, ska jag straffas för detta?
Jag har dragit ner dig i skiten så att säga.
Jag vet inte hur många halmdockor du skapat här..
Jag har inte en enda gång försvarat en kvinna som ljuger i denna diskussion. Du kan titta tillbaka i citaten om du inte kommer ihåg.
Vad jag pratar om här är ifall vi ska ha ett rättsäkert system så kan vi inte ha det så att bara för att bevis inte styrkt ett mål tillräckligt, så ska den som anmält bli fälld för falska anklagelser.
Då skulle inte någon anmäla någonting där man inte var 100% säker på att de bevis man har skulle kunna användas för en fällande dom.
Jag frågar dig igen, vad är det för något man har att backa upp med efter en våldtäkt? Som skulle räcka som bevis utan tvivel.
Jag upprepar mig igen, jag diskuterar här logiken i att fälla en anmälare för falska anklagelser i brist på bevis mot den anklagade. Det behövs ett erkännande eller bevis i form av text eller inspelning.
Ja om du har kommit med falska anklagelser och det går att bevisa/ står utom rimligt tvivel att det är så att du anklagat mig falskt så ska det straffas. Naturligtvis.
Men avsaknaden av fysiska bevis är inte nog för att göra ett sånt ställningstagande. Det måste i princip till ett erkännande.
Och nu lägger jag ner. Godnatt.