2018-11-17, 02:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar att du inte både kan påstå att folk inte dog (när DET passar din argumentation) och sen påstå att samma människor ändå dog (när DET passar din argumentation).
Det ger inget vidare ärligt intryck.
Var påstår jag det?
Citera
2018-11-17, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var påstår jag det?
Det undrar jag också.
När påstod onopono att folk inte dog?
Ett fult försök att missleda, SnakePlisssken.
Citera
2018-11-17, 14:10
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vilket ”ljugande” är ”bevisat”?
Detta

Citat:
Men just den här gången insisterar du på att inte göra det.
Fel

Citat:
Var gör jag det?
Här

Citat:
Lol.
Fin implementation utav ditt tjat om att: Citera. Förklara. Argumentera.

Citat:
Var någonstans har jag utnämnt mig själv till det? Citera. Länka.
Det är min tolkning utav ditt beteende.

Citat:
När det kommer ifrån dig, kurrekotte lille, så blir effekten den motsatta. Jag går stärkt ur den bedömningen från dig.
Det säger återigen mer om dig än något annat.

Citat:
Nej. Det som konstaterades var att FBI inte har bevisat identiteten på de fyra flygplan som påstås ha kraschat in i WTC, Pentagon och gropen i Shanksville, respektive. Ett sätt att bevisa det vore att visa respektive flygplansdelar och svarta lådor med synliga serienummer och bevisen för en obruten chain of custody från respektive haveriplats.
Hur kan FBI bevisa något alls för dig när du vägrar att läsa officiella utredningar och istället väljer att ljuga om att du tagit del av dom? Du bevisade den saken här ifall du redan glömt det. (Jag har trots allt bara påmint dig om det två gånger tidigare i detta inlägg).

Dessutom tramsar du bara med ditt tjat om obruten chain of custody eftersom du omöjligen kan vara så hjärndöd att du tror att en sådan skulle ha varit ens teoretiskt möjlig i WTC 1 & 2. Men visst, du kan ju alltid underhålla tråden med att berätta hur det skulle ha gått till. Kanske skulle man ha ropat ut i högtalarsystemet att samtliga som befinner sig i byggnaden är utnämnda till utredare och förbjudna att manipulera bevis från explosionsområdet där drönarhologramflygplan misstänks ha kraschat? Sedan skulle dessa fokusera på att säkra bevis och skicka ut dessa med hjälp utav rep till väntande poliser på marken, innan dom försöker sätta sig i säkerhet?

Citat:
Trots ett antal FOIA’s så vägrar FBI att ens försöka visa det här.
Nu påstår du något utan källa igen. Vilka FOIA's? Bevis för att FBI ens vägrat att vara tillmötesgående? Hur länge sedan var det? Har något ändrats sedan dess? Finns det anledning att misstänka att FBI inte vet med säkerhet vilka plan som faktiskt kraschat? Finns det anledning att misstänka att FBI ljuger om dessa säkerställda identiteter? Finns det bevis för dom misstankarna?

Citat:
Nej. Se ovan. Läs. Lär.
Nej, tack. Jag föredrar att lära mig från mer trovärdiga källor än dig. När du lärt dig att både hitta sådana och att hänvisa till dom så får du gärna återkomma med erbjudandet.

Citat:
Därav obruten chain of custody och då på samtliga identierade komponenter, inte endast lådorna.
Ditt tjat om beviskedjor är väldigt imponerande

Citat:
Lol.
Tanken att det skulle vara svårt att förfalska en klisterlapp får dig att gapskrata högljutt? Intressant.

Citat:
Självklart ska respektive låda undersökas av genuint oberoende expertis för att kunna utesluta att något fuffens har pågått.
Nej, det är inte självklart att det du kallar för genuint oberoende expertis skall blandas in. Men plocka gärna fram en källa på att det faktiskt är så om du tror det.

Citat:
Mitt intresse för de påstådda planens ej säkerställda och bevisade identitet kommer av att jag inser implikationerna av möjligheten av att det INTE var de plan som officiellt påstås har kapats och kraschats på respektive plats.
Det säger återigen mer om dig än det säger om 911. Mitt intresse för kalaspuffsfabriker på Pluto kommer av att jag inser implikationerna av möjligheten att det inte är sant när folk påstår att det inte kan finnas där. Varför gör dom det? Varför har inte FBI skickat dit ett team astronauter som kan säkra chain of custody? Ska inte amerikanska folket få svar på denna fråga? Dom betalar ju FBI's lön!

Citat:
Det är inte intressant, tycker lille kurrekotte?
Jo, det hade varit väldigt intressant om du och dina skräpsidor hade annat än trams och idioti att tillföra ämnet. Men nu har ni misslyckats så jävla hårt under så förbannat lång tid att det faktiskt inte är så intressant längre. Nu är det istället mest pinsamt.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-11-17 kl. 14:33.
Citera
2018-11-17, 14:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Men det innebär väl att man faktiskt vet vilket plan det är som har kraschat?
Det är klart man vill veta vilket flygplan som kraschat. Det framgår dock betydligt bättre utav andra saker, som t ex den lagrade datan än det gör utav ett serienummer. Speciellt om man misstänker fulspel.

Citat:
Exakt. Och hur tror du att man spårar komponentens historik om man inte vet till vilket flygplan den hör?
Man undersöker i vilka register och protokoll serienumret förekommer. Du verkar tro att det är tvärtom att serienumret är ett flygplans-ID. Du är i så fall korkad.

Citat:
Det stämmer att det oftast är så att flygplanets identitet vid ett haveri inte behöver ifrågasättas.
Kanske dags att sluta med det då? Speciellt i det här fallet där det inte finns någon frisk anledning alls att inbilla sig att man bytt ut planen med passagerare mot något annat men först rånat passagerarna på tilhörigheter och kroppsdelar och placerat dessa i något annat som sedan flugits till platsen för att luras. Det är bortom korkat. Det är onopono.

Citat:
Poängen är dock att tack vare alla serienummer på flygplanets olika komponenter och svarta lådor så går även flygplanets identitet att säkert fastställas i de fall denna kan vara oklar.

Som i fallet med de fyra haveriplatserna, 9/11.
Precis, och eftersom serienummer på svarta lådor både hade varit enkla att förfalska eller att ljuga om, så är det ju fantastiskt bra om man fastställde identiteten på planen utan att vara helt beroende av publicera dessa serienummer, för att du och sanningsrörelsen ska göra jobbet åt dom.

Att du dessutom pratar om alla fyra platser och då förväntar dig att flygplansidentiteter ska fastställas med hjälp av serienummer från svarta lådor som inte påträffats är total onopono.

Citat:
Under färd, ja. Även här var det väl lite si och så med identiteten på de påstått kapade planen?
Nej, det har du bara fantiserat ihop eller läst på skräpsidor. Du kanske kan ta fram lite bevis med säkrad beviskedja på att det faktiskt var något si och så med planens identitet?

Citat:
Jag har precis läst en intressant bok av f.d. CIA-piloten Terry Reed och dennes inblandning i den olagliga vapensmugglingen till CIA-stödda Contras i Nicaragua. Han och kompisen Barry Seal använde sig regelbundet av en metod som de kallade ”piggy-backing” där två och ibland tre identiska Cessna flög tätt ihop med endast en transponder påslagen. På så sätt kunde man lura FAA när man flög in cash till CIA’s verksamhet i Mena, Arkansas.
Där ser man. Tack då vet vi. Själv åt jag lunch tidigare idag... Det har ungefär lika mycket med ämnet att göra?

Citat:
Efter att ha flugit tätt ihop så stänger cash-planet av sin transponder och dyker ner på trädtoppshöjd. Nu sätter istället plan nr. 2 igång sin transponder och fortsätter som om inget har hänt och landar så småningom på angivet flygfält utan något komprometterande i planet.

Plan nr. 1 flyger nu istället under radarn till en hemlig ”drop-site” där väskan med cash kastas ut, varpå planet sedan flyger till hemmabasen också det rent från fuffens.

Det här är en mycket vanlig och väl beprövad teknik som har använts av bl.a. CIA runt om i världen i diverse black ops.
Mycket intressant. Men några beviskedjesäkrade bevis för att det skulle ha hänt under 911 som stöd för dina korkade teorier om 911 har du förstås inte?

Citat:
Så glöm transponder, sådana är enkla att komma runt.
Jag tyckte du framställde det som ganska komplicerat. Flera plan, flyga tätt ihop, radioskugga med mera. Var, dom enligt dig troligen avlidna, piloterna från passagerarplanen med på att parflyga i radioskugga för att luras på detta vis? Har du något som helst bevis alls för det? Eller är det bara onopono som vanligt?

Citat:
https://www.amazon.com/Compromised-Clinton-Bush-Terry-Reed-ebook/dp/B075JP2BR5/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1542417633&sr=1-1&keywords=terry+reed
Vad bra att du faktiskt redovisar en källa. Synd att den inte verkar ha med trådämnet att göra :/

Citat:
Ingraverade serienummer är nog det säkraste sättet att identifiera lådorna och övriga delar, trots allt.
Synd bara att det är en väldigt osäker metod om man misstänker fulspel. Speciellt om man är beroende av dig och sanningsrörelsen för att bekräfta resultatet via konspirationssidor.

Citat:
- F.B.I. Counsel: No Attempt Made By F.B.I. To Formally Identify 9/11 Plane Wreckage http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=11408
En länk till ett trutherforum som hänvisar till en trutherblog?

Citat:
- F.B.I. Refuses To Confirm Identities, Of 4 Aircraft Used During 9/11 Attacks http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=9417
Och en länk till samma forum igen.

Exakt vad är det du försöker bevisa? Att FBI inte fastställt planens identitet eller att någon besviken person blivit nekad information? Är det ditt vurmande för dom amerikanska skattebetalarnas rättigheter som gör ont nu igen?

Citat:
Med tanke på att en hel folkrörelse är övertygad om att den officiella storyn är BS, borde det då inte ligga i FBI’s intresse att faktiskt lägga fram sina bevis de menar sig ha för att det faktiskt var respektive Flight som kraschade på respektive plats?

Det är ju trots allt på folkets uppdrag de alls fyller någon legitim funktion?
Skräll... Det var precis där skon klämde. Du är väl inte ens amerikansk skattebetalare? (Du behöver absolut inte svara om det påverkar din anonymitet. Du är ju lite speciell på det området, så du kanske tror det).

Hur många personer du tror är övertygade spelar för övrigt ingen roll alls gällande FBI's förmåga att identifiera flygplanen.
Citera
2018-11-17, 14:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Det undrar jag också.
När påstod onopono att folk inte dog?
Ett fult försök att missleda, SnakePlisssken.

Diskussionen gällde att onoopono både påstod att flygplanen byttes ut mot tomma radiostyrda flygplan (WTC) och missil (Pentagon) och att kaparna ännu lever i nåt arabland men ändå drar på och skriver att 3000 dog - jag menar att han inte både kan äta kakan och ha kvar den - så den enda som försökt missleda är onopono...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-17 kl. 14:42.
Citera
2018-11-17, 14:48
Bannlyst
Citat:
Diskussionen gällde att onoopono både påstod att flygplanen byttes ut mot tomma radiostyrda flygplan (WTC) och missil (Pentagon) och att kaparna ännu lever i nåt arabland men ändå drar på och skriver att 3000 dog - jag menar att han inte både kan äta kakan och ha kvar den - så den enda som försökt missleda är onopono...
Vad spelar det för roll om planen byttes ut?
Angående dödssiffran alltså?
Citera
2018-11-17, 14:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nja, den visar bara att ett visst parti av den inre stålstrukturen stod kvar några sekunder efter att övriga strukturen kollapsat. Tvilling-tornen togs som bekant ner top-down, inte alls ovanligt i CD’s.

Spännande!!
Kan du visa ett exempel på en top down cd med sprängämnen av en highrise stålbyggnad före 9-11?
Nej det kan du ju inte eftersom det inte finns någon...

Kan du visa ett exempel på en top down cd av en highrise stålkonstruktion alls?
Nej det kan du ju inte eftersom det inte finns någon..

Kan du visa ett exempel på en top down cd med sprängämnen av en stålbyggnad där kärnan står kvar sist?
Nej det kan du ju inte eftersom det inte finns någon...

Citat:
Det var WTC7 som togs ner på klassiskt CD-manér - spräng undan de inre bärande pelarna först så att strukturen viker sig inåt och faller handlöst neråt där gravitationen sköter resten när den övre strukturen krossas efter en tid i fritt fall.
Var det? Du måste glömt att det är bra med källor och bevis..

Citat:
Du har fortfarande inte förklarat hur WTC7’s hela yttre struktur (föresatt att den inre redan har totalkollapsat, vilket saknas bevis för) simultant på bråkdelen av en sekund handlöst föll i fritt fall i ca 2,5 sekunder/åtta våningar utan att sprängmedel användes.
Varför skulle jag förklara det - det är du som ska förklara varför du inte tror det skedde..
Hur skulle ett tunt icke självbärande stålskal av WTC7's storlek kunna stå kvar av sig själv när innanmätet rasat menar du? Bevis på att den inre konstruktionen rasat närmast identiskt enligt NISTs simulering har redan lagts fram i tråden - men här har du det igen om du glömt: https://www.youtube.com/watch?v=1tPbom7CVC8
Citera
2018-11-17, 14:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om planen byttes ut?
Angående dödssiffran alltså?

Dog passagerarna ändå i attacken även om de inte var med i flygplanen/missilen?
Dog kaparna även om de levde efteråt?
Citera
2018-11-17, 14:54
Bannlyst
Citat:
Dog passagerarna ändå i attacken även om de inte var med i flygplanen/missilen?
Dog kaparna även om de levde efteråt?
Givetvis dog passagerarna ändå.
Kaparna existerade troligen aldrig.
Citera
2018-11-17, 15:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givetvis dog passagerarna ändå.
Kaparna existerade troligen aldrig.

Enligt onopono fanns tydligen kaparna eftersom de "dök upp livs levande i sina hemländer efter det att de dog martyrdöden 9/11.".

Jag hade missat det, men även enligt onopono så är troligen passagerarna döda, dock "på helt andra sätt" än det han helt korrekt beskriver som en fasansfull död en klar och solig dag. Dog de ÄNDÅ i attacken menar du, men på "helt andra sätt" än i flygplanen?

Hur kommer det sig att det satt ännu säkerhetsbältade sönderbrända lik inne i Pentagon om det inte fanns några passagerare? Hur hamnade DNA från passagerare och besättning i WTC's bråte om de inte var i planen?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-17 kl. 15:14.
Citera
2018-11-17, 15:14
Bannlyst
Citat:
Enligt onopono fanns tydligen kaparna eftersom de "dök upp livs levande i sina hemländer efter det att de dog martyrdöden 9/11.".

Jag hade missat det, men även enligt onopono så är troligen passagerarna döda, dock "på helt andra sätt" än det han helt korrekt beskriver som en fasansfull död en klar och solig dag. Dog de ÄNDÅ i attacken menar du, men på "helt andra sätt" än i flygplanen?
Givetvis dog passagerarna. På helt andra sätt.
Kaparna fanns nog aldrig över huvud taget enligt mig.
Citera
2018-11-17, 15:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givetvis dog passagerarna. På helt andra sätt.
Kaparna fanns nog aldrig över huvud taget enligt mig.

Det är förstås helt i din rätt att tro det om du vill, bara du inte samtidigt påstår att de dog och inte dog i attacken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in