Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Det hjälper inte att du upprepar lögnen när ditt ljugande redan är bevisat.
Vilket ”ljugande” är ”bevisat”? Citera. Förklara. Argumentera.
Citat:
Ja, det är därför som jag brukar redovisa källor och du inte brukar göra det.
Men just den här gången insisterar du på att inte göra det.
Varför då?
Citat:
Eller som i ditt fall. Ljuger, tramsar, byter ämne och skriver jättelånga inlägg när du som vanligt blivit totalt nedgjord.
Var gör jag det? Citera. Förklara. Argumentera. Och tänk på din amygdala nu.
Citat:
Du pratar nog om dig själv och truthersidorna där du söker sanningen. Projicering kallas det.
Lol.
Citat:
Nej, det krävs det inte alls. För att vara självutnämnd mästerdetektiv
Var någonstans har jag utnämnt mig själv till det? Citera. Länka.
Citat:
så är du förbannat dålig på att värdera bevis och att komma på alternativa förklaringar.
När det kommer ifrån dig, kurrekotte lille, så blir effekten den motsatta. Jag går stärkt ur den bedömningen från dig.
Tack.
Citat:
Det som klagades på var att FBI inte uppgett några serienummer.
Nej. Det som konstaterades var att FBI inte har bevisat identiteten på de fyra flygplan som påstås ha kraschat in i WTC, Pentagon och gropen i Shanksville, respektive. Ett sätt att bevisa det vore att visa respektive flygplansdelar och svarta lådor med synliga serienummer och bevisen för en obruten chain of custody från respektive haveriplats.
Trots ett antal FOIA’s så vägrar FBI att ens försöka visa det här.
Varför då?
Citat:
Det enda FBI behöver göra då är att kolla vilka serienummer ni vill ha
Nej. Se ovan. Läs. Lär.
Citat:
och så är saken... INTE ur världen eftersom det inte bevisar något alls. Att plocka ur dom svarta lådorna i samband med att planen byttes ut mot dina inbillade drönarplan (helt utan anledningen dessutom) hade heller inte varit svårt.
Därav obruten chain of custody och då på samtliga identierade komponenter, inte endast lådorna.
Citat:
Att tillverka en klisterlapp,
Lol.
Citat:
stansad plåt eller gravera in nummer på valfri svart låda hade heller inte varit svårt jämfört med allt annat fånigt som du tror skulle ha hänt den där dagen.
Självklart ska respektive låda undersökas av genuint oberoende expertis för att kunna utesluta att något fuffens har pågått.
Citat:
Ditt intresse för serienummer bevisar som sagt enbart något om dig och inget annat.
Mitt intresse för de påstådda planens ej säkerställda och bevisade identitet kommer av att jag inser implikationerna av möjligheten av att det INTE var de plan som officiellt påstås har kapats och kraschats på respektive plats.
Det är inte intressant, tycker lille kurrekotte?
Citat:
Därför att man vill samla in så mycket data som möjligt om flygplanshaverier för att minska risken för upprepade sådana i framtiden. Om du inte ens vet varför svarta lådor finns så är det ju ännu mer pinsamt att du är så intresserad av dom.
Men det innebär väl att man faktiskt vet vilket plan det är som har kraschat?
Citat:
Vaffö dådå? Vaffö dådå? Jo, min lille vän
Såja såja, tänk på amygdalan nu. Den blir lätt överhettad om du inte disciplinerar dig, det vet du. Försiktigt. Inget att leka med.
Citat:
nu är det så att jag förklarade syftet med svarta lådor lite högre upp. Man utrustar alla kritiska komponenterna med serienummer för att man ska kunna spåra komponentens historik.
Exakt. Och hur tror du att man spårar komponentens historik om man inte vet till vilket flygplan den hör?
Citat:
Inte för att spåra planet dom befinner sig i.
Det stämmer att det oftast är så att flygplanets identitet vid ett haveri inte behöver ifrågasättas. Poängen är dock att tack vare alla serienummer på flygplanets olika komponenter och svarta lådor så går även flygplanets identitet att säkert fastställas i de fall denna kan vara oklar.
Som i fallet med de fyra haveriplatserna, 9/11.
Citat:
Det använder man istället bland annat transponder till.
Under färd, ja. Även här var det väl lite si och så med identiteten på de påstått kapade planen?
Jag har precis läst en intressant bok av f.d. CIA-piloten Terry Reed och dennes inblandning i den olagliga vapensmugglingen till CIA-stödda Contras i Nicaragua. Han och kompisen Barry Seal använde sig regelbundet av en metod som de kallade ”piggy-backing” där två och ibland tre identiska Cessna flög tätt ihop med endast en transponder påslagen. På så sätt kunde man lura FAA när man flög in cash till CIA’s verksamhet i Mena, Arkansas.
Efter att ha flugit tätt ihop så stänger cash-planet av sin transponder och dyker ner på trädtoppshöjd. Nu sätter istället plan nr. 2 igång sin transponder och fortsätter som om inget har hänt och landar så småningom på angivet flygfält utan något komprometterande i planet.
Plan nr. 1 flyger nu istället under radarn till en hemlig ”drop-site” där väskan med cash kastas ut, varpå planet sedan flyger till hemmabasen också det rent från fuffens.
Det här är en mycket vanlig och väl beprövad teknik som har använts av bl.a. CIA runt om i världen i diverse black ops.
Så glöm transponder, sådana är enkla att komma runt.
https://www.amazon.com/Compromised-Clinton-Bush-Terry-Reed-ebook/dp/B075JP2BR5/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1542417633&sr=1-1&keywords=terry+reed
Citat:
Lustigt nog är dock svarta lådor utrustade med sändare för att underlätta lokalisering efter haveri. Serienumren saknar dock sändningsfunktion i nuvarande modeller.
Ingraverade serienummer är nog det säkraste sättet att identifiera lådorna och övriga delar, trots allt.
- F.B.I. Counsel: No Attempt Made By F.B.I. To Formally Identify 9/11 Plane Wreckage
http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=11408
- F.B.I. Refuses To Confirm Identities, Of 4 Aircraft Used During 9/11 Attacks
http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=9417
Med tanke på att en hel folkrörelse är övertygad om att den officiella storyn är BS, borde det då inte ligga i FBI’s intresse att faktiskt lägga fram sina bevis de menar sig ha för att det faktiskt var respektive Flight som kraschade på respektive plats?
Det är ju trots allt på folkets uppdrag de alls fyller någon legitim funktion?