2018-11-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

En annan fråga är varför du ens finner det intressant att serienumren från de svarta lådorna inte har publicerats - skulle du börja tro på den officiella teorin om dessa totalt ointressanta nummer publicerades - eller är du bara ute efter att ställa frågor? (Eller snarare - är du bara ute efter att upprepa frågor du hittat på konspirationssiter?)

Tycker du att inte konfirmera flygplans identitet är bra eller? Dom kan säga att det var ett plan från ankeborg är ju bättre eller?
Citera
2018-11-16, 23:19
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Tycker du att inte konfirmera flygplans identitet är bra eller? Dom kan säga att det var ett plan från ankeborg är ju bättre eller?
Hur bekräftar man ett flygplans identitet genom att säga att det stod några siffror på en svart låda? Ni tror ju dessutom att dom ljuger om att lådorna kom ifrån flygplanen i alla fall

Om FBI går ut med numrerna på svarta lådorna imorgon, erkänner du då att det inte kan ha varit några drönare eller hologram eftersom flygplanens identitet är bekräftade via svarta lådor? Nej, knappast...
Citera
2018-11-16, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nu missade du visst hela frågeställningen tror jag.
Diskussionen cirkulerade runt bilder jag la upp tidigare som visar att serienumret på de svarta lådorna sitter på klistermärken samt att de svarta lådorna ifråga var extremt skadade och brända. Frågan jag ställde då var, irifrån konstaterandet att serienummer knappast kan ha lästs från de svarta lådor jag länkade, vad hade några serienummer förändrat? En konspiratorisk organisation hade givetvis kunnat publicera dessa nummer - en transparent utredare däremot hade näppeligen hittat på att de kunnat uttyda en sådan sak - vad skulle man vinna på det utöver ett antal truthers temporära lugnande?
Citera
2018-11-16, 23:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur kan du konfirmera flygplanets identitet utifrån serienumret på svarta lådan? Du förstår väl att lådan går att flytta?
Citera
2018-11-16, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Hur bekräftar man ett flygplans identitet genom att säga att det stod några siffror på en svart låda? Ni tror ju dessutom att dom ljuger om att lådorna kom ifrån flygplanen i alla fall

Om FBI går ut med numrerna på svarta lådorna imorgon, erkänner du då att det inte kan ha varit några drönare eller hologram eftersom flygplanens identitet är bekräftade via svarta lådor? Nej, knappast...
Om FBI i morgon bevisar att de svarta lådorna tillhörde Flight 77 och Flight 93 och att dessa bevisligen återfanns i rasmassorna tillsammans med bevisen för att övriga vrakdelar också dessa tillhörde respektive flight och återfunna på respektive haveriplats, så ja, då finns det ingen anledning att tvivla på att så var fallet.

Det här kräver givetvis full transparens med helt oberoende kontroller av precis allting och precis varje litet led i hanteringen. Precis vad som är lägsta möjliga standard vid varje formell officiell amerikansk haveriutredning.

Inga konstigheter.
Citera
2018-11-16, 23:36
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om FBI i morgon bevisar att de svarta lådorna tillhörde Flight 77 och Flight 93 och att dessa bevisligen återfanns i rasmassorna tillsammans med bevisen för att övriga vrakdelar också dessa tillhörde respektive flight och återfunna på respektive haveriplats, så ja, då finns det ingen anledning att tvivla på att så var fallet.

Det här kräver givetvis full transparens med helt oberoende kontroller av precis allting och precis varje litet led i hanteringen. Precis vad som är lägsta möjliga standard vid varje formell officiell amerikansk haveriutredning.

Inga konstigheter.
Hur kan FBI bevisa något alls för dig när du vägrar att läsa officiella utredningar och istället väljer att ljuga om att du tagit del av dom? Du bevisade den saken här ifall du redan glömt det.

Att serienummer, som skulle vara det absolut lättaste att ljuga ihop och/eller fejka i hela konspirationsteorin, enligt dig skulle vara på något sätt avgörande säger en hel del om dig men ingenting om 911.

Hur kommer det sig förresten att du inte ställer samma krav på bevis när det gäller skräpsidorna som du ogenerat sitter och klipper och klistrar ditt sammanfattade ljug, trams och skitsnack ifrån?
Citera
2018-11-16, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu missade du visst hela frågeställningen tror jag.
Diskussionen cirkulerade runt bilder jag la upp tidigare som visar att serienumret på de svarta lådorna sitter på klistermärken
Det har jag hysteriskt svårt att tro. Enbart på klistermärken?

Allvar?

Citat:
samt att de svarta lådorna ifråga var extremt skadade och brända.
Flight recordern i vad som påstås var Flight 77 var enligt FBI i tillräckligt gott skick för att samtliga data kunde återvinnas. Varför visar du inget foto på vad som föregivet är den lådan?

Citat:
Frågan jag ställde då var, irifrån konstaterandet att serienummer knappast kan ha lästs från de svarta lådor jag länkade,
Nja, du länkade till vad som förvisso verkar vara en måttligt skadad svart låda, men du visar ingalunda att det inte går att identifiera något serienummer på/i den. Det andra fotot visar bara en deformerad bit grå metall, som du påstår utgör voice recordern från Flight 77. Hur vet du det? Och om så är fallet, hur vet du att det är helt omöjligt att identifiera serienummer även på den?

Citat:
vad hade några serienummer förändrat? En konspiratorisk organisation hade givetvis kunnat publicera dessa nummer
Självklart så räcker det inte med att publicera serienumren. De finns väl dessutom lätt tillgängliga hos FAA vad jag förstår. Det är serienumren synliga på respektive låda som ska bevisas, samt att respektive låda hittades på respektive haveriplats tillsammans med alla övriga identifierade (ingraverade serienummer) vrakdelar. Var de hittades. När de hittades. Vem som hittade dem. Säkrad chain of custody. Dvs, det vanliga kontrollerna när det handlar om seriösa haveriutredningar.

Inga konstigheter.

Citat:
- en transparent utredare däremot hade näppeligen hittat på att de kunnat uttyda en sådan sak - vad skulle man vinna på det utöver ett antal truthers temporära lugnande?
Det du föraktfullt kallar ”truthers” är i själva verket det amerikanska folket, på vars uppdrag respektive utredning genomförs. Det är det amerikanska folket som ska veta vad som verkligen hände så att det via sina politiska ombud ska kunna fatta lämpliga beslut för hur frågan ska hanteras.

Ett absolut måste i varje fungerande transparent demokrati med ett fungerande rättssamhälle.

Allt annat är olika nyanser av brunt.

Du kanske gillar när det blir lite brunt?
Citera
2018-11-17, 00:04
Avstängd
Citat:
Hur kan FBI bevisa något alls för dig när du vägrar att läsa officiella utredningar och istället väljer att ljuga om att du tagit del av dom? Du bevisade den saken här ifall du redan glömt det.
Nja, det är du som påstår att något framkommer om man läser 159 sidor i en rapport och därpå kräver att jag ska läsa samtliga dessa (vilket jag redan tidigare har gjort) för att på så vis få klart för mig att du har rätt.

Det normala är annars att den som gör ett påstående också presenterar de specifika bevisen för att samma påstående är välgrundat. Citerar. Förklarar. Argumenterar.

Du påminner lite om den gamle kristendomslärarinnan som påstår att det finns bevis för att Gud finns. På frågan om var man hittar de bevisen, svarar hon: ”I Bibeln”.

Citat:
Att serienummer, som skulle vara det absolut lättaste att ljuga ihop och/eller fejka i hela konspirationsteorin, enligt dig skulle vara på något sätt avgörande säger en hel del om dig men ingenting om 911.
Nja, det innebär att samtliga vrakdelar med serienummer antingen måste ha varit planterade i förväg alternativt att Flight 77 har kraschats någon annanstans varpå vrakdelarna har fifflats in i bevisförvaringen samtidigt som övriga vrakdelar har fraktats bort, i den mån det alls fanns några.

Om inte ett plans identitet går att säkra, varför då alls genomföra några haveriutredningar? Varför då har svarta lådor, serienummer ingraverade i samtliga!! delar som tillsammans utgör ett flygplans unika identitet, service, underhåll, reparationer, över flygplanets hela livslängd, från tillverkning till skrotning?

För att det är skojigt?

Citat:
Hur kommer det sig förresten att du inte ställer samma krav på bevis när det gäller skräpsidorna som du ogenerat sitter och klipper och klistrar ditt sammanfattade ljug, trams och skitsnack ifrån?
Här får du nog i vanlig ordning ge lite struktur och underlag till ditt amygdala-anfall. Ge ett exempel. Citera. Förklara. Argumentera.

Cerebrum ≠ amygdala. Tänk så.
Citera
2018-11-17, 00:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nja, det är du som påstår att något framkommer om man läser 159 sidor i en rapport och därpå kräver att jag ska läsa samtliga dessa (vilket jag redan tidigare har gjort) för att på så vis få klart för mig att du har rätt.
Det hjälper inte att du upprepar lögnen när ditt ljugande redan är bevisat.

Citat:
Det normala är annars att den som gör ett påstående också presenterar de specifika bevisen för att samma påstående är välgrundat.
Ja, det är därför som jag brukar redovisa källor och du inte brukar göra det.

Citat:
Citerar. Förklarar. Argumenterar.
Eller som i ditt fall. Ljuger, tramsar, byter ämne och skriver jättelånga inlägg när du som vanligt blivit totalt nedgjord.

Citat:
Du påminner lite om den gamle kristendomslärarinnan som påstår att det finns bevis för att Gud finns. På frågan om var man hittar de bevisen, svarar hon: ”I Bibeln”.
Du pratar nog om dig själv och truthersidorna där du söker sanningen. Projicering kallas det.

Citat:
Nja, det innebär att samtliga vrakdelar med serienummer antingen måste ha varit planterade i förväg alternativt att Flight 77 har kraschats någon annanstans varpå vrakdelarna har fifflats in i bevisförvaringen samtidigt som övriga vrakdelar har fraktats bort, i den mån det alls fanns några.
Nej, det krävs det inte alls. För att vara självutnämnd mästerdetektiv så är du förbannat dålig på att värdera bevis och att komma på alternativa förklaringar.

Det som klagades på var att FBI inte uppgett några serienummer. Det enda FBI behöver göra då är att kolla vilka serienummer ni vill ha och så är saken... INTE ur världen eftersom det inte bevisar något alls. Att plocka ur dom svarta lådorna i samband med att planen byttes ut mot dina inbillade drönarplan (helt utan anledningen dessutom) hade heller inte varit svårt. Att tillverka en klisterlapp, stansad plåt eller gravera in nummer på valfri svart låda hade heller inte varit svårt jämfört med allt annat fånigt som du tror skulle ha hänt den där dagen.

Ditt intresse för serienummer bevisar som sagt enbart något om dig och inget annat.

Citat:
Om inte ett plans identitet går att säkra, varför då alls genomföra några haveriutredningar?
Därför att man vill samla in så mycket data som möjligt om flygplanshaverier för att minska risken för upprepade sådana i framtiden. Om du inte ens vet varför svarta lådor finns så är det ju ännu mer pinsamt att du är så intresserad av dom.

Citat:
Varför då har svarta lådor, serienummer ingraverade i samtliga!! delar som tillsammans utgör ett flygplans unika identitet, service, underhåll, reparationer, över flygplanets hela livslängd, från tillverkning till skrotning?
Vaffö dådå? Vaffö dådå? Jo, min lille vän nu är det så att jag förklarade syftet med svarta lådor lite högre upp. Man utrustar alla kritiska komponenterna med serienummer för att man ska kunna spåra komponentens historik. Inte för att spåra planet dom befinner sig i. Det använder man istället bland annat transponder till. Lustigt nog är dock svarta lådor utrustade med sändare för att underlätta lokalisering efter haveri. Serienumren saknar dock sändningsfunktion i nuvarande modeller.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-11-17 kl. 00:38.
Citera
2018-11-17, 00:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nja, att ca 3000 människor dog i attackerna tvivlar jag inte på. Att de ägde rum sep 11, 2001, tvivlar jag heller inte på. Menar du att dessa fakta = samtliga påståenden och slutsatser som görs i den officiella storyn med någon slags logisk nödvändighet måste vara sanna?
På riktigt?
Jag menar att du inte både kan påstå att folk inte dog (när DET passar din argumentation) och sen påstå att samma människor ändå dog (när DET passar din argumentation).
Det ger inget vidare ärligt intryck.
Citera
2018-11-17, 01:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har jag hysteriskt svårt att tro. Enbart på klistermärken?
Det är förstås ointressant vad du tror - det intressanta är fakta, som bilderna jag länkade där du kan se att det är klistermärken.. Vidare ljög du ju igår och påstod att alla delar i ett flygplan märks upp så man kan spåra dem vid en krasch, när jag förklarade för dig att delarna märks upp med serienummer för att de inte ska ersättas med fel utbytesdelar vid service, hade du inte ens en kommentar... Men återkom gärna när du hittar någon hob eller älva som håller med dig om att alla delar av ett flygplan märks upp med för flygplanet unika serienummer så man kan veta varifrån delarna kommer när ett flygplan har kraschat.. Det vore verkligen en ny och unik information...

Citat:
Flight recordern i vad som påstås var Flight 77 var enligt FBI i tillräckligt gott skick för att samtliga data kunde återvinnas. Varför visar du inget foto på vad som föregivet är den lådan?

Föregivet? Om du har en susning om vad det ordet betyder så antar jag att du vet varför det är något du själv sysslar med men som jag undviker..
Synonymer till föregiven:
påstådd, låtsad, simulerad, spelad, fingerad; falsk, oäkta
Citat:
Nja, du länkade till vad som förvisso verkar vara en måttligt skadad svart låda, men du visar ingalunda att det inte går att identifiera något serienummer på/i den. Det andra fotot visar bara en deformerad bit grå metall, som du påstår utgör voice recordern från Flight 77. Hur vet du det? Och om så är fallet, hur vet du att det är helt omöjligt att identifiera serienummer även på den?
Här är bilden på vad onopono beskriver som "en måttligt skadad svart låda": https://imgur.com/a/bo8kgkz

Alla argument utöver bilden lär vara fullständigt överflödigas för alla omedicinerade läsare..

[
Citera
2018-11-17, 02:08
Avstängd
Citat:
Det hjälper inte att du upprepar lögnen när ditt ljugande redan är bevisat.
Vilket ”ljugande” är ”bevisat”? Citera. Förklara. Argumentera.

Citat:
Ja, det är därför som jag brukar redovisa källor och du inte brukar göra det.
Men just den här gången insisterar du på att inte göra det.

Varför då?

Citat:
Eller som i ditt fall. Ljuger, tramsar, byter ämne och skriver jättelånga inlägg när du som vanligt blivit totalt nedgjord.
Var gör jag det? Citera. Förklara. Argumentera. Och tänk på din amygdala nu.

Citat:
Du pratar nog om dig själv och truthersidorna där du söker sanningen. Projicering kallas det.
Lol.

Citat:
Nej, det krävs det inte alls. För att vara självutnämnd mästerdetektiv
Var någonstans har jag utnämnt mig själv till det? Citera. Länka.

Citat:
så är du förbannat dålig på att värdera bevis och att komma på alternativa förklaringar.
När det kommer ifrån dig, kurrekotte lille, så blir effekten den motsatta. Jag går stärkt ur den bedömningen från dig.

Tack.

Citat:
Det som klagades på var att FBI inte uppgett några serienummer.
Nej. Det som konstaterades var att FBI inte har bevisat identiteten på de fyra flygplan som påstås ha kraschat in i WTC, Pentagon och gropen i Shanksville, respektive. Ett sätt att bevisa det vore att visa respektive flygplansdelar och svarta lådor med synliga serienummer och bevisen för en obruten chain of custody från respektive haveriplats.

Trots ett antal FOIA’s så vägrar FBI att ens försöka visa det här.

Varför då?

Citat:
Det enda FBI behöver göra då är att kolla vilka serienummer ni vill ha
Nej. Se ovan. Läs. Lär.

Citat:
och så är saken... INTE ur världen eftersom det inte bevisar något alls. Att plocka ur dom svarta lådorna i samband med att planen byttes ut mot dina inbillade drönarplan (helt utan anledningen dessutom) hade heller inte varit svårt.
Därav obruten chain of custody och då på samtliga identierade komponenter, inte endast lådorna.

Citat:
Att tillverka en klisterlapp,
Lol.

Citat:
stansad plåt eller gravera in nummer på valfri svart låda hade heller inte varit svårt jämfört med allt annat fånigt som du tror skulle ha hänt den där dagen.
Självklart ska respektive låda undersökas av genuint oberoende expertis för att kunna utesluta att något fuffens har pågått.

Citat:
Ditt intresse för serienummer bevisar som sagt enbart något om dig och inget annat.
Mitt intresse för de påstådda planens ej säkerställda och bevisade identitet kommer av att jag inser implikationerna av möjligheten av att det INTE var de plan som officiellt påstås har kapats och kraschats på respektive plats.

Det är inte intressant, tycker lille kurrekotte?

Citat:
Därför att man vill samla in så mycket data som möjligt om flygplanshaverier för att minska risken för upprepade sådana i framtiden. Om du inte ens vet varför svarta lådor finns så är det ju ännu mer pinsamt att du är så intresserad av dom.
Men det innebär väl att man faktiskt vet vilket plan det är som har kraschat?

Citat:
Vaffö dådå? Vaffö dådå? Jo, min lille vän
Såja såja, tänk på amygdalan nu. Den blir lätt överhettad om du inte disciplinerar dig, det vet du. Försiktigt. Inget att leka med.

Citat:
nu är det så att jag förklarade syftet med svarta lådor lite högre upp. Man utrustar alla kritiska komponenterna med serienummer för att man ska kunna spåra komponentens historik.
Exakt. Och hur tror du att man spårar komponentens historik om man inte vet till vilket flygplan den hör?

Citat:
Inte för att spåra planet dom befinner sig i.
Det stämmer att det oftast är så att flygplanets identitet vid ett haveri inte behöver ifrågasättas. Poängen är dock att tack vare alla serienummer på flygplanets olika komponenter och svarta lådor så går även flygplanets identitet att säkert fastställas i de fall denna kan vara oklar.

Som i fallet med de fyra haveriplatserna, 9/11.

Citat:
Det använder man istället bland annat transponder till.
Under färd, ja. Även här var det väl lite si och så med identiteten på de påstått kapade planen?

Jag har precis läst en intressant bok av f.d. CIA-piloten Terry Reed och dennes inblandning i den olagliga vapensmugglingen till CIA-stödda Contras i Nicaragua. Han och kompisen Barry Seal använde sig regelbundet av en metod som de kallade ”piggy-backing” där två och ibland tre identiska Cessna flög tätt ihop med endast en transponder påslagen. På så sätt kunde man lura FAA när man flög in cash till CIA’s verksamhet i Mena, Arkansas.

Efter att ha flugit tätt ihop så stänger cash-planet av sin transponder och dyker ner på trädtoppshöjd. Nu sätter istället plan nr. 2 igång sin transponder och fortsätter som om inget har hänt och landar så småningom på angivet flygfält utan något komprometterande i planet.

Plan nr. 1 flyger nu istället under radarn till en hemlig ”drop-site” där väskan med cash kastas ut, varpå planet sedan flyger till hemmabasen också det rent från fuffens.

Det här är en mycket vanlig och väl beprövad teknik som har använts av bl.a. CIA runt om i världen i diverse black ops.

Så glöm transponder, sådana är enkla att komma runt.

https://www.amazon.com/Compromised-Clinton-Bush-Terry-Reed-ebook/dp/B075JP2BR5/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1542417633&sr=1-1&keywords=terry+reed

Citat:
Lustigt nog är dock svarta lådor utrustade med sändare för att underlätta lokalisering efter haveri. Serienumren saknar dock sändningsfunktion i nuvarande modeller.
Ingraverade serienummer är nog det säkraste sättet att identifiera lådorna och övriga delar, trots allt.

- F.B.I. Counsel: No Attempt Made By F.B.I. To Formally Identify 9/11 Plane Wreckage http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=11408

- F.B.I. Refuses To Confirm Identities, Of 4 Aircraft Used During 9/11 Attacks http://pilotsfor911truth.org/forum/index.php?showtopic=9417

Med tanke på att en hel folkrörelse är övertygad om att den officiella storyn är BS, borde det då inte ligga i FBI’s intresse att faktiskt lägga fram sina bevis de menar sig ha för att det faktiskt var respektive Flight som kraschade på respektive plats?

Det är ju trots allt på folkets uppdrag de alls fyller någon legitim funktion?
Senast redigerad av onopono 2018-11-17 kl. 02:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in