Citat:
Ursprungligen postat av
.sh
Du är lika mångordig som Jordan själv, vad är det du försöker säga egentligen? Varför får jag inte klaga på hans argumentationssätt när det uppenbart är det som får hans motdebattörer att falla snett? Jag vet mycket väl att han är en professor inom psykologi från ett respektabelt universitet, men det här ger honom inte något slags alibi inom debatten.
Han
är förövrigt inte en undervisande psykolog längre, han "bestämde" sig (läs: fick
sparken) för att åka världen runt på turné och dra in kosing från lättlurade pojkar istället. Önskar att man själv var så duktig med orden att man kunde skapa en kult med förvirrande pojkar.

Källa till att han skulle fått sparken tack.
De är idioter som intervjuar han och det är
pojkar,
förvirrade sådana som lyssnar på han, säger allt om dig. Antar att man undantas om man sällar sig till dig och din värdegrund?
Det enda jag ser i dig är klagan på Petersons förmåga i tal, däremot inget i det han säger. Du säger i stort sett ingenting i sak.
Vad jag, å andra sidan, försöker säga är att jag ser en medial ansträngning att attackera honom som person och inte hans sakframställan. Detta i sann paritet med typiska kommunistiska karaktären att hata oliktänkande desvärre nåt vanligt i Sverige. Att personattackera är nästa steg efter att misslyckats med att förlöjliga honom. All anledning ge honom ännu mer utrymme.
Som Ghandi sa :
At first they will ignore you, then they will laugh at you , then they will oppose you, then you win.