2018-11-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Hur ofta duschar ni? Och hur tvättar ni er i ljumskar och underliv när ni inte duschar? Utgår ifrån att ni tvättar er i armhålorna varje dag.

vissa veckor dushar jag varje dag men som sommaren typ men annars blir det var annan dag
Citera
2018-11-15, 17:36
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Bidé?

Handy men...samma effekt :P
Citera
2018-11-15, 17:39
Avslutad
Citat:
Hur ofta duschar ni? Och hur tvättar ni er i ljumskar och underliv när ni inte duschar? Utgår ifrån att ni tvättar er i armhålorna varje dag.
Nej.

Jag duschar 2-3 gånger i veckan och vid dusch tvättar jag självfallet hela kroppen inklusive hår och rakning. Därefter borstar jag endast tänderna fram tills nästa dusch om två eller tre dygn. Kläder byts inte heller, jag har samma kalsonger och t-shirt från dag ett till dag tre. Strumpor har jag sällan, jag är oftast klädd i en t-shirt och pyjamasbyxor och eventuellt en huvtröja om det är höst/vinter. Pyjamasbyxorna och huvtröjan tvättas någon gång i månaden.

Jag upplever inte att jag luktar illa. Ingen har någonsin sagt till mig att jag luktar illa. Jag svettas helt enkelt inte särskilt mycket och eftersom jag inte tränar så finns inte behovet av ideliga klädbyten. Modeordet för året har ju kommit att bli "incel" och nej, någon sådan är jag inte. Jag har en särbo och när vi träffas blir det ofta samlag. Jag duschar naturligtvis innan. Det är i vardagen, när jag varken har för avsikt att ligga eller träffa folk, som jag låter pragmatiken styra. Det hör även till saken att jag inte förvärvsarbetar så jag träffar oerhört lite människor i min vardag.

Jag förstår förresten inte varför man ska tvätta just ljumskarna? Röven hade varit mer rimligt men ljumskarna?
Citera
2018-11-15, 17:42
Medlem
AX64s avatar
Det är inte alla som behöver duscha varje dag. Och alla kan hoppa över vissa dagar då man ägnar sig åt mindre påfrestande aktiviteter. Själv ser jag min omgivning, mina kläder och sänglinnena som min tvål, mitt lödder, och min tvagning. Jag gnuggar av mig min skit på dessa så att jag blir ren och slipper duscha var och varannan dag.
Citera
2018-11-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nej.

Jag duschar 2-3 gånger i veckan och vid dusch tvättar jag självfallet hela kroppen inklusive hår och rakning. Därefter borstar jag endast tänderna fram tills nästa dusch om två eller tre dygn. Kläder byts inte heller, jag har samma kalsonger och t-shirt från dag ett till dag tre. Strumpor har jag sällan, jag är oftast klädd i en t-shirt och pyjamasbyxor och eventuellt en huvtröja om det är höst/vinter. Pyjamasbyxorna och huvtröjan tvättas någon gång i månaden.

Jag upplever inte att jag luktar illa. Ingen har någonsin sagt till mig att jag luktar illa. Jag svettas helt enkelt inte särskilt mycket och eftersom jag inte tränar så finns inte behovet av ideliga klädbyten. Modeordet för året har ju kommit att bli "incel" och nej, någon sådan är jag inte. Jag har en särbo och när vi träffas blir det ofta samlag. Jag duschar naturligtvis innan. Det är i vardagen, när jag varken har för avsikt att ligga eller träffa folk, som jag låter pragmatiken styra. Det hör även till saken att jag inte förvärvsarbetar så jag träffar oerhört lite människor i min vardag.

Jag förstår förresten inte varför man ska tvätta just ljumskarna? Röven hade varit mer rimligt men ljumskarna?

Rumpan ja såklart. Tänker på området där benen börjar och sen hela underlivet. Kanske annorlunda för män, men jag tycker att det är viktigt att tvätta här. Förstår dock att olika människor kan ha olika behov och tillvägagångssätt så därför är jag nyfiken.
Citera
2018-11-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det är inte alla som behöver duscha varje dag. Och alla kan hoppa över vissa dagar då man ägnar sig åt mindre påfrestande aktiviteter. Själv ser jag min omgivning, mina kläder och sänglinnena som min tvål, mitt lödder, och min tvagning. Jag gnuggar av mig min skit på dessa så att jag blir ren och slipper duscha var och varannan dag.

Men usch, haha. Smutsiga lilla troll
Citera
2018-11-15, 17:46
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Men usch, haha. Smutsiga lilla troll

Vadådå? Bara man tvättar kläder och annat ofta så funkar det ju bra. Bär aldrig samma kläder (alla kategorier) i mer än max 2 dagar
Citera
2018-11-15, 17:47
Avslutad
Citat:
Rumpan ja såklart. Tänker på området där benen börjar och sen hela underlivet. Kanske annorlunda för män, men jag tycker att det är viktigt att tvätta här. Förstår dock att olika människor kan ha olika behov och tillvägagångssätt så därför är jag nyfiken.
Nej, som man är det inte superprioriterat. Vi är skapta en aning annorlunda så hos oss blir det sällan dålig lukt i det området. Problemområdena ligger som jag tidigare sa i röven samt under förhuden.
Citera
2018-11-15, 17:52
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:

kolla min tråd också, den är likartad.
(FB) Folk som duschar på max 1 min, Ofräscht?
Citera
2018-11-15, 17:54
Medlem
Bronixs avatar
Varannan dag = standard . Alltså om du inte svettats överdrivet så klart. Man tvättar kuk och röv med duschgel.
Citera
2018-11-15, 17:56
Medlem
Duschar oftast varje dag, men varannan dag blir det utan schampo.
Citera
2018-11-15, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nej.

Ljumskarna kan bli infekterade i värsta fall. Svamp trivs i fukt och värme. Men det börjar också lukta något fruktansvärt om du inte tvättar dig och byter underkläder dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in