2007-08-31, 23:49
Medlem
garb0s avatar
varje kväll under veckan men sen till fredan som ikväll så dushar ja inte, utan väntar till lörda morgon igen, sen söndag kväll å varje kväll hela veckan igen, brukar oftast bli den ibland när man tränat så dushar ja direkt när ja kommer hem också.
Citera
2007-09-01, 00:52
Medlem
Antar att jag tillhör dom mer "ohygieniska" här eller så har jag aldrig hängt på den här "vara-ren-och-fräsch-konstant-nojan" som alla verkar lida av. Duschar 3-4 ggr i veckan varav jag tvättar hår och övrigt minst 2 av gångerna. Räcker gott och väl för mig. Om ni vill lukta fräscht dygnet runt så får ni nog duscha konstant med tanke på att människans anatomi dessvärre är konstruerad så att man svettas om man rör på sig. För att citera Seinfeld "You move, you stink!" Dessutom har väl flera läkare påpekat att för mycket duschande torkar ut huden och kan vara direkt ohälsosamt i längden om man överdriver det..
Citera
2007-09-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Antar att jag tillhör dom mer "ohygieniska" här eller så har jag aldrig hängt på den här "vara-ren-och-fräsch-konstant-nojan" som alla verkar lida av. Duschar 3-4 ggr i veckan varav jag tvättar hår och övrigt minst 2 av gångerna. Räcker gott och väl för mig. Om ni vill lukta fräscht dygnet runt så får ni nog duscha konstant med tanke på att människans anatomi dessvärre är konstruerad så att man svettas om man rör på sig. För att citera Seinfeld "You move, you stink!" Dessutom har väl flera läkare påpekat att för mycket duschande torkar ut huden och kan vara direkt ohälsosamt i längden om man överdriver det..

För mycket vadfansomhelst ÄR farligt för dig, det kan jag konstatera här och nu. Du får nog komma med lite mer exakta siffror om du ska ha med läkarutlåtanden.

Ja, för någon med en supernäsa av rang (läs Parfymen av Patrick Süskind) så skulle det krävas att du duschade flera gånger om dan. Men för oss normala människor så räcker en gång om dan för att du ska uppfattas som fräsch. Det viktiga för den delen är inte hur ofta du duschar, det är hur mycket du luktar.
Citera
2007-09-01, 03:19
Medlem
Simaõs avatar
Jag har idrottat hela mitt liv och duschat efter varje pass, vilket blev ungefär 4 ggr i veckan. Men när jag, för 2 år sen, la av med det har jag inte direkt lyckats ställa om. Numer duschar jag när jag pallar masa mig ner till duschen, vilket blir cirkus en gång i månaden. Folk brukar höja på ögonbrynen när de hör talas om det, men vafan, det har aldrig stört mig, och det är aldrig nån som påpekat att jag luktat nåt. Då ska också sägas att jag använt deodorant max 20ggr under min livstid. Ärligt, det är sjukt jobbigt, och det gör ändå ingen skillnad i slutändan (tycker jag). Jag duschade dock på studenten i juni för att jag tyckte att jag borde. Sen dess har det kanske blivit av 3 ggr. Plus att jag bada i en sjö på midsommar. Dock har jag sett till att göra av med det mesta av håret på min kropp, förutom benen.

jag lär tjäna år av mitt liv på detta i slutändan.
Citera
2007-09-01, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Jag har idrottat hela mitt liv och duschat efter varje pass, vilket blev ungefär 4 ggr i veckan. Men när jag, för 2 år sen, la av med det har jag inte direkt lyckats ställa om. Numer duschar jag när jag pallar masa mig ner till duschen, vilket blir cirkus en gång i månaden. Folk brukar höja på ögonbrynen när de hör talas om det, men vafan, det har aldrig stört mig, och det är aldrig nån som påpekat att jag luktat nåt. Då ska också sägas att jag använt deodorant max 20ggr under min livstid. Ärligt, det är sjukt jobbigt, och det gör ändå ingen skillnad i slutändan (tycker jag). Jag duschade dock på studenten i juni för att jag tyckte att jag borde. Sen dess har det kanske blivit av 3 ggr. Plus att jag bada i en sjö på midsommar. Dock har jag sett till att göra av med det mesta av håret på min kropp, förutom benen.

Har du en kropp som inte kan göra av med värme genom svett så kommer du dö ung grabben...
Citera
2007-09-01, 21:10
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ

Perfekt! Förutom att du bögar dig genom att ta bort din naturliga kroppsbehåring.
Jag duschar lika lagom som du, när det behövs bara. Man luktar inte sämre för det, tvärtom. Människan är inte skapt för att duscha så ofta som de flesta gör.
Jag badade i havet i juli, då blev jag ren. Sedan lite sex med olika damer, då blev kuken ren.
Jag duschar nog nästa gång strax för jul.
Citera
2007-09-01, 21:17
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redh
Brukar nästintill bara tänka på frisyren, då blir det ochså varje dag. Kan ibland unna mig en dag för mig själv - vill inte visa mig i vilken frissa som helst

Därför köper man en vettig keps

Ontopic; Jag duschar varje morgon, vardagar även på kvällen.
Helger; Typ innan man drar ut på något.
Citera
2007-09-02, 15:38
Medlem
deliriums avatar
Tror fan inte att det är nyttigt att duscha 2 gånger om dagen, men ja vad vet jag.

Själv duschar jag väll ca 3-4 gånger i veckan. Tvättar mig under armarna + ansiktet varje morgon.
Citera
2007-09-02, 15:38
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Ni som skriver 1grr/dagen kan ni inte skriva lite mer? typ om det är på morgonen eller kvällen.

En kompis till mig duschar på kvällen för att inte skita ner lakanen, ok?! dom byter man väl endå så ofta får man hoppas.

Själv blir de en dusch varje morgon. På helgen blir duschen precis innan utgång.
Klart jag duschar efter träningen också.
Jag duschar varje kväll, alltså en gång om dagen.
(Undataget vissa varma sommardagar eller efter träning, då kan det bli fler ggr/dag)
Under dagen blir man svettig, och man kan ju inte sova med wax/spray/gel i håret.
Duschar jag två gånger om dagen får jag så jäkligt torr hud (trots att jag använder en återfuktnings-lotion), och om man duschar på morgon måste man ju pallra sig upp extra tidigt.
Citera
2007-09-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
För mycket vadfansomhelst ÄR farligt för dig, det kan jag konstatera här och nu. Du får nog komma med lite mer exakta siffror om du ska ha med läkarutlåtanden.

Ja, för någon med en supernäsa av rang (läs Parfymen av Patrick Süskind) så skulle det krävas att du duschade flera gånger om dan. Men för oss normala människor så räcker en gång om dan för att du ska uppfattas som fräsch. Det viktiga för den delen är inte hur ofta du duschar, det är hur mycket du luktar.

Enligt en artikel i SvD för ett tag sedan bör man duscha 3-5 gånger per vecka. En gång om dagen är väl okej, men att som vissa skvätta vatten över sig 2-3 gånger per dag är inte bra för huden.
Citera
2007-09-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Enligt en artikel i SvD för ett tag sedan bör man duscha 3-5 gånger per vecka. En gång om dagen är väl okej, men att som vissa skvätta vatten över sig 2-3 gånger per dag är inte bra för huden.

Det intressant nu är huruvida artickeln fokuserar på vad som är bäst för din hud eller för dina medmänniskor.
Citera
2007-09-02, 18:39
Bannlyst
jag duschar 2-3 ggr i veckan, tvättar håret 1 gång i månaden (har dreads sen 5år tillbaka)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in