Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-25, 21:26
  #1
Medlem
Opiumtal18s avatar
Tränar ibland och har märkt att en del duschar på ungefär 1 min. Det känns knappast att man hinner bli helt ren på denna tiden?? Jag behöver minst säg 4 min för bli så ren som möjligt. Om man inte tvålar in armhålorna, bena och nedre regionerna så kan man knappast känna sig duschad och fräsch efteråt.

Har ingen livspartner, men det känns som denna borde märka sånt här, dvs att man stinker svett trots man duschat.
Citera
2018-10-25, 21:34
  #2
Medlem
Jag duschar på ungefär 1 minut efter träningen. Hinner med både armhålor och skrev. Sen åker jag hem, slänger mig i soffan en stund, sen sängen. Behöver mao inte bli så ren som möjligt. Duschar lite längre på morgonen, då känns det viktigare.
Citera
2018-10-25, 22:05
  #3
Medlem
Jag duschar en gång om dagen. Jag hinner med andra ord inte ens blir smutsig innan nästa gång. Därför går det kvickt. Kanske inte på en minut men snabbt. Och efter träning är det ju bara svett som ska sköljas av.

Det är ju inte som på 50-talet när man knappt duschade och var tvungen att skrubba sig ren.
Citera
2018-10-25, 22:54
  #4
Medlem
fittslickarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Tränar ibland och har märkt att en del duschar på ungefär 1 min. Det känns knappast att man hinner bli helt ren på denna tiden?? Jag behöver minst säg 4 min för bli så ren som möjligt. Om man inte tvålar in armhålorna, bena och nedre regionerna så kan man knappast känna sig duschad och fräsch efteråt.

Har ingen livspartner, men det känns som denna borde märka sånt här, dvs att man stinker svett trots man duschat.

Du måste vara jävligt skitig och sunkig om du inte kan bli ren på en minuts dusch. Hur bedömer du att du är ren efter fyra minuter? Tror du mängden vatten är avgörande?

Jävligt bögigt/flatigt att studera andra i duschen.
Citera
2018-10-25, 23:44
  #5
Medlem
Opiumtal18s avatar
Det make:ar sense för dem som duschar en gång per dag eller varannan, vilket är inte alltid är fallet för egen del. Är inte homo eller så men man märker ju om personen bredvid sig går eller inte, där jag tränar.

Lite sjuk tråd egentligen men det var något jag var tvungen att diskutera. tack för nån brydde sig iaf
Citera
2018-10-26, 02:16
  #6
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Tränar ibland och har märkt att en del duschar på ungefär 1 min. Det känns knappast att man hinner bli helt ren på denna tiden?? Jag behöver minst säg 4 min för bli så ren som möjligt. Om man inte tvålar in armhålorna, bena och nedre regionerna så kan man knappast känna sig duschad och fräsch efteråt.

Har ingen livspartner, men det känns som denna borde märka sånt här, dvs att man stinker svett trots man duschat.


Är man 20+ så bör man vara införstådd i hur personlig hygien fungerar.

Det är lugnt att snabbgnugga sig för att få bort ytsvettet sådär tills man kommer hem, inget konstigt med det.

Edit: svettas man lite extra efteråt så uppskattas det.
__________________
Senast redigerad av Hatan 2018-10-26 kl. 02:20.
Citera
2018-10-26, 03:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Det make:ar sense för dem som duschar en gång per dag eller varannan, vilket är inte alltid är fallet för egen del. Är inte homo eller så men man märker ju om personen bredvid sig går eller inte, där jag tränar.

Lite sjuk tråd egentligen men det var något jag var tvungen att diskutera. tack för nån brydde sig iaf
Dom andra kanske inte vill duscha när är där
Citera
2018-10-26, 04:37
  #8
Medlem
sfrges avatar
Är jag riktigt svettig så skulle jag nog duscha mer en en minut men egentligen är tiden du är i duschen ganska oväsentligt.
Är du inte svettig så räcker en minuts duschande gått och väl.
Varm dusch i 20 sekunder. Gnugga in schampot. Duscha av i 30 sekunder. Du klarar dig gott och väl under en minut om du vill.

Egentligen spelar det väl ingen roll om man bor i lägenhet där varmvattnet ingår i hyran.
Värst är väl tonårstjejer. Man har ju hört historier om att dom kan duscha tre ggr om dagen. Plus att dom brukar vilja ha riktigt hett vatten.
Citera
2018-10-26, 06:03
  #9
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Tränar ibland och har märkt att en del duschar på ungefär 1 min. Det känns knappast att man hinner bli helt ren på denna tiden?? Jag behöver minst säg 4 min för bli så ren som möjligt. Om man inte tvålar in armhålorna, bena och nedre regionerna så kan man knappast känna sig duschad och fräsch efteråt.

Har ingen livspartner, men det känns som denna borde märka sånt här, dvs att man stinker svett trots man duschat.

Duschar på 20 sekunder efter bastun till och med. Utan att ens använda tvål då jag redan har svettat ut mig skiten och jag har ej giftigt svett som de flesta proteintryckande köttätare har. Jag äter rent, då är man ren. Punkt. Duschar du i 4 minuter är det varningssignal för homosexualitet och efterlängtan efter manligt umgänge i duschen. Att du väncer dig till flashback för dessa funderingen ger också utslag på prideradarn
Citera
2018-10-26, 11:52
  #10
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Duschar på 20 sekunder efter bastun till och med. Utan att ens använda tvål då jag redan har svettat ut mig skiten och jag har ej giftigt svett som de flesta proteintryckande köttätare har. Jag äter rent, då är man ren. Punkt. Duschar du i 4 minuter är det varningssignal för homosexualitet och efterlängtan efter manligt umgänge i duschen. Att du väncer dig till flashback för dessa funderingen ger också utslag på prideradarn

Anledningen till att jag vänder mig till FB var för jag ansåg eller till viss del anser att det tenderar vara ofräscht, undantag de som duschar varje/varannan dag följaktligen. Det som hade varit gay hade varit att fråga någon person på plats "Varför duschar du bara 1 min?? Duscha mer".

Men om man har giftigt svett då måste man ju duscha minst 4 min? Men man kan vara gay också då?
Citera
2018-10-26, 12:30
  #11
Medlem
Brunbeverns avatar
Den stora frågan är varför man inte skulle vilja duscha längre. Folk är ju riktiga frossare annars, att ta en varm dusch och njuta av värmen är ju ett av de privilegier som man kan nyttja idag. Varför stressa och skynda sig att duscha när man inte behöver? Det jobbigaste är ju dessutom att torka sig efteråt, så om man ändå blöter ner sig kan man lika gärna stanna nån minut till och chilla.

Att missunna sig detta är ungefär som att frivilligt sova 5h på en lördag, istället för att sova ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Är man 20+ så bör man vara införstådd i hur personlig hygien fungerar.

Det är lugnt att snabbgnugga sig för att få bort ytsvettet sådär tills man kommer hem, inget konstigt med det.

Edit: svettas man lite extra efteråt så uppskattas det.

Är man 20+ borde man snarare kunna använda sin hjärna tillräckligt för att inse att om man ändå ställer sig i duschen efter passet så kan man lika gärna göra det riktigt. Varför göra saker halvdant för att göra om det när man kommer hem? Då kan man ju lika gärna skippa det och ta det hemma direkt.
Citera
2018-10-26, 17:38
  #12
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Den stora frågan är varför man inte skulle vilja duscha längre. Folk är ju riktiga frossare annars, att ta en varm dusch och njuta av värmen är ju ett av de privilegier som man kan nyttja idag. Varför stressa och skynda sig att duscha när man inte behöver? Det jobbigaste är ju dessutom att torka sig efteråt, så om man ändå blöter ner sig kan man lika gärna stanna nån minut till och chilla.

Att missunna sig detta är ungefär som att frivilligt sova 5h på en lördag, istället för att sova ut.



Är man 20+ borde man snarare kunna använda sin hjärna tillräckligt för att inse att om man ändå ställer sig i duschen efter passet så kan man lika gärna göra det riktigt. Varför göra saker halvdant för att göra om det när man kommer hem? Då kan man ju lika gärna skippa det och ta det hemma direkt.

visst, men det är ju skönt att skölja av sig även om man faktiskt inte tvättar sig ordentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback