2018-11-16, 08:59
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Varannan dag då jag har känslig hy, blir så torr av att duscha varje dag.
Tvättar både rumpa, armhåla och ansikte däremot varje morgon.

Du måste smörja in dig med hudlotion.
Parfymfritt.
Citera
2018-11-16, 09:11
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2018-11-16, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Fungerar lika bra att hoppa in i duschen men man slipper göra det varenda gång.

Varför ska man gå över badrumsgolvet? En handy har man bredvid kopplad till kranen och spolar röven i toaletten. Ja, man kan torka det torrt och spendera tusentals kronor på toapapper om man vill men rent blir det fan inte. Och ja, då måste man tveklöst duscha varje dag...

Normala människor duschar ju ändå varje dag. Och man skiter som regel en gång om dagen.

Så du viftar alltså istället med duschmunstycket nere i toaletten nära skithålet?! Du måste ju up close för att få bort allt. Fyfan.

Flera tusen? Det blir typ 30-50 spänn i månaden. Har man som vuxen inte råd med det och dessutom inte klarar att torka bort all skit borde man omyndigförklaras. Den summan jämnar nog ut sig med varmvattnet du använder till skitan ändå.

Nej fyfan. Toaletten är till att skita och pissa i. Duschen är separat och till att duscha med. Man ska inte kombinera dem. Det är både korkat och äckligt.
Citera
2018-11-16, 09:42
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Normala människor duschar ju ändå varje dag. Och man skiter som regel en gång om dagen.

Så du viftar alltså istället med duschmunstycket nere i toaletten nära skithålet?! Du måste ju up close för att få bort allt. Fyfan.

Flera tusen? Det blir typ 30-50 spänn i månaden. Har man som vuxen inte råd med det och dessutom inte klarar att torka bort all skit borde man omyndigförklaras. Den summan jämnar nog ut sig med varmvattnet du använder till skitan ändå.

Nej fyfan. Toaletten är till att skita och pissa i. Duschen är separat och till att duscha med. Man ska inte kombinera dem. Det är både korkat och äckligt.

Yes man spolar i röven lite så blir det helt rent istället för som du springa runt med bajs i röven och lukta skit 24/7. Man blir så ren att man kan torka sig med handduk efteråt, behöver inte använda något papper alls. Mycket mer hygeniskt och inget slöseri av papper. Man blir inte alls lika skitig heller, att duscha varannan dag är inga problem (även om jag ändå duschar nästan varje dag pga träning.... ).
Citera
2018-11-16, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Yes man spolar i röven lite så blir det helt rent istället för som du springa runt med bajs i röven och lukta skit 24/7. Man blir så ren att man kan torka sig med handduk efteråt, behöver inte använda något papper alls. Mycket mer hygeniskt och inget slöseri av papper. Man blir inte alls lika skitig heller, att duscha varannan dag är inga problem (även om jag ändå duschar nästan varje dag pga träning.... ).

"Spolar i röven lite". Det är där problemet ligger. Man måste ju spola en hel del för att få bort all skit med relativt hård stråle. För att inte stänka ner hela badrummet måste föra duschmunstycket nära det skitfyllda hålet. Oroväckande nära. Det låter bara krångligt, äckligt och låter riskabelte. Förr eller senare får man bajs på både handduken och golvet.
Citera
2018-11-16, 10:00
Medlem
Trivials avatar
En till två gånger i veckan. Noga med handtvätt varje dag.

Blir aldrig sjuk (Senaste förkylningen var säkert 5-6 år sedan och höll i sig någon dag utan feber och kräksjuka typ 10+). Lever i förhållande.
Citera
2018-11-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förstår inte hur man klarar av detta. Några dagar utan dusch är givetvis inga problem, men gör du aldrig något där man blir ordentligt skitig? Alltså inte bara svettig utan skitig som av olja, jord, spån eller blod?

Jo. Men hur ofta kletar du in kroppen i sånt? Händer tvättar jag såklart. Inte så kul med massa oljeavtryck på kylskåp osv när man mekat i cykeln. Kan dessutom va farligt att inte tvätta händerna. Gräver du jord och sen stoppar fingret i munnen när du äter korv kan du få salmonella typ.

Mina kläder kan bli rätt skitug ibland men va dan liksom
Citera
2018-11-16, 10:07
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
"Spolar i röven lite". Det är där problemet ligger. Man måste ju spola en hel del för att få bort all skit med relativt hård stråle. För att inte stänka ner hela badrummet måste föra duschmunstycket nära det skitfyllda hålet. Oroväckande nära. Det låter bara krångligt, äckligt och låter riskabelte. Förr eller senare får man bajs på både handduken och golvet.

Det är inga problem, vattnet och skiten åker ner i toaletten. Torkade med papper när jag testade första ggrna bara men finns ingen skit alls kvar så gick över till handduk. Sedan kan jag ju inte använda handy ute/på jobbet osv då får jag använda papper ändå, vilket jag hatar...
Citera
2018-11-16, 14:41
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Kan någon kuk/röv-tvättare berätta hur man går tillväga för att tvätta framförallt röven varje gång man har bajjat. Hur gör ni om ni är på en främmandr mugg? Hur gör ni hemma? In i duschen?

Bidé och om du inte har någon bidé så köper du en handdusch som du kopplar på kranen i handfatet. Finns att köpa på biltema, öob och de flesta ställen för en billig peng.

Så när du är klar på toan så spolar du av dig både fram och bak medan du sitter kvar på toaletten.
Citera
2018-11-16, 15:37
Medlem
Juristchefens avatar
Som reservkaptenen röt:
Man duschar när man själv känner att man luktar!

Det hjälper ju inte andra dock som kanske känner att man luktar upphettad strumpbyxa innan man själv gör det.
Citera
2018-11-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasomni
Jag är kvinna.
Duschar sällan varenda dag men i somras blev det varje dag ibland 2ggr men det är väl kanske förståeligt pga värmen..

Men annars varannan eller var tredje dag, beroende på vad jag gör. Är jag ute bland människor duschar jag varannan dag men om jag bara ska vara hemma själv så kan det lätt gå en extra dag utan och duscha.

Använder absolut torr under armarna för jag föredrar att vara helt lukt&svettfri där. Underliv och ansiktet dagligen + händerna ett antal gånger

Ljumskarna förstår jag inte, skulle nog bli orolig om de började lukta fruktansvärt där. Att ha överdrivna svettningar i ljumskar, kan väl va ett tecken på endokrin sjukdom elr nåt med hormoner har jag för mig?

Hur tvättar du dig i underlivet när du inte duschar?

Menar nog inte ljumskarna utan området mellan dom yttre blygdläpparna och början på benen.
Citera
2018-11-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Som reservkaptenen röt:
Man duschar när man själv känner att man luktar!

Det hjälper ju inte andra dock som kanske känner att man luktar upphettad strumpbyxa innan man själv gör det.

Ja det här undrar jag över. Man kanske inte känner sin lukt efter ett tag? Hur vet man om man inte luktar från tex ryggen? Armhålor och underliv är ju lätta att undersöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in