Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Jag tänker likadant, letandet efter ett eventuellt mordvapen borde ha skett mycket tidigare än i oktober.
Då kvarstår frågorna vad det egentligen krattades efter samt om det användes någon form av tillhygge vid mordet?
Angående basebollträ så var det tydligen endast ett exempel från EGT.
Jo, jag vet att EGT skrev det som ett exempel.
Det blev ett syftningfel ("Minns att EGT pratade om i ett tidigt inlägg som
ett exempel ...". Menade att det var EGT som tog det som exempel. Jag tror t om att jag skrev det i samband med att EGTs inlägg, när några trodde att det var ett basebollträ som saknades.
Kom bara att tänka på basebollträt som ett ypperligt vapen i det här fallet. Men att det är naturligtvis svårt att ta med sig det och dölja det under kläder. Och att ett medhavt vapen måste vara mindre.
Om nu utredarna skulle ha ett sådant i åtanke när de krattade, låter heller inte troligt. Varför skulle man vänta ända till oktober för att leta efter ett (trä)vapen, om det som MV skrev fanns med i utredningen mycket tidigare? Visserligen ondgjorde sig MV över detta "slarv", men vad var det som fanns med redan i tidigare skede i utredningen?
Vittnesmålet om att en person setts på andra sidan?
Har de inte sökt på denna sida tidigare?
Man baxnar OM det är så att det slarvats (överföringsmiss från förra utredningsgänget?) så mycket att något helt vitalt för utredningen som att ett mordvapen dumpats på andra sidan?
Kanske har tjejerna trätt fram (nya uppgifter?)? Att de sett en person gå över cykelbron och vända, eller sträcka sig över räcket?
Eller är det något annat som dumpats där? En sten? Haha skorna? Hoppas att mördaren fick en plågsam fart hem! Men tror inte på skorna. Simkort?
Nä, nu blir jag rörig. Måste äta.