2018-11-15, 11:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Medinsyn skrev liknande om deras relation.
Vet inte hur trovärdig denna person är/varit.

Har en känsla av sedan tidigare att flera i tråden har försökt kasta skugga över JS. I flera omgångar.
Det får mig att bli misstänksam. Finns inget konkret att ta på, som fått mig att fastna för denne person.

Att han var och loggade i Örebro, Jönköping och sedan Polen vid tiden för mordet behöver ju inte betyda någonting, mer än att han var på plats i Örebro (där han bor). Liksom en viss till person.

Det jag minns är att Schazz nämnde äventyrsbadet (-15). Så när i tid hade de den kortare relationen? Kanske SD och JS är lite av rivaler? Kanske inte gillar varandra riktigt? Därav den lite spydiga kommentaren på geobloggen om att SD verkade tro att det fuskas? Eller om han avsåg tvärtom, att SD brukade fuska?

Är det därför det återupprepas att man bör kolla denna person närmare?

"Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet."

https://www.flashback.org/p65394656#p65394656

När i tid var relationen mellan JS och LW?
Har han någon historik med våldsamt beteende, eller annat som kan kasta skugga på honom?
Har han visat intresse av LW efter deras relation? Tiden före mordet?
Har han inget alibi för mordnatten?

Varför återkommer denna JS om och om igen?
Finns det något mer än att han var i Örebro den natten (förmodligen och att de har haft en kortare relation vid någon tidpunkt?

För min del återkom han när MV skrev att ett nytt vittne framträtt med information att någon setts på andra sidan motorvägen. Med tanke på att JS bor där samt haft en relation med LW (vänskapligt, sexuellt och/eller kärleks) så är det helt klart intressant.

Dessutom passerar JS troligtvis planket när han går mellan sitt och LWs hem. Skulle förklara varför LW följde sin baneman en bit neråt det hållet. De tog en pratstund när han skulle hem. JS kanske bad Lena slå följe med honom en bit, för att få ner henne dit.

Edit: Var dessutom hans bil avställd i mars så förklarar det varför kroppen inte kunde dumpas på en annan plats.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-15 kl. 11:26. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
För min del återkom han när MV skrev att ett nytt vittne framträtt med information att någon setts på andra sidan motorvägen. Med tanke på att JS bor där samt haft en relation med LW (vänskapligt, sexuellt och/eller kärleks) så är det helt klart intressant.

Dessutom passerar JS troligtvis planket när han går mellan sitt och LWs hem. Skulle förklara varför LW följde sin baneman en bit neråt det hållet. De tog en pratstund när han skulle hem. JS kanske bad Lena slå följe med honom en bit, för att få ner henne dit.

Edit: Var dessutom hans bil avställd i mars så förklarar det varför kroppen inte kunde dumpas på en annan plats.

rejected syndrome igen?
Ser inget klart motiv eller att de ska ha bråkat tidigare, finns blixt från en klar himmel syndrom?
Citera
2018-11-15, 11:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Med tanke på den geografiska närhet JS har och att han tiden för mordet vistades i Örebro (iaf dagtid) så tror jag med all säkerhet att han är granskad av polisen.
Att han dessutom har haft ett kortare förhållande med LW (om detta stämmer) har säkert kommit fram i förhör. Polisen har ju hållit >600 förhör.
Citera
2018-11-15, 12:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
rejected syndrome igen?
Ser inget klart motiv eller att de ska ha bråkat tidigare, finns blixt från en klar himmel syndrom?
Ja, i kärlek (sade den gamle cynikern). Men för grovt våldsbrott tycker man det borde funnits en tidigare historik för att det skulle gått så kraftigt överstyr.
Citera
2018-11-15, 12:11
Medlem
Citat:
Enligt ShHolmes har de informerat polisen om en hel del. Kan det tänkas att åklagaren lade till sådant som dittills framkommit i vittnesförhör?

Jo, kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Fast kvantmekaniskt gäller väl det motsatta: Om något är möjligt så kommer det att inträffa, det är bara en fråga om tid. Hon kanske var envis och tänkte fortsätta prova
Skämt och sido. Åklagaren måste ha ansett att något tillkommit. Grundförutsättningarna med anmälan om misshandel osv enl LGW fanns kvar sedan tidigare. Enl advokaten hade SD uppgifter till TR som han inte hade gett polisen. Dessa uppgifter som inte Åklagaren visste om kan ha kullkastat hennes nya bevis.

Jo, kanske.
Om det skulle vara på det viset så finns det alltså något som talar
till SDs fördel, vad det nu kan vara.
Citera
2018-11-15, 12:20
Medlem
Citat:
Med tanke på den geografiska närhet JS har och att han tiden för mordet vistades i Örebro (iaf dagtid) så tror jag med all säkerhet att han är granskad av polisen.
Att han dessutom har haft ett kortare förhållande med LW (om detta stämmer) har säkert kommit fram i förhör. Polisen har ju hållit >600 förhör.

Det är nästan lite roligt det där, ni som är övertygade om SDs skuld ni säger
nästan konsekvent, när ett nytt namn dyker upp,"han är så klart kollad av polisen".

Fast om någon är kollad så är det ju SD, i ett halvårs tid.
Citera
2018-11-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det din egen tolkning? Vad menar du tyder på detta?
JS och LW hade en kortare kärleksrelation. Det kan säkert flera i kretsen bekräfta.
När hade de denna relation?
Citera
2018-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Antingen vet du att de hade en relation som du påstår. Då är det konstigt att du skriver att flera i kretsen säkert kan bekräfta det.
Jag tror att det är JS som anser att de har haft en fling eftersom han har gillat henne sedan han såg henne första gången. Han flyttar till Örebro utan jobb eller bostad, och kontaktar henne. Hon är en omtänksam och varm person och eftersom de är bekanta sen tidigare så är hennes tonfall inte avvisande utan glatt och vänligt. Det kan missuppfattas av en trånande JS. Det är inte så konstigt. Alla flirtar börjar väl så.
Det kan räcka med att JS antytt för andra att han har haft ihop det med LW. Några menande ord, och nämnandet av äventyrsbadet, så är förhållandet ett faktum.
Det kallas bya-skvaller.
Var du nära bekant med LW?
Citera
2018-11-15, 12:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
nästan konsekvent, när ett nytt namn dyker upp,"han är så klart kollad av polisen".

Och vad vill du säga med det inlägget? De andra är kollade men ingen annan än SD är misstänkt!
Senast redigerad av flixa81 2018-11-15 kl. 12:32. Anledning: SF
Citera
2018-11-15, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Och vad vill du säga med det inlägget? De andra är kollade men ingen annan än SD är misstänkt!

Vi vet inte med säkerhet vilka som är kollade förutom SD, var nog det skribenten menade.
Citera
2018-11-15, 12:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det är ju intressant.
Som du säger; att du tidigare fått veta att man vetat hur LW dött redan innan dödsorsaken var fastställd vid obduktionen, borde vara ett tecken på att dödsorsaken var uppenbart genom att se på kroppen.

Det tål att tänkas på...

Om han haft med sig något vapen, borde det vara ett som han lätt kunde gömma.

Med tanke på att man krattade i oktober efter att man fått in uppgifter, vad skulle det kunna vara man letade efter?

MV sa att det var uppgifter som funnits med sedan tidigt i utredningen. Någon har sett något/någon? Som kan ha med det här att göra? Det är därför tjejerna är så viktiga?

För det låter ganska idiotiskt att vänta med krattningen ända till oktober om det är en gren som man använt som mordvapen.

Minns att EGT pratade om i ett tidigt inlägg som ett exempel att det saknades ett basbollträ hemma. Men det är ju helt omöjligt att gömma (väl?) när man går ned mot planket.

Jag tänker likadant, letandet efter ett eventuellt mordvapen borde ha skett mycket tidigare än i oktober.
Då kvarstår frågorna vad det egentligen krattades efter samt om det användes någon form av tillhygge vid mordet?

Angående basebollträ så var det tydligen endast ett exempel från EGT.
Citera
2018-11-15, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Ja, och det är ju nästan lika roligt att ni som är övertygade om SDs oskuld, ni säger nästan konsekvent när ett nytt namn dyker upp att han måste kollas.

Och varför skulle han inte ha kollats av polisen?
Och varför är SD fortfarande den som är skäligen misstänkt för mordet?
Och varför är inte JS den som är skäligen misstänkt?
Och varför är inte SD avförd då?

Du behöver inte svara på dessa frågor. de är ställda retoriskt. Du fattar vad jag menar.
Klart att det kan vara så att någon annan finns med i utredningen som en person av intresse, men jag tror också på att det finns betydligt mer på SD som pekar på honom. Sådant som vi inte vet.

Jag tror detta pga ÅK trodde att hon skulle få igenom till sannolika skäl. Då krävs det betydligt mer bevisning.

Jag tror att denna bevisning inte riktigt räckte till häktning, för att de enskilt inte är tillräckliga.
Jag tror att de i en indiciekedja blir starka nog. Denna indiciekedja tar tid att bygga upp.

De förbaskade 5 dygnen ute i gasande sol är orsaken. Inte att SD är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in