Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Du har nu kallat mig drömmare, naiv och oinsatt. Jag noterar dina försök att förminska mig. Det är den envise förlorarens retorik.
Menar du att det var obefogat för nedanstående rad bevisar det tydligt:
Citat:
När nådde en svensk klubb Champions Leagues gruppspel senast
Det var för så sent som för tre år sedan.
Citat:
Men dina främsta argument är: Nej, bara nej!
Jag har svarat betydligt längre än så men du väljer mitt kortaste svar som argument, trodde inte jag skulle behöva motivera varför jag inte vill att vi ska eftersträva Nordamerikas jävla hockeyliga men tydligen:
Kostnaderna skulle öka, tiden för supportrar som vill se matcherna på plats ökar, gemene man i Skandinavien är inte tillräckligt fotbollsintresserad så att detta skulle bli en förbättring.
Citat:
Vad är det för Europeiska framgångar du tjatar om? Jag betraktar det som Europeiska nederlag.
Har jag redan nämnt och om du betraktar det som nederlag är ointressant, kollar du budget lag för lag som de svenska lagen slagit ut är det riktigt bra prestationer. Sen om det inte gör dig nöjd är en annan femma.
Citat:
När var en svensk klubb aktuell för någon internationell storstjärna senast?
Har en svensk klubb varit aktuell för en internationell storstjärna någonsin? Det har aldrig skett att en spelare velat mellan IFK Göteborg och Real Madrid. Svaret har alltid varit givet och en skandinavisk superliga skulle inte ändra på detta.
Citat:
Sverige tappar på den internationella arenan undan för undan. Fortsätter det såhär så kommer svenska ungdomar snart syssla med ridsport och curling istället för fotboll.
Vad grundar du detta på? Att svenska lag kvalificerar sig till Europeiska turneringar och spelar inhemska matcher inför publik på 50.000 talar för raka motsatsen.