2018-11-07, 22:48
Avslutad
På Tradera finns det oftast väldigt mycket skräp, ibland i kilovis.
Ibland finns det annonser som säljer över 4 kg med diverse kablar och annat skrot, dessa annonserna har oftast ett lågt utgångsbud och fri frakt. Vad sägs om att skicka hem 5 kg scartkablar till din fiende? Inte nog att hen behöver hämta ut skiten, hen behöver ivrigt undra på hemvägen, försiktigt öppna och sedan ta mödan till att slänga skiten. Be säljaren om att skicka till en annan adress än den som är angiven, enkelt!
Citera
2018-11-10, 01:09
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Jag har precis börjat jobba i kundtjänst och jag tycker faktiskt det är kul än så länge. Dock idag så ringde en kund och var otroligt otrevlig, sa verbala kränkningar etc. Har personens uppgifter (namn, mobilnummer, email och adress) och funderade lite på att lägga mobilnummer eller e-mail på diverse spamsidor, men är rädd att det ska spåras tillbaka till mig. Men är det någon som har tips för jävlas? Kanske en töntig sak att jävlas för, men jag är principfast och tycker inte att sådana människor ska tro att man kan trampa på vem som helst.
Citera
2018-11-10, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Jag har precis börjat jobba i kundtjänst och jag tycker faktiskt det är kul än så länge. Dock idag så ringde en kund och var otroligt otrevlig, sa verbala kränkningar etc. Har personens uppgifter (namn, mobilnummer, email och adress) och funderade lite på att lägga mobilnummer eller e-mail på diverse spamsidor, men är rädd att det ska spåras tillbaka till mig. Men är det någon som har tips för jävlas? Kanske en töntig sak att jävlas för, men jag är principfast och tycker inte att sådana människor ska tro att man kan trampa på vem som helst.

Har lagt ut flera mailadresser på sådana sidor (folk jag velat hämnas på) och det är aldrig någon som spårat det till mig. Men smart är kanske att ha rörlig IP-adress.
Citera
2018-11-12, 12:20
Medlem
Hur pajar man en bil enklast ?

Vad rekommenderar ni att man ska hälla i tanken för att en bil ska lägga av efter +5 mil eller ett dygn ?

Min frus ex är svår att bli av med, och jag vill terrorisera honom lite.
Tänkte mig något ämne som inte direkt kan upptäckas.... Skulle glykol funka ?
Citera
2018-11-14, 21:09
Avslutad
Tycker för övrigt det är rätt märkligt att ingen har kommit på att starta en byrå eller liknande som hjälper folk att hämnas, lite liknande detektivbyråer. Visst det är utanför lagen men man kan ju operera i diskretion.

Det skulle ju vara en affärside att kunna tjäna grova pengar på, med tanke på hur många som så gärna vill hämnas men inte vågar göra det själva av risk för att bli avslöjade eller spårade.
Citera
2018-11-15, 20:36
Medlem
RBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Tycker för övrigt det är rätt märkligt att ingen har kommit på att starta en byrå eller liknande som hjälper folk att hämnas, lite liknande detektivbyråer. Visst det är utanför lagen men man kan ju operera i diskretion.

Det skulle ju vara en affärside att kunna tjäna grova pengar på, med tanke på hur många som så gärna vill hämnas men inte vågar göra det själva av risk för att bli avslöjade eller spårade.

Det finns en i Stockholm, det sa en väns kusins, flickväns kusins mm mm

Det kostar beroende på tjänst såklart men hörde att det finns alternativ såattsäga.
Citera
2019-03-25, 22:17
Medlem
Xhamsterns avatar
Hur nyper jag åt en sliskig och falsk fotograf?

Hej Flashback,

för ett tag sedan fick en kompis flickvän kontakt med en fotograf via Facebook. Hon har alltid gillat uppmärksamhet, så han snörde in henne ganska lätt. Som tur är blev han lite väl het på gröten, hon fick kalla fötter och berättade för sin pojkvän (min kompis) om det hela varpå han fick psykbryt och skällde ut sliskfotografen. Som tur hann hon aldrig träffa honom.

Nu till saken, snubben håller till på Facebook, har ett väldigt anonymt konto samt flera andra konton med tjejnamn (för att lättare snöra in andra tjejer). Han kör väldigt mycket med stulna bilder (verkar vara för dum för att fatta att omvänd bildsökning finns) och påstår sig vara fotograf åt olika stora bolag.

Hur nyper jag åt honom på bästa sätt? Har anmält några av hans stulna bilder till upphovsmännen vilket gjort att han tagit bort just dem. Andra ideér? Skapa ett falskt kvinnokonto och försöka fiska?

Tips och råd!
Citera
2019-03-25, 23:07
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.
/Moderator
Citera
2019-05-18, 06:00
Medlem
Surströmming i luftintaget på bil.
Citera
2019-05-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Hej Flashback,

för ett tag sedan fick en kompis flickvän kontakt med en fotograf via Facebook. Hon har alltid gillat uppmärksamhet, så han snörde in henne ganska lätt. Som tur är blev han lite väl het på gröten, hon fick kalla fötter och berättade för sin pojkvän (min kompis) om det hela varpå han fick psykbryt och skällde ut sliskfotografen. Som tur hann hon aldrig träffa honom.

Nu till saken, snubben håller till på Facebook, har ett väldigt anonymt konto samt flera andra konton med tjejnamn (för att lättare snöra in andra tjejer). Han kör väldigt mycket med stulna bilder (verkar vara för dum för att fatta att omvänd bildsökning finns) och påstår sig vara fotograf åt olika stora bolag.

Hur nyper jag åt honom på bästa sätt? Har anmält några av hans stulna bilder till upphovsmännen vilket gjort att han tagit bort just dem. Andra ideér? Skapa ett falskt kvinnokonto och försöka fiska?

Tips och råd!

Mindfucka honom. Det är ändå det värsta. Skicka vykort från konstiga platser och säg att det blir kul att ses snart. Lägg ut hans telefonnummer på diverse sidor så att han blir nedringd av säljare och bluffmakare. Åk och lägg en kartong på hans tomt innehållandes något konstigt.

Om du inte vet vem det är är väl fiske bra. Allt som tar upp hans tid.
Citera
2019-05-25, 06:41
Medlem
Klä sig i svart. Följ efter personen i fråga men håll avstånd. 50-100 meter. Helst ska det vara mörkt ute för att hen inte ska få en skymt av nåt annat än en svartklädd person. Följ efter personen ända tills personen ser dig. Fortsätt att följa efter på avstånd. Tillslut kommer personen förhoppningsvis stanna och vänta in dig. Då tar du upp en pistol och riktar den rakt emot, om man vill kan man säga nåt i stil med "God Natt". Personen kommer bokstavligen fly för sitt liv. Ta gärna några steg efter när hen börjar springa så det ser ut som man jagar efter. Och i rätt tillfälle tex när personen springer runt en husknut så drar man sig tillbaka lugnt och fint. Har du personens telefonnr eller mejl kan du alltid köpa en billig smartphone, gå till stadens bibliotek där det finns wi-fi och börja terra med sms likt "nästa gång kommer du inte undan" eller "sätter du din fot utanför dörren är det god natt"

Luva, keps, ny telefon, kontantkort, gratis wifi och en leksakspistol är allt som behövs. Sen ser du inte hen på ett tag. Men du vet att fan sitter och gömmer sig skakande bakom låsta dörrar. Har du tur triggar du igång lite psykoser, paranoia och härliga psykiska besvär

Man kan även klämma in i meddelandet nåt i stil med "sviker man sina vänner får man stå sitt kast". Får man jackpot isolerar sig fanstyget förgott
Citera
2019-05-31, 11:55
Medlem
Har baitat en scammer och har nu dennes IP-adress samt land och stad. Nåt jag kan göra för att skrämmas på nåt vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in