Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-12, 09:36
  #2605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aprilgirl
https://minfil.org/74x7m9b0b9/l_s.jpg

Ett vanligt över/underlås på dörr till bostad. Hur enklast sabbar man så att det ej går att låsa upp? Finns det något bra lim som funkar att använda? Det är ju lite större utrymme i det ena.

Kan man inte spruta in något i det stora nyckelhålet som snabbt stelnar? Utrymmet är troligen ganska stort så det behövs lite material isf.
Citera
2016-04-12, 20:48
  #2606
Medlem
Det finns ju spackel på tub med en sådan där smal plastpip som gör det lättare att spruta ut spacklet. På så sätt bör det gå snabbt och smidigt att fylla hela skiten.
Citera
2016-04-15, 13:18
  #2607
Medlem
Finns det något man kan måla på ett så kallat kiköga som vanliga lägenhetsdörrar har? Det ska inte gå att få bort.
Är det glas eller plast de är gjorda av?
Citera
2016-04-15, 20:05
  #2608
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pysslaren
Kan man inte spruta in något i det stora nyckelhålet som snabbt stelnar? Utrymmet är troligen ganska stort så det behövs lite material isf.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemika...xi-2000030912/
Citera
2016-04-19, 22:03
  #2609
Medlem
french.toasts avatar
I många kommuner finns det ett flertal pizzerior, i min t.ex så finns det 20+. Gör beställningar på samtliga och beställ hemkörning till personen en specifik tid. Blir nog en rejäl överraskning när en arme av pizzasnubbar kommer in på gården.
Citera
2016-04-19, 22:04
  #2610
Medlem
french.toasts avatar
Anmäl personen för kontakt av scientologikyrkan i Sverige.. En bekant till mig gjorde det för 20 år sedan. Dom skickar fortfarande en massa material på posten till henne!
Citera
2016-04-20, 07:23
  #2611
Medlem
Bor i australien och knegar lite svartjobb. En herre jag jobbade för tycker att lön är ingenting man ska ge till folk. Säkert satt i system att blåsa folk som är här tillfälligt, vilket jag inte tycker om.

Har hans telefonnummer. Har även koden till stället jag arbetade på. Vad ska hittas på? Funderar på mängder med billiga telefoner i hans namn på annonssidor, gärna med tillhörande meddelande om att han gärna vill bli kontaktad under kvällen. En bonus är att det inte är särskilt lätt att byta nummer/abbonemang här.

Jag och några kompisar gjorde en sån annons som ett skämt mot en annan kompis en gång i tiden, fick oförtväntat bra respons (man förstår att pyramidspel fungerar..). Han sålde superbilliga festivalbiljetter vill jag minnas. Han hade enorma problem och kunde inte ha på telefonen på dagar.

Tycker typ inte det räcker men är inte speciellt destruktivt kreativ. Någon som har några idéer?
Citera
2016-05-13, 23:08
  #2612
Medlem
Fris avatar
Hur tystar man grannens skoter?

Så nu har man en hänsynslös idiot till granne som varvar upp sin lilla kolv på sin scoterleksak. Hur tystar man den på mest effektfulla sätt? Jag kan backa över den, tanken slog mig direkt, men man kanske kan göra det mer utstuderat för att sända ett meddelande.

Jag har själv aldrig lekt skoter, men som barn med moppe som har extremt mycket lägre varvtal och därför knappt är störande alls. Bör jag limma fast gashandtaget i maxläge för att överraska honom nästa gång han kickar igång skiten? Hälla bensin i avgasröret så den tar eld när han kört en minut? Lossa på nån bult som håller ihop styret? Binda fast den i ett träd med en vajer lång nog för honom att hinna upp i toppfartens 20 kmph eller så innan det tar stopp och han rullar av? Han är tjock som en boll, verkligen, så det har potential att bli ett viralt youtubeklipp med tur.

Spraymåla den helt rosa?
__________________
Senast redigerad av Fri 2016-05-13 kl. 23:13.
Citera
2016-05-13, 23:13
  #2613
Medlem
GormDenGamles avatar
..eller helt enkelt gå ut och slå den sönder och fördärvad med ett basebollträ, mitt framför honom.
Kommer kosta dig några slantar. Men du gör ett riktigt bra och manligt statement.
Citera
2016-05-13, 23:15
  #2614
Medlem
cacas avatar
Flytta söder om Dalälven,,,,
Citera
2016-05-13, 23:15
  #2615
Medlem
regndroppens avatar
Slå sönder skiten?
Citera
2016-05-13, 23:16
  #2616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Så nu har man en hänsynslös idiot till granne som varvar upp sin lilla kolv på sin scoterleksak. Hur tystar man den på mest effektfulla sätt? Jag kan backa över den, tanken slog mig direkt, men man kanske kan göra det mer utstuderat för att sända ett meddelande.

Jag har själv aldrig lekt skoter, men som barn med moppe som har extremt mycket lägre varvtal och därför knappt är störande alls. Bör jag limma fast gashandtaget i maxläge för att överraska honom nästa gång han kickar igång skiten? Hälla bensin i avgasröret så den tar eld när han kört en minut? Lossa på nån bult som håller ihop styret? Binda fast den i ett träd med en vajer lång nog för honom att hinna upp i toppfartens 20 kmph eller så innan det tar stopp och han rullar av? Han är tjock som en boll, verkligen, så det har potential att bli ett viralt youtubeklipp med tur.

Spraymåla den helt rosa?

Delta i grannens hobby. Gå ut och fråga om du får vara med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback