Av begäran från moderator så postar jag inlägget här, då min tråd blev låst (
https://www.flashback.org/t1305661), fastän att jag tyckte att den förtjänade en egen tråd då den inte bara handlade om hämd samt att jag hade sökt och inte funnit några svar som matchade just mina problem och frågeställningar. Hur som haver:
Citat:
Halloj,
Jag har en scootermoped, vilken jag har att pandla med till och från jobbet. Använder den också till att ta mig runt i staden jag bor. Detta för att hålla kostanderna nere, genom åka så lite bil som möjligt.
Jag vet inte om det är samma kräk som har varit på mopeden.
Först uppmärksammar min sambo att det är två invandrar ungar i ~16-års åldern som håller på att trycka ned framgafflarna upp och ned på mopeden, mitt på blanka dagen. Min tjej springer då ut och frågar vad fan dom håller på med och att det är hennes pojkväns moped, samt att min kille blir nog väldigt arg om han hade sett er. Dom går därifrån mumlandes "jävla svenne", eller något liknande.
Sen var dom på batteri-luckan, där idioterna hade skruvat loss kabeln som går till minuspolen på batteriet. Hur dom tänkte här vet jag inte, riktigt iq-befriat tänkte jag.
Och nu, nu har idioterna försökt bryta upp tändningslåset. Det ser ut som om dom satt en skruvmejsel i låset och sedan drämp till med en hammare/slägga. Låset fungerar dock fortfarande och mopeden startar som innan, d.v.s. dom misslyckades med att "tjuvkoppla" den igen, men det är ju inte direkt fint längre där tändningslåset är.
Jag blir så förbannad på dessa jävla kräk och jag antar, eller jag är tvärsäker, att det är invandrar fitter som försöker sno mopeden. Jag bor i ett område där det bor/ränner invandrar kidz.
vad är det för jävla tattare som ränner ute på nätterna, på vardagar? Bidragstagande jävla tattare utan jobb antar jag.
Nu till frågan, därav att posten hamnade i övrigt forat, hur ska jag jävlas tillbaka med dessa eller få dom att sluta? Först vill jag se vilka dom är, för att sedan slå skiten ur dessa kräk om dom är gamla nog. Men hur kommer jag dit, och kan man göra något annat kul? Vad bör jag göra?
Observera dock att jag inte vet om det rör sig om samma personer som rör mopeden.
Mvh.