Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Lite waste of time att ställa frågor som du själv svarar på...men det var en grymt skön vår och en svagare höst, där vi faller på ett svagt september (där vi obegripligt nog torskade mot er). Spelmässigt är hösten bra men marginalerna och skärpan hade vi inte. Topp 4 får anses vara bra med tanke på vad vi konkurrerar med.
Hur känner du själv efter säsongen? Bittert att ”värsta” rivalen tog guld? Kanske inte rör dig ryggen? Ni var ju också med i guldracet vid sommaren men landade i en mittenplats och en svagare höst än usla Bajen, men det kanske inte gjorde något då ni vann ett derby? 0 poäng mot BP var enligt beräkningarna?
(Nämen titta så oförskämd jag är, nu gjorde jag ju som dig och svarade på mina egna frågor! Hujedamig!)
Jag är van vid att vi slutar sjua eller nåt. Ingemansland. Standard. Trött men orkar inte bry mig.
Bosse värvar bara shit. Bärkroth, visst, men gjorde inget avtryck, om än ej heller dålig. Uddlös bara. Kanske inte kommit in i det ännu.
Vårat spel med Özcan är sämst. Han förstår inte hur man använder truppen på maximalt vis. Att han bänkade Badji säger en del.
I Badji har vi tiotals miljoner att håva in. 21 år, 2 år kvar på kontraktet och har utvecklats enormt.
Tyvärr, stora försäljningar hit och dit, så misslyckas Bosse med att ersätta. Han letar billiga afrikaner...
Får hoppas på en rejäl upprustning av truppen i vinter. Annars blir vi sjua igen. Eller åtta. Sexa. Whatever...
Vi vann i alla fall en titel i år. Så ljuspunkter finns.
Att AIK vann har jag inte ägnat en tanke åt. I modern tid är vi ändå långt före i antal guld. Men som sagt; ägnar inte deras vinst nån tanke.
Hela säsongen känns allmänt "meh"... När ska vi satsa? Sparka Özcan, örfila Bosse och ge honom en espresso (Så att han värvar kvalitet), ta in en ordentlig tränare (Likt MFF gjorde), så kanske vi kan komma topp tre nästa säsong.
Det är vad jag kräver. Djurgården ska slåss om topp tre.