2018-04-18, 22:48
Medlem
Borde inte Sirius målvakt ha blivit utvisad vid Häckens "friläge" i första halvlek? Ingen vidare schysst aktion där. Domaren var lite väl snäll där tycker jag.
2018-04-18, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Inte mycket att säga om matchen på studenternas ikväll. 0-0 med målvaktstränaren i kassen(som troligen borde blivit utvisad tidigt i första). Sen behövde han inte mota en enda boll, otroligt nog. Inte ens ett riktigt ingripande. Planen var bättre än det lär skrivas efter matchen. Det var för dålig skärpa i båda lagen för att göra mål och båda kändes relativt nöjda med att kryssa.

Om nu målvakten hade fått den utvisningen som han nog borde haft, vad hade ni haft för alternativ om det nu var tränaren som fick stå ikväll? Var det någon junis på bänken?

Vad gäller planen så var den katastrof. Det förstörde underhållningsvärdet när spelarna i båda lagen hade problem att ens driva bollen framåt utan att den studsade iväg. Nu var det lika svårt för båda lagen så det är väl fine, men likförbannat så var det tråkigt att se på.
2018-04-18, 22:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om nu målvakten hade fått den utvisningen som han nog borde haft, vad hade ni haft för alternativ om det nu var tränaren som fick stå ikväll? Var det någon junis på bänken?

Vad gäller planen så var den katastrof. Det förstörde underhållningsvärdet när spelarna i båda lagen hade problem att ens driva bollen framåt utan att den studsade iväg. Nu var det lika svårt för båda lagen så det är väl fine, men likförbannat så var det tråkigt att se på.

Andramålvakten blev petad av målvaktstränaren som är tidigare marockansk landslagsmålvakt. Andramålvakten är tidigare junis från AIK.
2018-04-18, 22:55
Medlem
showtimes avatar
"Allsvenskans sämste anfallare" har nu 6 mål och 3 assist på Djurgårdens 9 tävlingsmatcher i år.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Andramålvakten blev petad av målvaktstränaren som är tidigare marockansk landslagsmålvakt. Andramålvakten är tidigare junis från AIK.

Måste vara underbart för hans självförtroende!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Malmö har en vass ordinarie startelva men deras bredd är ju pinsamt dålig.

Lycka till att kombinera det med CL, Malmö.
Vilka har bredare trupp? AIK var tvungen att starta med Robin Jansson. En 26åring som de senaste två åren spelat med Oddevold (div 1), dessförinnan Bengtsfors (div4?). Robin gjorde dock en bra prestation, men har suspekt frisyr.
2018-04-18, 23:02
Medlem
Wicks måste vara tillbaka nästa match. Fegrouche nådde inte till mittplan med utsparkarna och stod still på mållinjen på alla fasta, att han i dagsläget petar AIK-junisen säger allt. Han är skolad och har erfarenhet såklart, men det är väl allt. Ingen spelare vågade spela bakåt.
2018-04-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vilka har bredare trupp? AIK var tvungen att starta med Robin Jansson. En 26åring som de senaste två åren spelat med Oddevold (div 1), dessförinnan Bengtsfors (div4?). Robin gjorde dock en bra prestation, men har suspekt frisyr.
Vi har bredast offensiv och ni bredast defensiv tycker jag. Trots att Nisse tvingades lägga av och Nyholm åkte på ett benbrott besitter ni en väldigt stark defensiv linje. Då med Ekstrand på skadelistan också.

Vår bänk bestod senast av Kennedy, Dibba, Zengin, Svendsen, Smarason, Blazevic och Degerlund där de fem första är offensiv sparkapital som håller god allsvensk klass.

Nu hade ju Malmö lite otur med skador idag så jag ska inte vara för hård men med deras resurser tycker jag ändå att deras trupp är för tunn med tanke på att man väl ändå har som ambition att gå långt i Europa samt vinna SM-guld.

Vår defensiva bredd hinner jag tyvärr inte prata om för jag ska gå och lägga mig, ehum.
2018-04-18, 23:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Malmö har en vass ordinarie startelva men deras bredd är ju pinsamt dålig.

Lycka till att kombinera det med CL, Malmö.
Dom har väl några spelare borta? Eric Larsson, Bachirou, Vindheim, Rasmus Bengtsson och Nielsen som tvingades utgå. Därtill så har Brorsson inlett dåligt. Glädjer mig att det krisar för dom men efter en seger på måndag som det förmodligen blir mot BP lär man få lite arbetsro igen. Snacket i matchtråden om att MP riskerar kicken är naivt, lite mer än så här krävs det.

Något som jag själv undrar över är vad som hänt med Carlos Strandberg? Tidigare har man alltid sett honom som närapå ett fysiskt råämne men shit vad tung å långsam han ser ut nu. Som om han legat på latsidan och gått upp några kilo.
2018-04-18, 23:37
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Dom har väl några spelare borta? Eric Larsson, Bachirou, Vindheim, Rasmus Bengtsson och Nielsen som tvingades utgå. Därtill så har Brorsson inlett dåligt. Glädjer mig att det krisar för dom men efter en seger på måndag som det förmodligen blir mot BP lär man få lite arbetsro igen. Snacket i matchtråden om att MP riskerar kicken är naivt, lite mer än så här krävs det.

Något som jag själv undrar över är vad som hänt med Carlos Strandberg? Tidigare har man alltid sett honom som närapå ett fysiskt råämne men shit vad tung å långsam han ser ut nu. Som om han legat på latsidan och gått upp några kilo.

Man har medvetet tunnat ut truppen och just nu ser den chansningen ganska galen ut. Men det ska till lite mer innan huvuden ska rulla. Känns som vi måste plocka idel 3-poängare fram till VM. Oavsett så är det väldigt olikt MFF att sparka folk mitt i säsong.

Angående Carlos har du helt rätt. Jävlar vad trögt det går. Han som ska vara explosiv. Nej, fan dags för stjärnorna i Malmö att visa kvalitet
2018-04-19, 05:39
Medlem
Ger tidiga 2000-talsvibbar av att se de tre Stockholmslagen alla parkerar topp-4 just nu.
2018-04-19, 06:31
Medlem
Keldons avatar
Mff har sin sämsta säsongsstart på 11 år just nu enligt Sydsvenskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in