2018-11-14, 06:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Härligt att du försöker flytta fokus.. Rätt sjukt att inte Isak fick ens ett omnämnande på fotbollsgalan. Han har trots allt varit en av Sveriges bästa målvakter under många år.
Jag håller med dig. En av våra största. Stabil i ett decennium i landslaget. Tycker han förtjänade ett bättre avslut. På Tele2 och på fotbollsgalan. Helt klart
2018-11-14, 07:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Bajen är fan först med allt i Sverige.

Måste ju vara enda laget som har spelare som firar guldet med konkurrenterna?!

#grinbajen

Stärker väl snarare tesen om att gnaget vill vara som Bajen? Bajenspelarna var ju där först

#pinsammagnaget
2018-11-14, 08:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Kim Källström, ta licens. Coacha oss till seger.

Isak, träna våra målvakter.

Jonas, assisterande, ta hand om försvaret.

Vilken jävla tränaruppsuppsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Stärker väl snarare tesen om att gnaget vill vara som Bajen? Bajenspelarna var ju där först

#pinsammagnaget

"Serieledare"
2018-11-14, 08:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

"Serieledare"

Se där, vi var först med att leda serien i år också ja. Du bekräftar bara det jag säger
2018-11-14, 09:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

"Serieledare"

Jonas till försvaret, skulle vara en jävla syn att se hela fyrbackslinjen ligga och sprattla på gräset varje anfall.
2018-11-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Vem vinner årets jinx?

http://aik-historik.blogspot.com/2018/11/kandidater-till-priset-arets-allsvenska.html

Bajenpåsen. Att man printar tabellen i omgång 8 är så jäkla Bajen.

Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Spelar ingen roll. De tog bra betalt för biljetterna, vi anser att det ingår i priset.

Vi som var inne på plan noterade också ganska klart att den mattan var klar för säsongen oavsett den åverkan vi ev gjorde på den. Riktigt risig matta. Så ingen skada skedd.
2018-11-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det mesta tyder på att det blir Gnaget 2019..

Släpp det nu.

Haha precis, riktig Vi värvar såklart bättre än så.
2018-11-14, 15:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Kudos till Malmö som tar in en riktig tränare och gör den vändningen de gjorde.

Kommer MP någonsin få ett jobb inom fotboll? Djurgården, Estland, Malmö... Han har ju inte direkt bevisat sig, om man säger så.

Citat:
Se där, vi var först med att leda serien i år också ja. Du bekräftar bara det jag säger

Hur kändes det? Att vara i topp för en gångs skull? Men ni förstod väl att ni skulle göra en "Bajen" - en "er själva" - och sumpa det hela? Ni trodde väl inte ni skulle vinna serien?

"Serieledare"-tröjan var väl en rolig grej? Ett skämt?

Den är det nu iallafall. Typiskt Bajen. (Ha-ha-ha-Hammarby...)

Ni har ett guld, va? Det är inte två iaf. Max ett. Men ni har mycket publik. Skrattfest på Tele2. Antar det är det folk kommer för. Ett gott skratt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jonas till försvaret, skulle vara en jävla syn att se hela fyrbackslinjen ligga och sprattla på gräset varje anfall.

Tycka vad man vill men tio års erfarenhet av Premier League och från landslag etc kan nog ge nåt till en o annan försvarare under utveckling.
2018-11-14, 16:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Kudos till Malmö som tar in en riktig tränare och gör den vändningen de gjorde.

Kommer MP någonsin få ett jobb inom fotboll? Djurgården, Estland, Malmö... Han har ju inte direkt bevisat sig, om man säger så.

Hur kändes det? Att vara i topp för en gångs skull? Men ni förstod väl att ni skulle göra en "Bajen" - en "er själva" - och sumpa det hela? Ni trodde väl inte ni skulle vinna serien?

"Serieledare"-tröjan var väl en rolig grej? Ett skämt?

Den är det nu iallafall. Typiskt Bajen. (Ha-ha-ha-Hammarby...)

Ni har ett guld, va? Det är inte två iaf. Max ett. Men ni har mycket publik. Skrattfest på Tele2. Antar det är det folk kommer för. Ett gott skratt.

Tycka vad man vill men tio års erfarenhet av Premier League och från landslag etc kan nog ge nåt till en o annan försvarare under utveckling.

Lite waste of time att ställa frågor som du själv svarar på...men det var en grymt skön vår och en svagare höst, där vi faller på ett svagt september (där vi obegripligt nog torskade mot er). Spelmässigt är hösten bra men marginalerna och skärpan hade vi inte. Topp 4 får anses vara bra med tanke på vad vi konkurrerar med.

Hur känner du själv efter säsongen? Bittert att ”värsta” rivalen tog guld? Kanske inte rör dig ryggen? Ni var ju också med i guldracet vid sommaren men landade i en mittenplats och en svagare höst än usla Bajen, men det kanske inte gjorde något då ni vann ett derby? 0 poäng mot BP var enligt beräkningarna?

(Nämen titta så oförskämd jag är, nu gjorde jag ju som dig och svarade på mina egna frågor! Hujedamig!)
2018-11-14, 17:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Lite waste of time att ställa frågor som du själv svarar på...men det var en grymt skön vår och en svagare höst, där vi faller på ett svagt september (där vi obegripligt nog torskade mot er). Spelmässigt är hösten bra men marginalerna och skärpan hade vi inte. Topp 4 får anses vara bra med tanke på vad vi konkurrerar med.

Hur känner du själv efter säsongen? Bittert att ”värsta” rivalen tog guld? Kanske inte rör dig ryggen? Ni var ju också med i guldracet vid sommaren men landade i en mittenplats och en svagare höst än usla Bajen, men det kanske inte gjorde något då ni vann ett derby? 0 poäng mot BP var enligt beräkningarna?

(Nämen titta så oförskämd jag är, nu gjorde jag ju som dig och svarade på mina egna frågor! Hujedamig!)

Jag är van vid att vi slutar sjua eller nåt. Ingemansland. Standard. Trött men orkar inte bry mig.

Bosse värvar bara shit. Bärkroth, visst, men gjorde inget avtryck, om än ej heller dålig. Uddlös bara. Kanske inte kommit in i det ännu.

Vårat spel med Özcan är sämst. Han förstår inte hur man använder truppen på maximalt vis. Att han bänkade Badji säger en del.

I Badji har vi tiotals miljoner att håva in. 21 år, 2 år kvar på kontraktet och har utvecklats enormt.

Tyvärr, stora försäljningar hit och dit, så misslyckas Bosse med att ersätta. Han letar billiga afrikaner...

Får hoppas på en rejäl upprustning av truppen i vinter. Annars blir vi sjua igen. Eller åtta. Sexa. Whatever...

Vi vann i alla fall en titel i år. Så ljuspunkter finns.

Att AIK vann har jag inte ägnat en tanke åt. I modern tid är vi ändå långt före i antal guld. Men som sagt; ägnar inte deras vinst nån tanke.

Hela säsongen känns allmänt "meh"... När ska vi satsa? Sparka Özcan, örfila Bosse och ge honom en espresso (Så att han värvar kvalitet), ta in en ordentlig tränare (Likt MFF gjorde), så kanske vi kan komma topp tre nästa säsong.

Det är vad jag kräver. Djurgården ska slåss om topp tre.
2018-11-14, 18:05
Medlem
fjiskens avatar
Citat:

Citat:
Jag är van vid att vi slutar sjua eller nåt. Ingemansland. Standard. Trött men orkar inte bry mig.

Bosse värvar bara shit. Bärkroth, visst, men gjorde inget avtryck, om än ej heller dålig. Uddlös bara. Kanske inte kommit in i det ännu.

Vårat spel med Özcan är sämst. Han förstår inte hur man använder truppen på maximalt vis. Att han bänkade Badji säger en del.

I Badji har vi tiotals miljoner att håva in. 21 år, 2 år kvar på kontraktet och har utvecklats enormt.

Tyvärr, stora försäljningar hit och dit, så misslyckas Bosse med att ersätta. Han letar billiga afrikaner...

Får hoppas på en rejäl upprustning av truppen i vinter. Annars blir vi sjua igen. Eller åtta. Sexa. Whatever...

Vi vann i alla fall en titel i år. Så ljuspunkter finns.

Att AIK vann har jag inte ägnat en tanke åt. I modern tid är vi ändå långt före i antal guld. Men som sagt; ägnar inte deras vinst nån tanke.

Hela säsongen känns allmänt "meh"... När ska vi satsa? Sparka Özcan, örfila Bosse och ge honom en espresso (Så att han värvar kvalitet), ta in en ordentlig tränare (Likt MFF gjorde), så kanske vi kan komma topp tre nästa säsong.

Det är vad jag kräver. Djurgården ska slåss om topp tre.

Ni är medvetna om att vi på tronen skrattar åt er sambofejd va? Gulligt när ett par bråkar sådär, men vi vet att ni går till sängs sams med varandra (handhjärta).
2018-11-14, 19:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Ni är medvetna om att vi på tronen skrattar åt er sambofejd va? Gulligt när ett par bråkar sådär, men vi vet att ni går till sängs sams med varandra (handhjärta).

Saknar ju dock era bråk med gårdarna...eller om man ska vända på det, gårdarnas bråk med er...

Vi är huvudmålet nu ja, och vi bäddade som fan för det med ”serieledare” hit och dit (även fast jag själv är urbota defaitist i precis alla sammanhang).

Spenderade inte ni typ halva säsongen åt att sjunga ”åh hata Hammarby”? Till och med när ni inte mötte oss? Låter ju onekligen som att ni flirtat med oss, om du lever efter devisen att bråk leder till kärlek

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in