2018-11-12, 21:32
Medlem
Cruachans avatar
Stort grattis, AIK! Extremt välförtjänta mästare.

Vad gäller vår säsong så slutade det ju i alla fall i dur. En fjärdeplats hade varit en mindre katastrof.

Det har varit en omtumlande resa men jag är glad att vi gjorde den. Att ta sig ur motgångar är en härlig känsla. Nu rider vi vidare på det här i EL och 2019.
2018-11-12, 21:38
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
men här gav man ju smashläge för aikare att skapa shitstorm.

Slarvigt!

Alltså det här är på samma nivå som när era supporters går på AIK-matcher i Europaspel och står i bortaklacken.. man kan inte annat än le. Känns verkligen som ni vill få en liten taster av livet som gnagare och nu gör era spelare samma sak. Känns verkligen som att de önskade att de var AIK-lirare.

Annars tycker jag shitstorm borde ligga på er. Vi skiter i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
Att vi till slut tar guldet känns som en lång utandning. Glädje, men framförallt lättnad efter att jag (korkad som jag var) mer eller mindre hade räknat hem guldet när vi ledde med åtta poäng och fem omgångar kvar. !

Kände precis samma sak. Känns som man vaknade när man stod nere på guldfågelns gräs och fattade att det äntligen var klart. Det tog ett tag innan det sjönk in.
Senast redigerad av Commissary 2018-11-12 kl. 21:48.
2018-11-12, 21:45
Medlem
erikp121s avatar
Det viktigaste att påpeka är att Bajenspelarna var där först.

Väl godkänd vår, IG höst. Svagt G- på hela säsongen. Mina minimikrav var topp3 och det lyckades vi schabbla bort. Ladda om och vinn cupen.

gnagarna får fira sm-guld typ var tionde år. Som Bajare firar man SM-Guld i princip varje dag. Skål för Bajen!
2018-11-12, 21:47
Medlem
Hej bajen!

Ni är skit!
2018-11-12, 21:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121

Väl godkänd vår, IG höst. Svagt G- på hela säsongen. Mina minimikrav var topp3 och det lyckades vi schabbla bort. Ladda om och vinn cupen.

gnagarna får fira sm-guld typ var tionde år. Som Bajare firar man SM-Guld i princip varje dag. Skål för Bajen!

Var det där en knarkreferens?

Magisk dag igår. Svårt att jämföra med 2009. Avgörande final då och mot just IFK.
Nu är man 9 år äldre och nu var det mest lättnad efter frustrationen efter Sundsvall.

Det var i vilket fall trevligt på Guldfågeln Arena. Finns faktiskt få saker som kan mäta sig med att stå på sidlinjen och vid avblåst match springa in på plan. Jag hoppas bara det inte tar 9 år till nästa gång, då är jag nog för gammal.
Skål för Gnaget skare va!
2018-11-12, 22:09
Medlem
Tlagnojs avatar
Fyfan vad jag ändå hatar när säsongen är över. Vinter är skit och mörkt, fotbollsäsongen är över, cykelsäsongen är över, all vintersport är skit, skidor är skittrist, hockey är skittrist. Det enda ljuset i mörkret är att Eurosport sänder landskamper och franska andraligan i rugby, samt snooker.

Fortfarande år 2018 finns ingen bra svensk sida som sammanfattar vilka licenser alla kanaler har avseende sport.
2018-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Fyfan vad jag ändå hatar när säsongen är över. Vinter är skit och mörkt, fotbollsäsongen är över, cykelsäsongen är över, all vintersport är skit, skidor är skittrist, hockey är skittrist. Det enda ljuset i mörkret är att Eurosport sänder landskamper och franska andraligan i rugby, samt snooker.

Fortfarande år 2018 finns ingen bra svensk sida som sammanfattar vilka licenser alla kanaler har avseende sport.
Snooker..

När jag som ung grabb hade svårt att sova brukade jag dra på Eurosport sent på kvällen och då visades det alltid någon gammal match med O'sullivan. Efter det somnade man fort.

Är han fortfarande aktiv? Det är ju inte den mest fysiskt krävande sporten direkt, kan tänka mig att de bästa håller på länge.
Senast redigerad av Tiddlywank 2018-11-12 kl. 22:20.
2018-11-12, 22:34
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Snooker..

När jag som ung grabb hade svårt att sova brukade jag dra på Eurosport sent på kvällen och då visades det alltid någon gammal match med O'sullivan. Efter det somnade man fort.

Är han fortfarande aktiv? Det är ju inte den mest fysiskt krävande sporten direkt, kan tänka mig att de bästa håller på länge.

Yes! Han hade en paus några år där han flyttade till en bondgård och höll på med kroppsarbete men sen kom han tillbaka starkare än någonsin.
2018-11-12, 22:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121

Nja AIK firar en gång per decennium (1998, 2009, 2018) medan Bajen gör det en gång per sekel (2001).
Det är bara 83 år dit till nästa guld.

Om någon annan än vi, MFF, hade lurat er på 3:e platsen hade jag tyckt synd om er men nu njuter jag åt ännu ett år med europaspel.
2018-11-13, 11:03
Medlem
SvenErlandssons avatar
Vem vinner årets jinx?

http://aik-historik.blogspot.com/2018/11/kandidater-till-priset-arets-allsvenska.html
2018-11-13, 11:24
Medlem
Keldons avatar
Malmös hemmadomare blev alltså årets domare?
2018-11-13, 12:09
Bannlyst
Hur mycket pengar kan det handla om för den förstörda gräsmattan i Kalmar ?
Tur att AIK (Aleksander IsaK) har gott om pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in