2018-11-12, 16:56
  #2953
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror MGM blivit hörd i ett tidigt skede, och då ljugit om sina förehavanden. Senare dock i början av november, när han blir konfronterad med vissa uppgifter, så erkänner han att han var med Tess. Att han ljög i början, ja det var verkligen korkat gjort.

Ja, det är ju möjligt. När hon hittas kan man ju få tillgång till diverse tvångsmedel för att kontrollera tidigare lämnade uppgifter förstås.
Citera
2018-11-12, 17:07
  #2954
Medlem
De borde väl ha annat på honom än att det var med honom hon sist sågs? Att han fortfarande sitter häktad talar väl mot att någon annan skulle plockat upp henne efter hennes besök hos MGM tänker jag, även om det skulle kunna gått till så oxå. Önskar nån av hans vänner kunde prata lite så vi får reda på vad som händer på den sidan.
Citera
2018-11-12, 18:49
  #2955
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det har ju varit lite undringar kring G & S i denna tråd och väldigt få verkar ju ha info kring paret. Jag har själv varit ute i byn och förhört mig då jag själv inte vet något om dem även om jag säkert stött på dem på Nancys vid tillfällen.

Enligt de jag pratat med så brukade paret då och då gå på Nancys på kareoken. S är den spruliga och snackiga typen, social etc. G är mer den tystlåtna tillbkadragna typen, men i övrigt trevlig och artig.

Detta samt att de hade en förkärlek till att ta bilen hem trots att båda drukigt är allt jag fått fram.

Något mycket konstigt och ovanligt måste ha hänt denna kväll/natt. Något överlagt tror jag icke på om det är så att G är gm.

Tragiskt...

Vet du mer om vad de jobbar med eller så? Är det "new age" typer. När du skriver att de harförkärlek för att ta bilen även om dedruckit så föreställer jag mig att det kan vara något slitna typer?
Citera
2018-11-13, 10:24
  #2956
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du mer om vad de jobbar med eller så? Är det "new age" typer. När du skriver att de harförkärlek för att ta bilen även om dedruckit så föreställer jag mig att det kan vara något slitna typer?
IT är ju nämnt tidigare att han jobbar med. Man får ingen bild av att de är sökande människor eller är "slitna". Alltså, vad som skrivits i tråden men det har inte stått så mycket.
__________________
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-13 kl. 10:29.
Citera
2018-11-13, 18:48
  #2957
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
IT är ju nämnt tidigare att han jobbar med. Man får ingen bild av att de är sökande människor eller är "slitna". Alltså, vad som skrivits i tråden men det har inte stått så mycket.

Nej, det är lite informationsfattigt. Jag är inte värst bekant med ställena i Kallhäll eller Jakobsberg, det är ställen man bara åkte förbi med pendeln. Men någon i tråden antydde väl att det är lite sunkhakstatus på ställena Tess brukade frekventera plus att det inte verkar så noga med om man kör när man druckit därav frågan om det är lite "slitna" personer. Att någon har ett jobb, attraktivt yrke, eller en högre utbildning hindrar inte att de kan vara lite "dekis".
Citera
2018-11-13, 21:36
  #2958
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Det gör mig mycket bedrövad att gå in och läsa här. Så mycket smutskastning och rotande i en människas liv,i en avliden persons liv,så fruktansvärt respektlöst.
Alla kloka förståsigpåare som vet bäst och gärna spekulerar om Tess och hennes levene,Det finns lika många åsikter som det finns människor i detta.
Hur ser era egna liv ut,betänk det innan ni går in och rotar i en avliden persons liv,och sen kastar ut allt här.
Tess hade aldrig accepterat det,och vänder sig förmodligen av illamående där hon är.
Släpp och sluta spekulera, här,låt processen sköta sin gång.
Mitt liv och leverne ser för stunden mycket bra ut, det är värre för Heliga Tess, hon är sten död.
Så hon lider inte av att hennes liv och leverne kommer till dagens ljus eller ?
Citera
2018-11-13, 22:25
  #2959
Medlem
bradgardsindianens avatar
Möjligt jag är fördomsfull men om MGM och dennes flickvän ser som närpå vardagligt att köra trots att de druckit så så kan jag tänka antingen de bor på rejält på vischan med långa avstånd extremt få taxibilar och ännu glesare med poliser (bor man på vischan kan man vara i verkligt behov av körkortet och inte vilja riskera tappa det) Eller att det är gamla raggare eller någon som anser sig köra så pass bra att det finns marginal för fyllstyrning. Det ska väl legat en gammal motorcrossbana intill FP. Det stod någonstans att den inte längre används men har någon koll på om det är officiellt, eller finns det de som tar en vända där då och då?
Citera
2018-11-13, 23:05
  #2960
Medlem
Idag skulle Tess ha fyllt 45 år. Du är i våra tankar, lilla Tessilago.

<3
Citera
2018-11-14, 04:22
  #2961
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Möjligt jag är fördomsfull men om MGM och dennes flickvän ser som närpå vardagligt att köra trots att de druckit så så kan jag tänka antingen de bor på rejält på vischan med långa avstånd extremt få taxibilar och ännu glesare med poliser (bor man på vischan kan man vara i verkligt behov av körkortet och inte vilja riskera tappa det) Eller att det är gamla raggare eller någon som anser sig köra så pass bra att det finns marginal för fyllstyrning. Det ska väl legat en gammal motorcrossbana intill FP. Det stod någonstans att den inte längre används men har någon koll på om det är officiellt, eller finns det de som tar en vända där då och då?

Många som kör fulla har också problem med alkoholen, de har inte sällan även dåligt ölsinne. Det kanske är den gemensamma nämnaren mellan Tess och honom. Han flippade nog av en riktig snefylla misstänker jag.
Citera
2018-11-14, 09:14
  #2962
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Möjligt jag är fördomsfull men om MGM och dennes flickvän ser som närpå vardagligt att köra trots att de druckit så så kan jag tänka antingen de bor på rejält på vischan med långa avstånd extremt få taxibilar och ännu glesare med poliser (bor man på vischan kan man vara i verkligt behov av körkortet och inte vilja riskera tappa det) Eller att det är gamla raggare eller någon som anser sig köra så pass bra att det finns marginal för fyllstyrning. Det ska väl legat en gammal motorcrossbana intill FP. Det stod någonstans att den inte längre används men har någon koll på om det är officiellt, eller finns det de som tar en vända där då och då?

Det är inte särskilt långt från Jakan centrum till Glens bostad. Lathet och nonchalans är nog svaret på bilkörandet. Han är australiensare och i Australien har de dessutom en liberalare syns på drink and drive.
Citera
2018-11-14, 09:21
  #2963
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du mer om vad de jobbar med eller så? Är det "new age" typer. När du skriver att de harförkärlek för att ta bilen även om dedruckit så föreställer jag mig att det kan vara något slitna typer?

Båda jobbar inom IT, han är utvecklare och hon konsult. Det är jättelätt att hitta om man orkar googla. Det är ovanligt med slitna typer på den nivån Glen är på, men allt är möjligt såklart. Vet bara att han ansågs som en trevlig och hjälpsam prick för 20 år sedan.

Glen spelar banjo (kolla youtube), i övrigt vet jag ingenting om hur de lever eller har för inriktning. Tess var new age typen, men tror mer det var krogen som var gemensam nämnare.
Citera
2018-11-14, 10:39
  #2964
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, det är lite informationsfattigt. Jag är inte värst bekant med ställena i Kallhäll eller Jakobsberg, det är ställen man bara åkte förbi med pendeln. Men någon i tråden antydde väl att det är lite sunkhakstatus på ställena Tess brukade frekventera plus att det inte verkar så noga med om man kör när man druckit därav frågan om det är lite "slitna" personer. Att någon har ett jobb, attraktivt yrke, eller en högre utbildning hindrar inte att de kan vara lite "dekis".

Svårt att säga efter vad som framgått eller vad man nu menar med sliten eller dekis, det är vaga begrepp.
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
__________________
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-14 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in