2018-11-14, 18:22
  #2965
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du mer om vad de jobbar med eller så? Är det "new age" typer. När du skriver att de harförkärlek för att ta bilen även om dedruckit så föreställer jag mig att det kan vara något slitna typer?

Jag kan tyvärr inte komma med någon information om paret. Kommer knappt ihåg att jag ens träffat dem även om jag säkert gjort det på Nancys vid tillfällen. Vet inget om dem.
Citera
2018-11-14, 18:26
  #2966
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Möjligt jag är fördomsfull men om MGM och dennes flickvän ser som närpå vardagligt att köra trots att de druckit så så kan jag tänka antingen de bor på rejält på vischan med långa avstånd extremt få taxibilar och ännu glesare med poliser (bor man på vischan kan man vara i verkligt behov av körkortet och inte vilja riskera tappa det) Eller att det är gamla raggare eller någon som anser sig köra så pass bra att det finns marginal för fyllstyrning. Det ska väl legat en gammal motorcrossbana intill FP. Det stod någonstans att den inte längre används men har någon koll på om det är officiellt, eller finns det de som tar en vända där då och då?
I det här fallet tror jag det är tvärt om. De bor ca: 5 minuter med bil från Nancys och min erfarenhet att benägenheten att köra rattfull ökar ju kortare det är. Till en viss gräns såklart. Annars kan man ju lika gärna gå.
__________________
Senast redigerad av SadEyes 2018-11-14 kl. 18:37.
Citera
2018-11-14, 20:01
  #2967
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag kan tyvärr inte komma med någon information om paret. Kommer knappt ihåg att jag ens träffat dem även om jag säkert gjort det på Nancys vid tillfällen. Vet inget om dem.

Ok, jag tänkte om Tess beskrivs som en "partytjej" och var ute mycket och hon umgicks mycket med dessa. Men dessa var kanske några hon träffade mer sporadiskt, de kanske inte hängde på uteställen i samma utsträckning?
Citera
2018-11-14, 20:08
  #2968
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Svårt att säga efter vad som framgått eller vad man nu menar med sliten eller dekis, det är vaga begrepp.
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

Bra sammanfattning i länkarna, jag har också försökt gå igenom tråden för att försöka få någon tydligare kontur på inblandade.

Det jag funderar över är väl ungefär hur pass stabila de verkar. Rattfylla skulle ju kunna indikera alkoholproblem, men inte nödvändigtvis att personen är labil eller så.
Citera
2018-11-14, 20:11
  #2969
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
I det här fallet tror jag det är tvärt om. De bor ca: 5 minuter med bil från Nancys och min erfarenhet att benägenheten att köra rattfull ökar ju kortare det är. Till en viss gräns såklart. Annars kan man ju lika gärna gå.

Kanske. Jag tänkte på om det inte finns möjlighet till annat färdsätt (och risken att åka dit). Det jag undrar lite över om hur pass "stabil" eller inte de möjligtvis är, om det vore tänkbart att denne skulle tappat humöret till så grad. Eller om möjligt kan vara så att Tess "vänt på klacken" om hon blivit stött för något och någon överfallit eller plockat upp henne om hon fått för sig att ge sig av hemåt eller så. Men det kan ju i och för sig vara ganska subjektiva omdömen, precis som uppfattningarna om Tess, det är väl inte ovanligt att olika människor sett olika sidor av en person.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-14 kl. 20:17.
Citera
2018-11-14, 20:25
  #2970
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ok, jag tänkte om Tess beskrivs som en "partytjej" och var ute mycket och hon umgicks mycket med dessa. Men dessa var kanske några hon träffade mer sporadiskt, de kanske inte hängde på uteställen i samma utsträckning?

jag mistänker att hon träffat paret i Kallhäll framförallt. Jag umgicks ganska mycket med henne i somras och jag såg dem aldrig i jakan vad jag kan komma ihåg.

Partytjej. Nej.. Hon hade problem med alkoholen och droger. Att parta var aldrig ett ändamål.
Citera
2018-11-14, 20:30
  #2971
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske. Jag tänkte på om det inte finns möjlighet till annat färdsätt (och risken att åka dit). Det jag undrar lite över om hur pass "stabil" eller inte de möjligtvis är, om det vore tänkbart att denne skulle tappat humöret till så grad. Eller om möjligt kan vara så att Tess "vänt på klacken" om hon blivit stött för något och någon överfallit eller plockat upp henne om hon fått för sig att ge sig av hemåt eller så. Men det kan ju i och för sig vara ganska subjektiva omdömen, precis som uppfattningarna om Tess, det är väl inte ovanligt att olika människor sett olika sidor av en person.
Finns absolut en möjlighet att hon gått från G och något annat hände. Vem vet. Skulle inte heller förvåna mig tyvärr.

Nä. Det är så pass kort. Men åker närmaste. Om man inte är korkad och vill åka dit. Sedan kan vad som helst hända såklart. Men vi vet ju att Tess varit i villan med G. Tycker vi får ta det därifrån. ..
__________________
Senast redigerad av SadEyes 2018-11-14 kl. 20:36.
Citera
2018-11-14, 20:36
  #2972
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Båda jobbar inom IT, han är utvecklare och hon konsult. Det är jättelätt att hitta om man orkar googla. Det är ovanligt med slitna typer på den nivån Glen är på, men allt är möjligt såklart. Vet bara att han ansågs som en trevlig och hjälpsam prick för 20 år sedan.

Glen spelar banjo (kolla youtube), i övrigt vet jag ingenting om hur de lever eller har för inriktning. Tess var new age typen, men tror mer det var krogen som var gemensam nämnare.

Av hans Facebook verkar han ha humor, var en del inlägg som antyder en lite vass humor. Men tror att det inte är mycket som är offentligt dock. Ett inlägg var om något zodiaktecken, så de kanske hade något gemensamt intresse, eller så är det bara ett lätt allmänt intresse som folk kan läsa horoskop som förströelse.
Men det verkar finnas några som heter samma sak, i olika världsdelar, oturligt ser de ut som de är i närliggande ålder, så det är lite tveksamt om det är rätt gubbe om jag hittar någon sida.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-14 kl. 20:44.
Citera
2018-11-14, 20:42
  #2973
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Finns absolut en möjlighet att hon gått från G och något annat hände. Vem vet. Skulle inte heller förvåna mig tyvärr.

Nä. Det är så pass kort. Men åker närmaste. Om man inte är korkad och vill åka dit. Sedan kan vad som helst hända såklart. Men vi vet ju att Tess varit i villan med G. Tycker vi får ta det därifrån. ..

Tror du hon skulle ha liftat eller klivit in om någon okänd stannat och frågat om hon ska långt?
Citera
2018-11-14, 21:43
  #2974
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Många som kör fulla har också problem med alkoholen, de har inte sällan även dåligt ölsinne. Det kanske är den gemensamma nämnaren mellan Tess och honom. Han flippade nog av en riktig snefylla misstänker jag.

Kan vara möjligt. Han har inte många synliga inlägg som han skrivit på Facebook, större delen är sådant han delat. Men ett inlägg av deredan få sticker ut utöver att det ärsällsynt. Det är från 2016-08-06 och lyder ungefär att "Picnic at Görvälns, then beer at Nancies"

Han råkar alltså blanda ihop genitiv 's-ändelse med plural, fast hans modersmål är engelska. Jag funderade om han var full eller om det är så att någon annan skrivit inlägget?
Citera
2018-11-14, 21:56
  #2975
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av hans Facebook verkar han ha humor, var en del inlägg som antyder en lite vass humor. Men tror att det inte är mycket som är offentligt dock. Ett inlägg var om något zodiaktecken, så de kanske hade något gemensamt intresse, eller så är det bara ett lätt allmänt intresse som folk kan läsa horoskop som förströelse.
Men det verkar finnas några som heter samma sak, i olika världsdelar, oturligt ser de ut som de är i närliggande ålder, så det är lite tveksamt om det är rätt gubbe om jag hittar någon sida.

Han verkar intresserad av friluftsliv av vad som finns på hans youtube kanal. Oklart om han deltar själv i forsränning och snowboard filmerna eller om han lagt ut något som någon annan filmat.
Citera
2018-11-14, 21:59
  #2976
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av hans Facebook verkar han ha humor, var en del inlägg som antyder en lite vass humor. Men tror att det inte är mycket som är offentligt dock. Ett inlägg var om något zodiaktecken, så de kanske hade något gemensamt intresse, eller så är det bara ett lätt allmänt intresse som folk kan läsa horoskop som förströelse.
Men det verkar finnas några som heter samma sak, i olika världsdelar, oturligt ser de ut som de är i närliggande ålder, så det är lite tveksamt om det är rätt gubbe om jag hittar någon sida.

Du har hittat rätt snubbe. Tror zodiactecknet var mer skämtsamt menat än andligt och ja, han verkar ha lite vass humor. Men som du säger, svårt att få någon uppfattning. Det han delat offentligt ger mest bilden av en hygglig familjefar, inget som sticker ut direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in