2018-11-10, 16:26
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, tror det jag också. Det låter väldigt optimistiskt med 15 november som datum för åtal. Även i de fall MGM händelsevis erkänner vill man väl ha tekniska utredningen klar.

Det är så här det brukar vara. "Åtal skall vara väckt senast då och då". När datum närmar sig, begär man uppskov och förlängd häktning. Är fallet någorlunda robust, beviljas förlängningen 14 dagar till och så där håller det på. 3-6 månader är väl det vanliga.

Mönstret kan brytas om något under tiden framkommer, som ändrar förutsättningarna. T ex något som friar den misstänkte. (Om man t ex hittar fullt av älghår och klövmärken på kroppen)
Citera
2018-11-11, 01:08
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Kan du sluta och svara mig?
Jag kände Tess väl, nej hon skulle inte vilja att detta finns på detta forum. Hon vill att polisen utreder fallet då hon hade stort hjärta för civilkurage och ett stort hjärta för polisens arbete. Tess var med i FRG bland annat. Sluta tramsa och låt polisen och åklagare sköta allt.
Det du inte förstår är inte mitt problem!
Då får jag svara dig då.
Ingenting talar för att Du kände Heliga Tess genom personliga möten, snara någon typ av facebook trams.
Hur vet Du att hon inte skulle uppskatta denna tråd där alla vill hjälpas åt att få hennes mördare dömd ?
Har ni talat om hur en utredning skall hanteras om heliga Tess skulle råka bli mördad ?

I så fall undrar jag hur ni kom på tanken att ens diskutera saken, aha dit eller spunkankas uppdrag blev att förhindra och störa all privat utredning så mycket som möjligt, har jag rätt eller ?

Slutligen vad fan är FRG ? Frigida fruntimmers gäng ?

Ursäkta många frågor blev det, men någon av dom borde fått dig att gå i taket och svara på minst en av dom !
Så ja drar nu in lite luft och kasta dig över tangentbordet i affekt.
Citera
2018-11-11, 08:29
Medlem
Det gör mig mycket bedrövad att gå in och läsa här. Så mycket smutskastning och rotande i en människas liv,i en avliden persons liv,så fruktansvärt respektlöst.
Alla kloka förståsigpåare som vet bäst och gärna spekulerar om Tess och hennes levene,Det finns lika många åsikter som det finns människor i detta.
Hur ser era egna liv ut,betänk det innan ni går in och rotar i en avliden persons liv,och sen kastar ut allt här.
Tess hade aldrig accepterat det,och vänder sig förmodligen av illamående där hon är.
Släpp och sluta spekulera, här,låt processen sköta sin gång.
Citera
2018-11-11, 09:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Det gör mig mycket bedrövad att gå in och läsa här. Så mycket smutskastning och rotande i en människas liv,i en avliden persons liv,så fruktansvärt respektlöst.
Alla kloka förståsigpåare som vet bäst och gärna spekulerar om Tess och hennes levene,Det finns lika många åsikter som det finns människor i detta.
Hur ser era egna liv ut,betänk det innan ni går in och rotar i en avliden persons liv,och sen kastar ut allt här.
Tess hade aldrig accepterat det,och vänder sig förmodligen av illamående där hon är.

Men nu är det väl ingen slumpmässig för Tess okänd person som överföll och mördade henne? Det är väl någon bekant som sitter som MGM? Oavsett hur tråkigt det är så är det sällan folk får för sig att ta ihjäl en människa för att de alltid är schyssta och trevliga. De flesta människor har egenheter som kan irritera andra i olika situationer. Att konstatera att Tess hade alkoholproblem, i bemärkelsen att dricka ofta och/eller bli osams med människor när hon druckit är väl inte att "smutskasta"? Och att det möjligtvis kan ha inverkat till att hon börjat umgås med mindre trevliga människor.
Tråkigt nog är det också rätt vanligt att personer med drog- och alkoholproblem dödas av vänner med likartade problem. Ofta bedöms det inte ens som mord av domstolarna utan dråp eller kanske t. o. m. vållande, för att BO på något sätt själv inverkat i händelsens utveckling. Det är avsevärt vanligare än kvinnor som dödas av sina partners.

För all del mådde väl inteTess särskilt bra sista tiden hon levde heller? Vad gäller mitt eget liv så är dethyfsat bra tack. Men jag har varit LVUad för närpå 30 år sedan på grundav att jag knarkade. Hade jag inte haft närstående som sett det och polisanmält m. m. så hade jag kanske fortsatt knarka, om jag ens hade levt idag. Och om jag händelsevis skulle bli mördad så får folk gräva hur de vill även om jag är tveksam till att just den bakgrunden skulle vara aktuell då detär närpå tre decennier sedan
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-11 kl. 09:37.
Citera
2018-11-11, 09:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Tycker folk har skrivit samstämmiga uppgifter om Tess. Jag vet inte om du har läst i det här forumet längre än vad du har skrivit men min uppfattning är att ingen beskrivning av Tess har syftat till att sätta henne i sämre dager. Tycker snarare att det har varit hennes ”vänner” som har skapat störst oreda.

Sen kommer reaktioner som dina alltid som en reaktion på den person som beskrivs men väldigt sällan med information som motsäger tidigare personers berättelser. Jag förstår inte riktigt kritiken som du framför. Är det det faktum att det resoneras som stör eller det som kommer fram?
Citera
2018-11-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tycker folk har skrivit samstämmiga uppgifter om Tess. Jag vet inte om du har läst i det här forumet längre än vad du har skrivit men min uppfattning är att ingen beskrivning av Tess har syftat till att sätta henne i sämre dager. Tycker snarare att det har varit hennes ”vänner” som har skapat störst oreda.

Sen kommer reaktioner som dina alltid som en reaktion på den person som beskrivs men väldigt sällan med information som motsäger tidigare personers berättelser. Jag förstår inte riktigt kritiken som du framför. Är det det faktum att det resoneras som stör eller det som kommer fram?

Tyvärr har jag läst hela tråden(och orden som står där gör mig illamående,vart har respekten för Tess och människor tagit vägen?)
Skriver ni likadant om Dante och hans fall??(Må gud förbjuda)
Jag förstår inte heller din kritik,Du ser ,det finns så många åsikter.
Tänd ett ljus och hedra Tess och Dante,varför inte lägga sin energi på bra saker?
🕯🕯❤❤
Citera
2018-11-11, 10:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tyvärr har jag läst hela tråden(och orden som står där gör mig illamående,vart har respekten för Tess och människor tagit vägen?)
Tänd ett ljus och hedra Tess och Dante,varför inte lägga sin energi på bra saker?
🕯🕯❤❤

Inte för att jag förstår vad Dante har med detta att göra, eller varför du jämför detta fallmed en förolyckad handikappad person som inte har förutsättning att se efter sig själv i någon hög utsträckning alls? Självfallet för de närstående är det sorgligt oavsett, en människa är borta i båda fallen, men omständigheterna är ändock ganska väsenskilda.

Om du undrar vad folk skriver om kan du klicka på användarnamnet och välja alternativet "hitta inlägg av... " Så kan du själv i lugn och ro bilda dig en uppfattning om vad vi skriver om och hur vi skriver. Om du frågar oss kanske du får ett partiskt svar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-11 kl. 10:22.
Citera
2018-11-11, 10:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...

Då är det nog en skillnad i hur man ser på bra saker. Hjärtan och styrkekramar är inget för mig och för egen del hade jag hellre önskat mig en tråd på Flashback än en hjärtbeströdd Facebook-sida gjord av nån i min periferi.

Jag är inte en av dom som har bidragit med något i den här tråden men flera andra har bidragit med egen info, andra med spekulationer utifrån vad som har hänt med hänsyn tagen till Tess leverne. Det är så att något av vikt för utredningen kan komma fram av detta. Det är syftet för flera som skriver, för att hålla dialogen igång.

Edit: I min iver att ta bort hjärtan tog jag även bort Marits sista mening som jag anknöt till, men den finns ju ovan.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-11 kl. 10:33.
Citera
2018-11-11, 11:09
Medlem
bengt-allans avatar
Drog rejält på munnen när jag läste ditt inlägg.

Visualiserade reflexmässigt det troligaste scenariot ang, avstängda Adlax och hur hen fullkomligen exploderar av frustration eller troligast "temper tantrum"...
Detta då hen inte kan ge sig på dig pga av avstängningen.
Gudars vilken uppsyn..

Nu kanske det äntligen blr lugnare i tråden och iom det komma framåt förhoppningsvis. Det har ju varit ett steg framåt och två steg bakåt pga syftet att störa, förstöra och ta till personangrepp hittills.

Vänligen/B-A

Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Då får jag svara dig då.
Ingenting talar för att Du kände Heliga Tess genom personliga möten, snara någon typ av facebook trams.
Hur vet Du att hon inte skulle uppskatta denna tråd där alla vill hjälpas åt att få hennes mördare dömd ?
Har ni talat om hur en utredning skall hanteras om heliga Tess skulle råka bli mördad ?

I så fall undrar jag hur ni kom på tanken att ens diskutera saken, aha dit eller spunkankas uppdrag blev att förhindra och störa all privat utredning så mycket som möjligt, har jag rätt eller ?

Slutligen vad fan är FRG ? Frigida fruntimmers gäng ?

Ursäkta många frågor blev det, men någon av dom borde fått dig att gå i taket och svara på minst en av dom !
Så ja drar nu in lite luft och kasta dig över tangentbordet i affekt.
Citera
2018-11-11, 12:06
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Din tanke från självcensurering... Vet du något mer eller något om den sjuke eller midsommarfestande Göran?

Nej, vet inget om någon mer än vad jag observerat här, inläggen på fejan där ngn (minns ej namnet) lade ut den privata konversationen med Tess och FUP'n förstås.

Ang självcensurering så är det ett vanligt fenomen liknande normaliseringsprocessen hos den som utsätts för våld i nära relationer. Där sker det en gradvis ökad censurering av den som utsätts.
Det är en form av överlevnadsdrift som tar sig uttryck i att undvika att tex väga sin ord, förekomma våldsutövaren genom att till varje pris undvika att "väcka den björn som sover".

Denna underkastelse i kombination av psykologiska försvarmekanismer skyddar individen från att tex känna vanmakt, att utveckla ett medberoende och förminska våldet/övergreppen, ta på sig skulden och stanna kvar i relationen.

Naturligtvis påverkar det den som är våldsutsatt då det som förträngs från medvetandet hela tiden pågår i det undermedvetna - ett ständigt extremt stresspåslag utlöser en neuroendokrin respons som tär på hela individensom utarmas mer och mer.

Nu märker jag att jag snöade in på konsekvenserna av en slags självcensur bland andra typer av bemäktigande av olkika slag.

Behöver kaffe känner jag...
Citera
2018-11-11, 12:53
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Verkligheten. Välkommen till verkligheten. En verklighet som Tess levde i. Och många med henne lever i, varje dag året runt. Alkohol, tabletter och droger är för många människor en kass verklighet att leva i. Problemet att ta sig ut från den onda cirkeln är kämpig eftersom beroendet stadigt ökar år från år. En del av Tess vänner säger sig ha försökt hjälpa henne ur missbruket, men det är oftast en hopplös uppgift, eftersom den det gäller hellre söker sig till likasinnade än att umgås med vänner som upplevs som bara jobbiga när dom försöker bistå med alternativ. En missbrukare är nästan alltid en flyende missbrukare Och det behövs professionell hjälp i de flesta fall .

Att inte beskriva verkligheten som den är, blir ju ganska meningslöst och absolut inte till någon nytta. Nu påstår jag inte att det som diskuterats här i tråden varit till någon nytta ÄN, men det kanske kommer. Dom allra flesta i tråden har bara ärliga avsikter med sina inlägg och vill genom att ta fram information och skaffa sig kunskap om HELA ärendet , kanske bidra till att få ett svar på det sorgliga som hänt Tess. Åtminstone kunna förstå varför det hände.
Att det kommer fram mindre smickrande saker som handlar om Tess, är uppgifter som ni "vänner " redan känt till. Nu får vi andra samma information. Men för oss är informationen bara knuten till "ärendet". Inget konstigt med det.

Det handlar heller inte bara om en avliden person. Förmodligen handlar det om en eller flera som tagit livet av Tess, och självklart vill vi att de skyldiga ska få sona sitt brott. Att det finns några korkade som kommer med plumpa inlägg är tyvärr sånt man får ta när så många deltar i trådar här på Flaschback. Alla är inte lika sluga och kanske förstår dom inte att en del personer tar illa vid sig. Det speglar bara hur människor beter sig i övriga sammanhang i landet Sverige. Att du läser hela trådens inlägg när det gör dig så bedrövad och arg, är bara ditt eget beslut.

Jag håller med FedUp Florence. Hellre än tråd på Flashback än meningslösa gillamarkeringar och strösslade hjärtan.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2018-11-11 kl. 13:07.
Citera
2018-11-11, 13:34
Bannlyst
Detta "fall" var intresant till o börja med. Inte längre - en alkoliserad lössläppt "hora" som både knarkar super och ligger runt via tvång. Media visar ointresset tydligt, endast tragiskt detta.

Om mannen som sitter häktad gjort detta så är det som man befarade tidigt. Han orkade inte lyssna p den döda. hon begick övertramp....
Senast redigerad av dvara 2018-11-11 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in