Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 13:37
  #13
Medlem
Jag tycker det ska legaliseras men att det ska vara en åldersgräns på ca 20 år, pga av att det finns forskning som visar att rökning under tonåren gör att hjärnans logiska centrum inte utvecklas ordentligt.

ex.
https://www.drugabuse.gov/publicatio...-effects-brain

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3930618/
Citera
2018-11-11, 14:28
  #14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Precis!
Jag skulle jättegärna ha en diskussion med någon som inte vill att det ska legaliseras! Höra deras argument för saken och inte bara nå jävla gnällande om att "man inte ska knarka" eller som dr Mikael sa på nyhetsmorgon alldeles nyss: Släpp inte ett till berusningsmedel fritt.

Det är såna dumma argument och när man försöker diskutera saken vägrar någon ändra åsikt. Det gäller båda hållen, det är för många kids jag har pratat med som säger att det inte är nå farligt med att röka gräs, vilket det finns många studier för att det är för unga.

Ge inte fel info, var på dom som säger att cannabis är lösningen på allas problem samma känga som dom som säger att cannabis är döden själv. Ta ner dom på jorden.

Jag har försökt att diskutera emot på det här forumet men blir bara konsekvent varnad när jag är emot. Jag får också en enorm mängd pm från pundare som skall göra allt från att söka upp mig till att dom hoppas jag skall dö i en bilolycka eller liknande.

Jag vet många som är emot och har försökt ta debatten här på Flashback som vittnar om samma sak om att dom när dom håller sin ståndpunkt emot så blir dom varnade och inläggen försvinner. Därför så finns det ingen direkt debatt och hela den här forumdelen huseras i princip bara av i mina ögon pundare som gråter ut om hur hemsk världen är som inte tillåter deras knarkande.

Citera
2018-11-11, 14:32
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har försökt att diskutera emot på det här forumet men blir bara konsekvent varnad när jag är emot. Jag får också en enorm mängd pm från pundare som skall göra allt från att söka upp mig till att dom hoppas jag skall dö i en bilolycka eller liknande.

Jag vet många som är emot och har försökt ta debatten här på Flashback som vittnar om samma sak om att dom när dom håller sin ståndpunkt emot så blir dom varnade och inläggen försvinner. Därför så finns det ingen direkt debatt och hela den här forumdelen huseras i princip bara av i mina ögon pundare som gråter ut om hur hemsk världen är som inte tillåter deras knarkande.

Vet du vad, jag tror inte på dig. Det är många som försöker ta debatten men alla är ju välkomna att komma till (FB) Narkotikapolitik och se hur diskussionen ser ut på riktigt.
Citera
2018-11-11, 14:47
  #16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vet du vad, jag tror inte på dig. Det är många som försöker ta debatten men alla är ju välkomna att komma till (FB) Narkotikapolitik och se hur diskussionen ser ut på riktigt.

Nä det är ju klart att du inte tror mig

Men du skulle ju kunna börja med att hantera forumet med ryggrad. Ta bara den här tråden:
Dr. Mikael på TV4 morgon säger att flera tusen har dött av överdos från cannabis
Det är ju förtal redan i rubriken. Det stämmer ju inte alls.

För övrigt så är det inget fel han säger faktamässigt av det som har med hans profession att göra. Men han har ett svagt åsiktsuttryck i inslaget också. Har han inte rätt att ha det utan att man fäller alla dessa ogrundade kommentarer som finns i tråden om honom?

Jag tror du är lite blind för ena sidan på den här forumdelen är jag rädd.

Nu vågar jag inte kommentera mer här...för jag känner hur varningen ligger i luften.
Citera
2018-11-11, 14:54
  #17
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Men du skulle ju kunna börja med att hantera forumet med ryggrad. Ta bara den här tråden:
Dr. Mikael på TV4 morgon säger att flera tusen har dött av överdos från cannabis
Det är ju förtal redan i rubriken. Det stämmer ju inte alls.

Du verkar inte ens ha sett inslaget själv.

Ordagrant säger han: "Det har visst dött tusentals, jag vet inte kanske mer, vad gäller överdosering av cannabis."

Tror du mig inte så kolla själv från ca 3.45 in https://www.youtube.com/watch?v=7rDCQcQaAoY
Citera
2018-11-11, 15:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Jag ber om ursäkt med min frasering. Jag vet inte varför jag skrev alla men majoriteten ses som idioter, du behöver inte länka alla folkkära svenskar som stått upp för cannabis i media.

Det är fortfarande inte så att jag vill veta varför så få gått ut i media. Det är snarare som jag skrev i tidigare inlägg: ska ni diskutera så ha riktig fakta.

Vad validerar du är riktig fakta? Dina svar är otroligt svepande så var vänlig att specificera dig här tack.

Det Aron Flam och Alexander Bard argumentera utifrån är att man inte behandlar något annat beroende som kriminella handlingar förutom cannabis. Du får inte fängelse för spel,tobak eller alkohol missbruk. Det är de stora delen av debatten gick ut på i Usa. Rätten till ens kropp och att ens missbruk ska behandlar med sjukvård och inte fängelse.

För att lyfta en sån diskussion behövs inte uppenbar fakta likt det är farligt för barn eller fler kommer bruka. Bruket är redan i full gång, det är hur vi ska hantera "problemet" som är frågan.
Citera
2018-11-11, 19:46
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Du verkar inte ens ha sett inslaget själv.

Ordagrant säger han: "Det har visst dött tusentals, jag vet inte kanske mer, vad gäller överdosering av cannabis."

Tror du mig inte så kolla själv från ca 3.45 in https://www.youtube.com/watch?v=7rDCQcQaAoY

Sjukt, jag såg klippet via denna länk först https://www.youtube.com/watch?v=SykBeljIFVM och där hade dem klippt bort det svaret.
Citera
2018-11-12, 04:00
  #20
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Vad validerar du är riktig fakta? Dina svar är otroligt svepande så var vänlig att specificera dig här tack.

Jag har sagt det i tidigare inlägg, jag är inte här för att ta någon diskussion om huruvida det ska vara lagligt eller inte, det är fel forumdel.

Ja mina svar är väldigt svepande eftersom jag inte vill djupdyka i ämnet i denna tråd, det finns redan så många såna ämnen på det här forumet dit du kan spotta ut dig din filosofi om att gräs är ofarligt. Stay on topic.
Citera
2018-11-12, 04:06
  #21
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har försökt att diskutera emot på det här forumet men blir bara konsekvent varnad när jag är emot. Jag får också en enorm mängd pm från pundare som skall göra allt från att söka upp mig till att dom hoppas jag skall dö i en bilolycka eller liknande.

Jag vet många som är emot och har försökt ta debatten här på Flashback som vittnar om samma sak om att dom när dom håller sin ståndpunkt emot så blir dom varnade och inläggen försvinner. Därför så finns det ingen direkt debatt och hela den här forumdelen huseras i princip bara av i mina ögon pundare som gråter ut om hur hemsk världen är som inte tillåter deras knarkande.
Men då borde du hålla med mig? Jag tycker att det borde hållas en civiliserad diskussion om ämnet utan att någon part ska bli dumförklarad. Det är ingen av parterna som tjänar på att frågan inte tas upp seriöst. Hade inte du dom motståndare blivit mer öppen för våra synpunkter om det inte kommer från någon som skriker skällsord eller som du säger, hotar dig?
Citera
2018-11-12, 04:19
  #22
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Cannabis är inte beroendeframkallande nej, eller det är väl en definitionsfråga. Vissa är ju "beroende" av att ha salt på maten. Lika är det med cannabis, finns ingenting som är beroendeframkallande förutom hur gärna individen vill bruka den.
Det var exakt det jag skrev i det du citera av mig, vad vill du få ut? Att du har rätt? Håll dig till ämnet tack.
Citera
2018-11-12, 04:26
  #23
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
Stört mig ett tag när jag läser igenom flashback som jag gör mer sällan nu för tiden.
I USA ser vi hur akademiker och politiker kan komma med riktiga argument, detta gör så att dom ses som seriösa och blir tagna på allvar! Det är en stor anledning till att det faktiskt har legaliserat i stora delar av landet just nu.

Ulf Adelsohn var jätteseriös när han inte ville bojkotta Sydafrika men det var Palme som vann debatten i Sydafrikafrågan. Varför? Därför: https://youtu.be/0ypSJeSOMNk?t=89

Satsa på martyrer. Bevaka rättegångar. Anordna demonstrationer. Det behöver inte vara holländska lastbilschaufförer eller somaliska dödspatruller men det finns säkert någon person som sitter inlåst just nu som kan bli det cause célèbre som vänder opinionen. Människor är blödiga. Det är därför knarkmotståndarna vinner. Det är därför prostitutionsmotståndarna vinner. Det är därför som flyktingvännerna har vunnit så stora framgångar.
Citera
2018-11-12, 04:53
  #24
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ulf Adelsohn var jätteseriös när han inte ville bojkotta Sydafrika men det var Palme som vann debatten i Sydafrikafrågan. Varför? Därför: https://youtu.be/0ypSJeSOMNk?t=89

Satsa på martyrer. Bevaka rättegångar. Anordna demonstrationer. Det behöver inte vara holländska lastbilschaufförer eller somaliska dödspatruller men det finns säkert någon person som sitter inlåst just nu som kan bli det cause célèbre som vänder opinionen. Människor är blödiga. Det är därför knarkmotståndarna vinner. Det är därför prostitutionsmotståndarna vinner. Det är därför som flyktingvännerna har vunnit så stora framgångar.
Du har helt rätt, det jag tycker är förjävligt är dom som sitter här på FB och drar ner folks syn på oss som är positiv till en legalisering. Jag kan jämföra med invandringspolitiken:
Tar du volvoraggaren som inte gått ut gymnasiet som tycker att alla negrer är mindre värda lika seriös som den som studerar samhällsekonomi som påstår att det inte går ihop rent ekonomiskt?
Nej, jag tror att många ignorerar dom som säger sig vara emot invandringen just eftersom dom är överrepresentaterade i diskussionen av klantarslen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback