2018-11-11, 12:44
Medlem
Fittahoras avatar
Under ett möte i Vita Huset antydde vice president Mike Pence vad som försiggår i Venezuela genom att säga att karavanen med migranter som är på väg mot USA's södra gräns finansieras av Venezuela.
"At the President's direction, I spoke to President Hernandez of Honduras. He told me that the caravan that is now making its way through Mexico, headed for the southern border, was organized by leftist organizations and financed by Venezuela"
Vad jag tror Pence vill att vi skall läsa mellan raderna är att Venezuela kontrolleras av Deep State.

Jag kan inte påstå att jag är speciellt påläst på varken Venezuela eller övriga länder i Sydamerika. Vad jag däremot kan påstå att dom sydamerikanska länderna värnar om sina nationer och därmed sitt folk. Detta går helt i strid med globalisternas agenda om en världsregering och dessa länder blir därmed offer för globalisternas terror.

Som en fjärran observatör har jag dock, om ännu på lite svag grund, kommit fram till att Deep State med CIA i spetsen under många års tid arbetat med att plundra Venezuela på dess naturtillgångar. Som ni kanske känner till förfogar Venezuela över enorma mängder olja och gas. Den ekonomiska och humanitära misär vi idag ser i Venezuela är helt skapad av onda individer enbart för att berika dem själva.

Hugo Chávez var president i Venezuela från slutet på nittiotalet fram tills att hans död år 2013, officiellt av cancer. Chávez mål var att bekämpa korruption och eliminera landets fattigdom, vilket ledde till att han var väldigt populär bland befolkningen men även en fiende till Deep State.

2002 utfördes en statskupp mot Venezuela där Cháves fråntogs makten i 47 timmar innan den återställdes. Bakom statskuppen stod USA via Utrikesdepartementet och CIA uppbackade bl a av oljejätten Exxon Mobil. Statskuppen var av typisk Deep State-karraktär: politiska motståndare finansierades och mobiliserades uppbackade av propaganda via fake news media med mål att få det att se ut som en folklig revolution med stort folkligt stöd. För att intensifiera demonstrationerna och få dom att övergå till upplopp besköt man båda sidor med hjälp av krypskyttar. Denna taktik är mycket vanligt av Deep State och användes bl a i Egypten och Ukraina.

Den ekonomiska kris vi nu ser i Venezuela är medvetet skapad genom att via centralbankssystemet dumpa värdet på Venezuelas valuta (genom att skapa mängder med valuta späs värdet ut) och därmed skapa hyperinflation (inflation = värdet på valutan minskar). Denna taktik används av Deep State för att dumpa värdet på landets tillgångar och därmed kunna tillförskansa sig dessa för en bråkdel av värdet.
Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws!
– Mayer Amschel Rothschild

Rätta mig gärna för dom fel som eventuellt finns i mitt inlägg. Jag har inte forskat speciellt mycket i länderna i Sydamerika men skulle vilja lära mig mer. Eftersom detta är ett diskussionsforum vill jag mer än gärna höra er uppfattning.
Citera
2018-11-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Rick Scott hittar också bara på som det passar honom. Precis som tRump, utan någon som helst evidens.

FAKE NEWS!

F ö är det inte alls säkert att Scott vinner det här.

Du är så himla tröttsam, allt som inte passar din världsbild är fake news, det är uppenbart att demokraterna gör allt med näbbar och klor för att hålla sig fast så gott dom kan, den som inte ser det lider av grav kognitiv dissonans.

Spelet är förlorat för D och det är bara några få tröga idioter som inte förstår det.

Nej jag är inte Q supporter, nej jag är inte "tRump" supporter, även patetiskt av dig att ens skriva så.
Citera
2018-11-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post:

Snart startar arresteringar av deep state aktörer. Det gäller först att få rätt folk på rätt plats. Teamet formeras, som ska göra det. Huber, Horowitz och nu senast tillförordnade justitieministern Matthew Whitaker. Sessions, Gowdy och Goodlatte har gjort sitt jobb klart och lämnar över stafettpinnen till nästa fas.
Intressant fortsättning följer..
Inget kommer att hända, precis som tidigare. Q kommer aldrig försvinna frivilligt då personerna bakom har det här som en huvudsaklig inkomstkälla. Ses om ett år så får du se, men du säger väl "snart" då med.
Citera
2018-11-11, 12:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Är det bara Dems som är 'real news'?
Är det bara tRump som är 'real news'??
Citera
2018-11-11, 12:56
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Du är så himla tröttsam, allt som inte passar din världsbild är fake news, det är uppenbart att demokraterna gör allt med näbbar och klor för att hålla sig fast så gott dom kan, den som inte ser det lider av grav kognitiv dissonans.

Spelet är förlorat för D och det är bara några få tröga idioter som inte förstår det.

Nej jag är inte Q supporter, nej jag är inte "tRump" supporter, även patetiskt av dig att ens skriva så.
Du fattar inte ens ironin va? VEM gapar jämt och ständigt om Fake News? Och är ändå den som själv hittar på mest av alla, om allt och alla??

Svar: tRump.

Mannen som t ex har hittat på att han började sin karriär med typ två tomma händer -- "with a small loan of a million dollar" från sin far. Fast som egentligen var en gåva på TYP 100 millioner dollar.

https://www.washingtonpost.com/amphtml/news/fact-checker/wp/2016/03/03/trumps-false-claim-he-built-his-empire-with-a-small-loan-from-his-father/?noredirect=on
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-11 kl. 13:00.
Citera
2018-11-11, 13:16
Medlem
Citat:
Är det bara tRump som är 'real news'??

Ja det har du 100 rätt på

We knew then.
We know now.
This time - we have Gov't control.
Boomerang Suicide.
Q
Citera
2018-11-11, 13:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Under ett möte i Vita Huset antydde vice president Mike Pence vad som försiggår i Venezuela genom att säga att karavanen med migranter som är på väg mot USA's södra gräns finansieras av Venezuela.
"At the President's direction, I spoke to President Hernandez of Honduras. He told me that the caravan that is now making its way through Mexico, headed for the southern border, was organized by leftist organizations and financed by Venezuela"
Vad jag tror Pence vill att vi skall läsa mellan raderna är att Venezuela kontrolleras av Deep State.

Jag kan inte påstå att jag är speciellt påläst på varken Venezuela eller övriga länder i Sydamerika. Vad jag däremot kan påstå att dom sydamerikanska länderna värnar om sina nationer och därmed sitt folk. Detta går helt i strid med globalisternas agenda om en världsregering och dessa länder blir därmed offer för globalisternas terror.

Som en fjärran observatör har jag dock, om ännu på lite svag grund, kommit fram till att Deep State med CIA i spetsen under många års tid arbetat med att plundra Venezuela på dess naturtillgångar. Som ni kanske känner till förfogar Venezuela över enorma mängder olja och gas. Den ekonomiska och humanitära misär vi idag ser i Venezuela är helt skapad av onda individer enbart för att berika dem själva.

Hugo Chávez var president i Venezuela från slutet på nittiotalet fram tills att hans död år 2013, officiellt av cancer. Chávez mål var att bekämpa korruption och eliminera landets fattigdom, vilket ledde till att han var väldigt populär bland befolkningen men även en fiende till Deep State.

2002 utfördes en statskupp mot Venezuela där Cháves fråntogs makten i 47 timmar innan den återställdes. Bakom statskuppen stod USA via Utrikesdepartementet och CIA uppbackade bl a av oljejätten Exxon Mobil. Statskuppen var av typisk Deep State-karraktär: politiska motståndare finansierades och mobiliserades uppbackade av propaganda via fake news media med mål att få det att se ut som en folklig revolution med stort folkligt stöd. För att intensifiera demonstrationerna och få dom att övergå till upplopp besköt man båda sidor med hjälp av krypskyttar. Denna taktik är mycket vanligt av Deep State och användes bl a i Egypten och Ukraina.

Den ekonomiska kris vi nu ser i Venezuela är medvetet skapad genom att via centralbankssystemet dumpa värdet på Venezuelas valuta (genom att skapa mängder med valuta späs värdet ut) och därmed skapa hyperinflation (inflation = värdet på valutan minskar). Denna taktik används av Deep State för att dumpa värdet på landets tillgångar och därmed kunna tillförskansa sig dessa för en bråkdel av värdet.
Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws!
– Mayer Amschel Rothschild

Rätta mig gärna för dom fel som eventuellt finns i mitt inlägg. Jag har inte forskat speciellt mycket i länderna i Sydamerika men skulle vilja lära mig mer. Eftersom detta är ett diskussionsforum vill jag mer än gärna höra er uppfattning.
Är det då öht NÅGON som ser något värde i Fittahoras substanslösa, evidensbefriade och förvirrade "analyser"?
Citera
2018-11-11, 13:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det förutsätter ju dock att befälhavaren, Trump i det här fallet, samt fler i ledet nedåt är genuina.
Historiskt sett tar militären alltid folket sida när dom utsätts för hot. Det har att göra med militärens organisation där envar via arbete och underkastelse gentemot gruppen som helhet kan befordras i rang. Det är med andra ord mycket svårt att infiltrera militären eftersom det inte går att plantera individer högt upp i organisationen; dom måste arbeta sig upp.

Observera att jag med militär inte avser betalda stridande trupper, som går av andra benämningar beroende på organisation.
Citat:
Menar du att rena gatustrider skulle kunna ske mellan grönklädda militärer och CIA-agenter?
Det lär inte bli aktuellt eftersom militären skulle slakta CIA. Att Deep State är chanslösa vid en eventuell beväpnad strid med militären är anlednigen till varför Deep State inte kan vinna; sista steget i ett krig är beväpnade strider.

Citat:
Det blir ju bara divide and conquer hur du än vrider på det.
Tvärt om. Militären enar folket genom att stå på folkets sida.

Citat:
Jag förstår att du har kommit till insikt om att världen vi lever i är styrd av ett gäng psykopater.
Det enda jag vill väcka dig till är förståelsen om att det inte finns någon reell motpol.
Med din nedlåtande ton är det ingen risk att du väcker mig till någon förståelse över huvud taget. Självklart finns det en motpol; empati (godhet).

Citat:
Jag må låta cynisk, men världen som den ser ut idag är tyvärr under total kontroll av de som du kallar ”deep state”.
Var under total kontroll.
Citera
2018-11-11, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Är det då öht NÅGON som ser något värde i Fittahoras substanslösa, evidensbefriade och förvirrade "analyser"?

Nej faktiskt inte. Det är en så förvirrad sörja av fel- och övertolkningar, lögner och spekulationer att jag inte vet av man ska börja. Själva omfattningen av den här konspirationsteorin gör mig matt och orolig för TS hälsa. Påståendena kommer i en oerhört strid ström.

Små och stora omständigheter blandas okritiskt och ohejdat. Det är väl helt enkelt svammel märker jag.

McCain avrättad?
Citera
2018-11-11, 14:29
Medlem
Så här skriver du i trådstartens första inlägg:
Citat:
Det pågår en världsomspännande revolution med ursprung i USA, där den korrupta globaliserade makteliten ("Deep State") som styr världen bekämpas.

Planeringen tros ha pågått i många år, där det officiella startskottet var Donald Trumps tillkännagivande att han ställer upp i presidentvalet 2016. Indikationerna tyder på att bakom revolutionen står amerikanska försvarsmakten, där Trump är dess företrädare (ej att förväxla med ledare).

Senare i tråden var man tydligen först i Armenien och inte USA.
Citat:
Ett land där folket har tagit saken i egna händer och lagt den första byggstenen för en folklig revolution är Armenien.

Ännu mera först var man i Venezuela.
Citat:
Citera
2018-11-11, 15:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Över 80% av Venezuelas export utgörs av oljeprodukter - som inte handlas i den lokala valutan.
Citera
2018-11-11, 21:43
Medlem
Raskaoverisens avatar
Nu ska vi se om Q är på riktigt
Senaste posten... Let the unsealing begin.
Let the DEC[L]AS begin.
Let the WORLD witness the TRUTH.
We, the PEOPLE.
JUSTICE UNDER THE LAW.
Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in