2018-11-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Han är 34 år

Då hade jag nästan rätt, tyckte inte han såg ut som 14 år
Citera
2018-11-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ifall en 14-åring är inblandad i detta, så är det extremt viktigt att samhället ingriper mot honom på ett kraftfullt sätt, exempelvis genom att flytta honom bort från Fagersta och placera honom i ett fosterhem eller i värsta fall på en institution.

Det räcker i varje fall inte med att hans föräldrar "erbjuds" samtal med socialen, samtal som de dessutom har rätt att tacka nej till.

Helt klart så måste han bort från Fagersta o få tillgång till duktiga psykologer som kan jobba tillsammans med honom.
Jag ser som att kanske man kan rädda denna kille, eftersom han berättade för nån förälder vad som hade hänt!
Vi vet inte om han blivit tvingad att göra saker av den 28- åriga mannen.

Jag undrar även varför den 28-åringens föräldrar aldrig hjälpt sin son från barnsben! Verkar som dessa inte varit kapabla till att vara föräldrar!
Citera
2018-11-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På sveriges radio finns följande uppgift:

I en låst artikel på AB står i inledningen:

Låter mer än weird alltihop, undrar vad det rör sig om.

Jag har trott att det har kunnat gå till så. GM fick ha makt över en 14 åring som inte är en ledare utan en följare
Citera
2018-11-11, 09:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har trott att det har kunnat gå till så. GM fick ha makt över en 14 åring som inte är en ledare utan en följare
Ja, enligt häktningsframställan är det väl våldtäkt han var med på men inte mord(?)
Illa det med, men undrar om den andre lurat honom, typ planerat mord men inte invigt honom i den delen?
Citera
2018-11-11, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55

Jag funderar på om det inte kan vara 14-åringen som övertalat 28-åringen. Det framkom uppgifter tidigt i tråden att han i skolan var en följare som gjorde allt vad andra bad honom om t.ex. kasta sten på bilar.

BO finns på 14-åringens mammas Face vänlista. Jag har noterat att Nella ser ganska lik mamman. Kanske 14-åringen hade en hemliv med en dominant kontrollerande mamma och Nella påminde om henne. Mamman kan/vågar han inte säga emot och "bestraffa" men en annan liknande kvinna går bra.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-11 kl. 09:52.
Citera
2018-11-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, enligt häktningsframställan är det väl våldtäkt han var med på men inte mord(?)
Illa det med, men undrar om den andre lurat honom, typ planerat mord men inte invigt honom i den delen?

Ja det är fruktansvärt att han varit med på våldtäkt , men kanske tvingade han pojken till grov våldtäkt.

Varför hjälpte inte föräldrarna till 28 åringen redan från barnsben, så kanske detta aldrig hänt.
Citera
2018-11-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar på om det inte kan vara 14-åringen som övertalat 28-åringen. Det framkom uppgifter tidigt i tråden att han i skolan var en följare som gjorde allt vad andra bad honom om t.ex. kasta sten på bilar.

BO finns på 14-åringens mammas Face vänlista. Jag har noterat att Nella ser ganska lik mamman. Kanske 14-åringen hade en hemliv med en dominant kontrollerande mamma och Nella påminde om henne. Mamman kan/vågar han inte säga emot och "bestraffa" men en annan liknande kvinna går bra.

Ja du kan ju ha rätt, blir dock fundersam eftersom han berättade för en förälder om det.

Jag såg också att de var vänner, så därför har jag svårt att tro att Emil inte visste vem hon var!
Citera
2018-11-11, 10:50
Medlem
Här kan man läsa ...

http://www.sveriges-verklighet.se/archives/3828
Citera
2018-11-11, 11:17
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Kommer GM få skyddad identitet efter ev avtjänat straff?
Citera
2018-11-11, 11:30
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hoppas grabben blir placerad på ungdomshem.
Ett LVU kan man ha tills man fyller 21 år (va förr iaf)
Man kan ju alltid hoppas...

Och sedan någon som tar hämnd.
Citera
2018-11-11, 11:42
Medlem
allegragellers avatar
Det här fallet blev ju värre än det gick att föreställa sig, var vidrigt redan från början i.o.m. att det var ett random mord. Att en 14åring våldtagit kvinnan innan hon slaktades som ett djur, av en ful & fet ursäkt till människa, är bortom allt förstånd.

Vem skall orka förbarma sig över 14åringen i framtiden kan man undra? Och vidare: varför skaffar folk barn när de uppenbarligen inte har något intresse av att ta hand om dem? Lära de förstå skillnaden på rätt och fel.
Citera
2018-11-11, 11:42
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Finns bild på eller mer info om denne Emil Haapala, ynglingen som våldtog BO innan Johan Fallqvist högg ihjäl henne?

Bör finnas någon släkting eller kompis som kan berätta mer om dessa dysfunktionella psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in