2018-11-14, 17:31
Medlem
Sjuka internetsidor som obalanserade unga går in på kan vara en av orsakerna till såna brott.
Citera
2018-11-14, 18:21
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sjuka internetsidor som obalanserade unga går in på kan vara en av orsakerna till såna brott.
Absolut! GTA made me do it!!! Kom igen nu. Haha
Nej vad som var den utlösande faktorn är egentligen irrelevant i frågan, det är dom sjuka individerna som ska sättas i fokus. Vad som helst kan ha triggat denna person (förmodligen årslånga fantasier om detta). Problemet är att Svea inte bryr sig ett skit om psykisk ohälsa (läs lägger pengar och fokus på annat trams). Psykiatrin är ett rent skämt. Hade han blivit tagen på allvar, sedd för den han är och inte blivit gullad med så in i helvete så hade detta förmodligen aldrig hänt. Frågor på det?
Citera
2018-11-14, 19:31
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Först vill jag ta tillbaks det där jag skrivit om att TS skulle komma från en bra och normal familj.
Vad grundar du det på? Vad för konstigheter har framkommit om hans familj?
Citera
2018-11-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Det har framkommit att Johan F haft ett komplicerat förhållande till sina föräldrar, där fadern har beskrivits som labil, och mamman inte heller varit en stabil klippa.
Johans syskon de som han stått nära, verkar ha varit stödet för Johan, givit vägledning och tips i hans ibland udda reaktioner och beteenden.
Han ger en bild av att aldrig ha dugt, att fadern ställt överkrav på honom, bla.
Johan trodde att han skulle förkastas, efter att han erkänt mordet, men istället har föräldrarna skickat sina hälsningar och uppmuntrat honom att berätta hela sanningen om mordet och våldtäkten.
Den unge medgärningsmannen har förmodligen haft en likaledes komplicerad uppväxt, han i sin tur har berättat att hans far slår och att det finns missbruk i hans hem.
Dessa båda gärningsmän har planerat att tillsammans begå våldtäkt, den yngres fantasi,
och Johans fantasi var att döda.
Beklagligt att mordoffret fick utstå så mycket hemskt, kränkningar, förakt och våld, under hennes sista dygn, hon var uppskärrad av att ha blivit illabehandlad av sin sk.pojkvän, och ger sig av ut i natten för att bo hos en väninna, på vägen till väninnan så råkar hon på ytterligare två galningar, denna gång blir hon våldtagen och mördad.
Senast redigerad av moshes 2018-11-14 kl. 20:03.
Citera
2018-11-14, 20:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi

Den delen av terapeutens beskrivning köper jag. Pappan verkar rätt så fucked up och dessutom förtidspensionär pga psykiska besvär.
Tidigare i tråden påstod någon att föräldrarna hade bra jobb och att syskonen inte hade några problem. Det var ju ganska grundlöst.
Citera
2018-11-14, 20:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Den delen av terapeutens beskrivning köper jag. Pappan verkar rätt så fucked up och dessutom förtidspensionär pga psykiska besvär.
Tidigare i tråden påstod någon att föräldrarna hade bra jobb och att syskonen inte hade några problem. Det var ju ganska grundlöst.

Många incels försökte ju även lägga skulden på Nella som antagligen (enligt dom) sagt något elakt mot honom när han försökte ragga på henne!
Citera
2018-11-14, 20:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JF verkar harmlös och hade han inte kommit i kontakt med tonåringarna där de förstärkte varandras negativa sidor så hade brottet sannolikt inte skett.

Det är just den här typen av halsbrytande, orimliga och ogrundade slutsatser som jag pratar om. Säger bara - tanterna som ”tolkade” Thomas Qvick.
Citera
2018-11-14, 20:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Många incels försökte ju även lägga skulden på Nella som antagligen (enligt dom) sagt något elakt mot honom när han försökte ragga på henne!

En kvinnlig psykolog här försökte ju lägga skulden på en kvinnlig ex-klasskompis som avvisase honom på facebook.
Citera
2018-11-14, 21:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
En kvinnlig psykolog här försökte ju lägga skulden på en kvinnlig ex-klasskompis som avvisase honom på facebook.

Det vore bra om ni kunde skilja på bakgrundsinformation och skuldbeläggning.

Det är ni som tolkar det som det senare, jag undrar varför.
Citera
2018-11-14, 21:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det vore bra om ni kunde skilja på bakgrundsinformation och skuldbeläggning.

Det är ni som tolkar det som det senare, jag undrar varför.

Du var i fullt moraliserande mode angående den här klasskompisens beteende (eller icke-beteende snarare). Skuldbeläggningen skötte du så bra själv.
Citera
2018-11-14, 21:10
Medlem
Citat:
Framgår det att psykologen visste detaljerna från hotbreven i gymnasiet? Jag kände lite att JF inte berättat hela sanningen för psykologen eftersom det inte framgår tillräckligt i journalanteckningarna som tyder på det, enligt min mening, mer än att han haft svårt med tjejer i gymnasiet generellt och i synnerhet med en tjej som han var väldigt arg på.

Jag tror psykologen hade dragit öronen åt sig lite mer om hon vetat att JF var dömd för läskiga hot. Det är som bekant så det börjar med våld, först hot och sedan eskalerar det med tiden.

Jag vet inte om hon visste, men hon visste väl att dessa hot var anmälda. Hon borde kanske kontaktad brodern eftersom de redan hade pratat om Johan o hans problem.
Citera
2018-11-14, 21:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du var i fullt moraliserande mode angående den här klasskompisens beteende (eller icke-beteende snarare). Skuldbeläggningen skötte du så bra själv.

Det är du som benämner det skuldbeläggning. I våra termer är det bakgrundinformation. Skuld och skam finns inte. Det är din tolkning.

Det är bakgrundsinformation att JF inte hade kompisar och ibland ignorerades av en del människor m.m.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-14 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in