2018-08-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Detta är ett svar till er 3 som undrar. Med obehagligt menar jag inte hotfullt på något vis.

Han kunde skriva typ "vad kul att det går bra för dig nuförtiden, och vilken grann flickvän du har, du vill inte dela med dig? Hehe skojade bara. Ha det bra vännen så hörs vi!"

Han verkade väldigt desperat efter att jag skulle komma och hälsa på så att han skulle ha en vän. Jag vart så chockad när jag hörde vad han gjort.

Han visade inga farliga tendenser i skolan. Han var väldigt socialt klumpig. Han bjöd ett gäng grabbar (mobbarna) på mcdonalds varje dag i ett år. Han kastade sönder dyra parkerade bilar för att mobbarna sa att han skulle göra det.

Jag skulle gissa på någon form av autism kombinerat med låg IQ i motsats till många med Asperger som ofta har hög IQ.

När han inte ville betala McDonalds mer så sa en av killarna såhär:
"Men Johan, då är vi inte dina vänner längre".

Ibland kan man ju undra om det är dom normalbegåvade som mobbarna är som är sjuka och inte han. Han vill bara väl generellt.

TACK för att du delade med dig!
Tragiskt.
Citera
2018-08-04, 02:03
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Missbrukade han alkohol?
Han var aldrig ut och festade som vi andra ungdomar i 15 års åldern. Har ju inte haft kontakt med honom på 9 år efter det. Men jag är ganska säker på att han inte drack nåt då iaf.

Men det kanske ändrats på senare tid men det vet jag inte!
Citera
2018-08-04, 02:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det låter som nåt gått riktigt snett...
Nån drog kanske är inblandad?
Å andra sidan verkar han kunna redogöra för förloppet så då kanske inte det stämmer.

Även om han var (dum)snäll och vänlig som liten så verkar han ändå i stånd att vara riktigt otrevlig och hotfull - han vart ju tom åtalad.

Sån fruktansvärd otur för BO att deras vägar möttes den aktuella natten.

Tragiskt för alla inblandade. Och särskilt för BO.
Citera
2018-08-04, 02:05
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK för att du delade med dig!
Tragiskt.
Vet du eller någon annan om FUP kommer ut snart? Eller kan den bli hemligstämplad?
Citera
2018-08-04, 02:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Detta är ett svar till er 3 som undrar. Med obehagligt menar jag inte hotfullt på något vis.

Han kunde skriva typ "vad kul att det går bra för dig nuförtiden, och vilken grann flickvän du har, du vill inte dela med dig? Hehe skojade bara. Ha det bra vännen så hörs vi!"

Han verkade väldigt desperat efter att jag skulle komma och hälsa på så att han skulle ha en vän. Jag vart så chockad när jag hörde vad han gjort.

Han visade inga farliga tendenser i skolan. Han var väldigt socialt klumpig. Han bjöd ett gäng grabbar (mobbarna) på mcdonalds varje dag i ett år. Han kastade sönder dyra parkerade bilar för att mobbarna sa att han skulle göra det.

Jag skulle gissa på någon form av autism kombinerat med låg IQ i motsats till många med Asperger som ofta har hög IQ.

Ibland kan man ju undra om det är dom normalbegåvade som mobbarna är som är sjuka och inte han. Han vill bara väl generellt.

Att saker han skrev inte "passade" med hans sätt? I sättet du beskriver verkar han ju infantilt servil i övermått. I exemplet du gav på vad han skrev låter som någon som vill verka tuffare grabbig?
Citera
2018-08-04, 02:23
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att saker han skrev inte "passade" med hans sätt? I sättet du beskriver verkar han ju infantilt servil i övermått. I exemplet du gav på vad han skrev låter som någon som vill verka tuffare grabbig?

Jag tror han ville upprätta en jargong, så där som vänner kan retas med varandra på skoj. Jag kan inte låta bli att tycka synd om honom. Jag tror någon har utmanat honom och sagt på skoj att han skulle döda någon, Johan tog det på allvar och sen gick det som det gick.
Citera
2018-08-04, 02:36
Medlem
Citat:
Vet du eller någon annan om FUP kommer ut snart? Eller kan den bli hemligstämplad?

Här verkar utredarna ha rätt mycket klart för sig om händelsens förlopp men allt tar sin tid ändå. Pga hänsyn till personlig integritet och ev psykisk störning finns anledning att tro att mycket kan bli under sekretess.

Svårt att sia om tidsaspekten på en FUP. Någon annan kanske har en bättre uppfattning?

Tycker att du insiktsfullt och fint beskrev din fd klasskamrat. Tack för det! Uppskattades.
Citera
2018-08-04, 03:06
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här verkar utredarna ha rätt mycket klart för sig om händelsens förlopp men allt tar sin tid ändå. Pga hänsyn till personlig integritet och ev psykisk störning finns anledning att tro att mycket kan bli under sekretess.

Svårt att sia om tidsaspekten på en FUP. Någon annan kanske har en bättre uppfattning?

Tycker att du insiktsfullt och fint beskrev din fd klasskamrat. Tack för det! Uppskattades.
Var så lite så. Är det något mer ni undrar över så ska jag svara så gott jag kan.
Citera
2018-08-04, 04:01
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Han var aldrig ut och festade som vi andra ungdomar i 15 års åldern.

Tack för info.
Citera
2018-08-04, 08:44
Medlem
Citat:
Var så lite så. Är det något mer ni undrar över så ska jag svara så gott jag kan.

Hur är hans föräldrar? Har han syskon?

Kan han ha gjort något i Falun? På jobbet?
Som gjorde att han flyttade till Fagersta av alla ställen.

Vet någon om han jobbade i Fagersta?
Citera
2018-08-04, 08:48
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:

Nog har man sett mobbning runt omkring sig under alla år man gick i skolan, men i jämförelse med det du skriver så är det ingenting. Fan vad hemskt. Obegripligt att det bara fortsatte och fortsatte. Det måste ha format honom rejält.
Inget riktat mot dig!
Senast redigerad av JackDeLarge 2018-08-04 kl. 08:51.
Citera
2018-08-04, 08:49
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan82
Hur är hans föräldrar? Har han syskon?

Kan han ha gjort något i Falun? På jobbet?
Som gjorde att han flyttade till Fagersta av alla ställen.

Vet någon om han jobbade i Fagersta?
Mamman är läkare och pappan advokat. Ganska strikta föräldrar. Han har syskon och dom har det gott ställt, tror dom jobbar som ingenjör bla. Han har 3 syskon, två bröder och en syster.

Jag är inte säker, men tror att han flyttade till fagersta för att hans bror bor där. Hans bror köpte ju honom en bostadsrätt. Så någon socfamilj är det verkligen inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in