Citat:
Ursprungligen postat av
ppp333
Jag kände inte till det där.
Vissa nyheter blir uppslagna stort, andra slinker förbi mer eller mindre försynt.
Helt klart är det inte bara nyhetsvärdet i sig som styr vad som får stor uppmärksamhet och inte.
Nyhetsvärdet har över huvud taget
ingen betydelse när massmedia ("fake news media") beslutar vad som skall publiceras, i fall nyheterna
strider mot deras uppdrag som propagandaorgan för Deep State.
I trådstarten definierade jag fake news media som korruptionens ("Deep State") propagandaorgan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
- Propaganda – All form av propaganda inkl korruptionens propagandaorgan fake news media.
Det är deras
huvuduppgift, allt annat är
sekundärt. Ett tydligt tecken på det är svenska tidningar som trots sjunkande upplagor (pga läsarna inte köper dyngan) ändå inte ändrar vad dom publicerar. För Deep State är det viktigare att fake news media sprider deras lögner än att dom går med vinst.
Det finns en del som tyder på att trumpadministrationen arbetar för att
åtala individer och sammanslutningar* som arbetar för att sprida denna propaganda för dom brott som begås. Även om det i USA råder åsiktsfrihet får journalister och medieföretag inte göra vad som helst. Av dom 60.000+ förseglade federala brottmålen tros många vara ämnade för just journalister och medieföretag.
Jag har tidigare skrivit om Trumps advokat Michael Cohen som
erkänt sig skyldig för brott han inte har begått. I samband med "skandalen" att Cohen i hemlighet hade spelat in ett samtal med Trump har det visat sig att
majoriteten av inspelningarna är samtal med journalister. Jag har argumenterat för att Trump med hjälp av Cohen har
gillrat en fälla vars mål är att samla in bevis på brottslig verksamhet begångna av journalister. I och med att Cohen erkände brott kunde dessa bevis samlas in och i framtiden
användas som bevis i en domstol.
* Med sammanslutningar avser jag alla organisationer som bildats av en eller flera individer, ex företag, föreningar, stiftelser mm.