Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Den här tråden befolkas av Q anhängare som gör mer eller mindre välunderbyggda gissningar av vad som sker och kommer att ske, samt ett antal felfinnare (om ni minns Fantomenklubben på 70-talet, Mr Walker har tre knappar på sidan tre, men fyra knappar på sidan fem) som desperat letar detaljer att hänga upp sig på.
Det är naturligtvis riskfritt att bara ägna sig åt felfinneri om man själv slipper göra egna analyser. Exempelvis har ännu ingen lyckats presentera en trovärdig teori på vem eller vad Q är om inte Trump ligger bakom.
Nu närmar sig Muellers Rysslandutredning en upplösning sägs det, dags för felfinnarna att bekänna färg. Har han hittat något? Är detta slutet för Trump?
Själv gissar jag att han inte har något att komma med alls när det gäller Russian collusion.
Jag satt ett tag i ett annat forum på en annan plattform där det var ett känsligt ämne för socialdemokratin från den gamla goda tiden när dom hade kopplingar med öst. Vi fick hela propagandamaskineriet på oss, det fungerade ungefär så här,
-man argumenterar emot med statistik som hyggligt passar in, fel fel fel (det ser halvproffsigt ut).
-man tar fasta på detaljer eller händelser som går emot tesen och brakar på stenhårt, alltid några som går på det.
-man hackar ned på personliga attribut hos motståndarna, dåligt språk, namn, annat för att misskreditera dom.
-man anklagar motståndarna (oss) för att ha mobbat dom och att dom tog illa upp, anmäla, anmäla, anmäla.
-man presenterar egna mer eller mindre galna teser och kör på in absurdum, alltid något som fastnar.
Om motståndaren börjar få rätt,
-ja det stämde men bara den gången.
-ja det blev en XX men ändå inte, förminska, förminska, förminska.
-TYSTNAD
-fullständigt ignorera tidigare fel man hade och ge sig på nästa, rinse and repeat.
Det är ganska effektivt och höjer kostnaden för dom som försöker få ut sanningen och i det fallet där vi diskuterade så är folkoponionen forfarande emot oss (vi som diskuterade) för vi klarade inte att nå igenom bruset som skapades. Vi börjar dock så sakteliga vidga sprickor och ge oss ett par år till så kryper sanningen fram...
Om någon skulle köra samma manual i denna tråden har jag ingen uppfattning om och skulle dom göra det så skulle dom bara bli förlolämpade över frågan och anmäla för det säger manualen åt dom att göra