2018-11-09, 05:40
Medlem
timpanis avatar
Kolla in detta framträdande med Pökerz, Hannes hyllningsband till Ronny & Ragge.

Pökerz är alltså inget band i traditionell mening, utan två killar som står och skrålar till förinspelade musikbakgrunder. Därför låter det lite märkligt när Hannes säger att han ska till Boden och "spela".

Det är tydligt att Hannes spelar andrafiolen i duon. Han har klart mindre scenkarisma (sitt snygga utseende till trots), sämre sångröst och bjuder mindre på sig själv än den andra killen.

Man undrar över promillehalten i publiken.
Citera
2018-11-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Intressant info om han som Marie sparkade ut, bergssprängartangogubben Hans-Erik från Gällivare:

På hans Facebooksida skriver han väldigt mycket om SD, som han sympatiserar med.

Denna artikel om hans medverkan i "Ensam mamma söker" måste läsas i sin helhet. Extremt många godbitar om och från den gode Hans-Erik.

I en annan artikel säger Hans-Erik:

"Jag har fem barn med tre olika fruntimmer. Jag har träffat mycket fruntimmer, sån är jag."

Kul att han använder det numera nedvärderande ordet "fruntimmer".

(Ledsen om något av detta redan avhandlats tidigare i tråden.)

Okej, där ser man att Hans-Erik tydligen var anhängare till SD, trodde inte det om jag ska vara ärlig.

I artikeln finns en hel del guldkorn ja
Citera
2018-11-09, 10:58
Medlem
Såg nu på BSF:s sida på Facebook där det diskuteras rätt flitigt om hur Christer och Hans-Erik ens kunde bli utvalda att komma till Siggesta.

Marie svarar själv i tråden och säger att det var inte 100% sanning i deras brev så hon blev lurad plus att dessa två tydligen hade skickat med bilder som var tagna långt bak i tiden, typ från när dem var 40 eller nåt i den stilen.

Men man blir väl inte så väldigt förvånad , även fast det var bra att få detta bekräftat av Marie själv.
Citera
2018-11-09, 11:31
Medlem
Finns inget nedvärderande i ordet fruntimmer. Det är vad man själv gör det till och säger en hel del om någon lägger negativ värdering i ordet.
Citera
2018-11-09, 11:33
Medlem
Citat:
Kolla in detta framträdande med Pökerz, Hannes hyllningsband till Ronny & Ragge.

Pökerz är alltså inget band i traditionell mening, utan två killar som står och skrålar till förinspelade musikbakgrunder. Därför låter det lite märkligt när Hannes säger att han ska till Boden och "spela".

Det är tydligt att Hannes spelar andrafiolen i duon. Han har klart mindre scenkarisma (sitt snygga utseende till trots), sämre sångröst och bjuder mindre på sig själv än den andra killen.

Jag får nog säga att "ronny" gör den bästa insatsen som artist och mest känsla. Bara hits i princip ifall man bortser från texterna. Christer Sandelin måste verkligen peakat där (låtskrivaren).
Citera
2018-11-09, 11:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2018/11/04/hemlig-graviditet-i-bonde-soker-fru

Man kan ju undra vilket par det kan gälla?!

Ja, något av årets par som alltså redan hunnit skaffa barn. Förvisso går det rent tekniskt rätt fort om man har den turen men det där låter som alltför fort. Spelas inte BSF in under juni/juli och då ska det alltså redan ha hunnits bli så stabilt (enligt paret) att det är barn-läge.

Svårt att sia om vilka det är men det skulle inte förvåna mig om det är så att det är Simon som ju kysst varenda en av sina tjejer och det då gått längre för fort med.

Citat:
Ja Per har nog iakttagit Madeleine under den tid hon varit på gården (mer än vad hon trodde) och sett hur hon reagerar, förstör hans egentid med andra och så vidare. Till sist fick han nog vilket var bra. Sen som du säger, det är ju lite konstigt att han först säger så och sen skickas hon, eller så menade han kallt "jag tror redan du vet att vi inte har kemi och att jag tycker du skapar dålig stämning". Hon sa ju när hon röstades ut att hon hade känt det på sig sen dagen innan på logdansen. I vilket fall, nu kommer stämningen bli mer gemytlig hos Per.

Precis, trots att Henrik är 34 så bör han verkligen lyssna på dessa råd, han riskerar att stå ensam annars. Johanna som gick iväg med honom igår verkar ha en stor mognad fast hon bara är 22 och är kanske en tjej som skulle passa honom bra?!

Tror Leonora inte fick det där klicket med Annette utan placerade in henne i vänfacket när dem målade fönster sist. Kanske också att hon var rädd för att Annettes mer "vilda" sida som hon inte verkade gilla skulle ta över i slutändan i en relation. Det kan ju också vara så att Leonora på sikt vill ha syskon till dottern Molly och Annette är ju 56 och lär ju inte kunna få barn, Leonora är över 40 och kanske inte vill föda barn igen. Då är ju valet enklare med en tjej som är 28 respektive 26, där finns ju chansen att få ett barn som partnern kan bära och föda. Göteborgskan ska ju även på speeddejten att hon ville ha barn på sikt.

Tror också Elin ryker vid nästa val hos Simon, jag hoppas på det iaf.

Sen i trailern inför nästa vecka såg man ju Erik säga nåt i stil med.."nej det går inte att hålla på såhär, det är nu eller aldrig". Tolkar det som att han äntligen ska börja ta för sig lite mer...

Jo, det kan ju vara att han menade det så som du skrev, men det var sannerligen inte det intrycket jag fick. Uppenbarligen var det något som skavde dock så där ligger den teorin närmare. Skönt att Madde åkte iaf.

Beträffande Henriks tjejer har jag absolut noll koll på vem han kan tänkas välja. Han har ju inte visat det minsta för någon av dom än mer än att han gillar dom alla. Göteborgskan, Sara, kan nog ligga bra till om jag nu måste gissa.

Jo, sant barnfrågan har jag inte tänkt på beträffande Leonora men även om det vore så att Leonora skulle få föda barnet själv eller om det var adoption etc så vill nog inte Annette ha en liten parvel vid 56, då är dom ju "låsta" i säg 20 år till och då är hon 76 och det är väl för gammalt helt enkelt. Det kan således absolut ha spelat in, men givetvis även den vilda sidan.
Jag tror göteborgskan passar bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Är det årets bönder då, eller några tidigare?

Eftersom det sägs att det ska avslöjas längre fram under säsongen så får man ju förmoda att det handlar om årets bönder.

Citat:
Såg nu på BSF:s sida på Facebook där det diskuteras rätt flitigt om hur Christer och Hans-Erik ens kunde bli utvalda att komma till Siggesta.

Marie svarar själv i tråden och säger att det var inte 100% sanning i deras brev så hon blev lurad plus att dessa två tydligen hade skickat med bilder som var tagna långt bak i tiden, typ från när dem var 40 eller nåt i den stilen.

Men man blir väl inte så väldigt förvånad , även fast det var bra att få detta bekräftat av Marie själv.

Det förklarar saken.
Dock måste det ju vara det dummaste jag läst om sökande i BSF. Skicka foton som är 25år gamla?
Tror herrarna att detta inte skulle framkomma vid ett möte? Ja, man ska väl inte förvånas över folks dumhet längre men herregud...
Citera
2018-11-09, 11:46
Bannlyst
Citat:

Shit, vad falskt från Hannes. Detta är ju skämskudde fram för fasen. Promillehalten hos publiken är nog ganska hög ja. Att säga "spela" är ju att ta i, undra om de kan spela nåt instrument. Tycker inte Hannes är snygg, för övrigt. Ser ut som en äkta raggare med polisonger och tänder man på det, så är han kanske snygg. Verkar inte som det blivit något med Susannas killar, hon står skriven ihop med en portugis/spanjor.
Citera
2018-11-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, något av årets par som alltså redan hunnit skaffa barn. Förvisso går det rent tekniskt rätt fort om man har den turen men det där låter som alltför fort. Spelas inte BSF in under juni/juli och då ska det alltså redan ha hunnits bli så stabilt (enligt paret) att det är barn-läge.

Svårt att sia om vilka det är men det skulle inte förvåna mig om det är så att det är Simon som ju kysst varenda en av sina tjejer och det då gått längre för fort med.

Jo, det kan ju vara att han menade det så som du skrev, men det var sannerligen inte det intrycket jag fick. Uppenbarligen var det något som skavde dock så där ligger den teorin närmare. Skönt att Madde åkte iaf.

Beträffande Henriks tjejer har jag absolut noll koll på vem han kan tänkas välja. Han har ju inte visat det minsta för någon av dom än mer än att han gillar dom alla. Göteborgskan, Sara, kan nog ligga bra till om jag nu måste gissa.

Jo, sant barnfrågan har jag inte tänkt på beträffande Leonora men även om det vore så att Leonora skulle få föda barnet själv eller om det var adoption etc så vill nog inte Annette ha en liten parvel vid 56, då är dom ju "låsta" i säg 20 år till och då är hon 76 och det är väl för gammalt helt enkelt. Det kan således absolut ha spelat in, men givetvis även den vilda sidan.
Jag tror göteborgskan passar bäst.

Eftersom det sägs att det ska avslöjas längre fram under säsongen så får man ju förmoda att det handlar om årets bönder.

Det förklarar saken.
Dock måste det ju vara det dummaste jag läst om sökande i BSF. Skicka foton som är 25år gamla?
Tror herrarna att detta inte skulle framkomma vid ett möte? Ja, man ska väl inte förvånas över folks dumhet längre men herregud...

Håller med, man vet inte alls när det gäller Henrik och hans val, han får börja visa mer intresse helt enkelt och börja visa känslor. Finns ju stora likheter mellan Henrik och Erik i det ordinarie programmet och i bådas läger växer frustrationen och irritationen hos tjejerna.

Jag var ju inne lite på att det kanske är Per och den han slutligt väljer som väntar barn, men nu när du säger det, Simon kör ju på som en ångvält med alla tjejerna så det skulle ju kunna vara han också. Intressant sen när man får veta.

Maries herrar kan inte ha tänkt speciellt mycket när dem skickade med så gamla bilder och inte trodde att det skulle märkas sen på Siggesta. Men antar då att dem också skrev andra åldrar i breven? Annars så skulle ju Marie upptäckt deras lögn redan i breven, hon borde ju rimligen se att en man på snart 70 respektive 60 inte kan se ut som 40 såvida inte denne lagt sig under kniven
Citera
2018-11-09, 12:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Intressant info om han som Marie sparkade ut, bergssprängartangogubben Hans-Erik från Gällivare:

På hans Facebooksida skriver han väldigt mycket om SD, som han sympatiserar med.

Denna artikel om hans medverkan i "Ensam mamma söker" måste läsas i sin helhet. Extremt många godbitar om och från den gode Hans-Erik.

I en annan artikel säger Hans-Erik:

"Jag har fem barn med tre olika fruntimmer. Jag har träffat mycket fruntimmer, sån är jag."

Kul att han använder det numera nedvärderande ordet "fruntimmer".

(Ledsen om något av detta redan avhandlats tidigare i tråden.)
Vad fasen har ett 39-årigt fattighjon med en 59-årig riskkapitalist å göra på en dejt ihop till å börja med?, låter som en lite väl kvardröjande glutemivrande Chaperone varit i farten snarare

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Finns inget nedvärderande i ordet fruntimmer. Det är vad man själv gör det till och säger en hel del om någon lägger negativ värdering i ordet.

"– En kvinna ska inte prata så mycket. Vi hade olika tempo. Det tycker jag inte alls om."

Citat:
Molly och Annette är ju 56 och lär ju inte kunna få barn, Leonora är över 40 och kanske inte vill föda barn igen. Då är ju valet enklare med en tjej som är 28 respektive 26, där finns ju chansen att få ett barn som partnern kan bära och föda. Göteborgskan ska ju även på speeddejten att hon ville ha barn på sikt.
Rättt så bissart att Leonora inte heller vill gå (e)mot naturen & välja någon ifrån sitt eget decennium tycker amoralpolisen, 20+ eller 50+ var temat...märkliga fetischer inblandade här, nej åldern är inte en betydelselös siffra bara, den är nämligen bara i grunden betydelselös medans vårt underlig-medvetna är programmerat att alltid gör något märkvärdigt utav den

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Shit, vad falskt från Hannes. Detta är ju skämskudde fram för fasen. Promillehalten hos publiken är nog ganska hög ja. Att säga "spela" är ju att ta i, undra om de kan spela nåt instrument. Tycker inte Hannes är snygg, för övrigt. Ser ut som en äkta raggare med polisonger och tänder man på det, så är han kanske snygg. Verkar inte som det blivit något med Susannas killar, hon står skriven ihop med en portugis/spanjor.
Det svenska nyordet i SAOL
blir "jag ska iväg och genomföra en upp-spelning, där jag ska försöka verka upp-spelt" precis som att gå på en dejt således
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-09 kl. 13:29.
Citera
2018-11-09, 19:30
Medlem
NiccoJs avatar
Verkar bortkastad bensin att Pökerz åker ända till Boden, finns väl gott om spelande inavlade bonnläppar däruppe.

Hönsmongot anses han se bra ut bland kvinnfolk? Han är en förvuxen tråkmåns/tönt men ändå verkar modellsnygga tjejer redo att sära på apostlahästarna för honom.
Citera
2018-11-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Verkar bortkastad bensin att Pökerz åker ända till Boden, finns väl gott om spelande inavlade bonnläppar däruppe.

Hönsmongot anses han se bra ut bland kvinnfolk? Han är en förvuxen tråkmåns/tönt men ändå verkar modellsnygga tjejer redo att sära på apostlahästarna för honom.

Fast tjejerna verkar ju inte tycka det är så positivt med hans sällskap, dem blir ju frustrerade och irriterade på honom, speciellt Katrin högg ju rejält mot honom i onsdags.
Citera
2018-11-10, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Ja, man kan undra vilka som bokar "Pökerz" från Småland, där han bor, upp till Boden? Tycker också Höns-Erik verkar riktigt tråkig och stel, typ noll charm och utstrålning, men några modellsnygga tjejer har han väl inte direkt på gården?!?

Per verkar rätt trevlig och bra, men vem tänder på hans utseende? Hans tjejer ser ju ut därefter också. Förvånad att Simon fick två, ändå hyfsat snygga bimbos (i jämförelse med andra), till gården med tanke på hans sätt och att han inte heller har de bästa utseendemässiga förutsättningarna om man säger så. Det är svårt att förstå, särskilt som tjejerna ser ut att mena allvar med sitt deltagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in