2018-11-08, 11:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, denna säsong är det Marie och hennes kavaljerer i Kärlek Åt Alla som är den stora behållningen. Ni som inte har sett det på webben ombeds göra det nu.. Jag har sparat det senaste avsnittet i min samling då det kommer att bli klassiskt. Raggaren med solbrännan var ju rent löjeväckande när han försökte dissa Marie efter att själv blivit bortvald. Den gamle gubben från Hörby är utan tvekan den värsta gnällspiken någonsin i Bonde Söker Frus historia, han började också nästan slåss med kameramannen i slutet. "Tore hit och Tore dit"... Komik på hög nivå! Jag har redan sett avsnittet tre gånger. Direkt länk: https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru/10995806
Det var intressant, för Linda vågar ju blotta helt nya hemska sidor av sig själv vi inte fått se i TV-rutan, hon skojade med Christer å hävda att han rullade tummarna, jag blev överlyckli när han tog det med ro, hon tar alltså parti för bönderna framför brevskrivarna! & Linda hetsar t.o.m den där Marie att skicka hem dom, mens en annan bonde var så söt och vacker att han släpp välja bort någon istället...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Christer som den gamle gubben heter var ju 67 och när man söker på ratsit så kommer det upp 3 Christer 67 i Hörby och samtliga är gifta, skulle en av dessa då vara "vår" Christer, i så fall måste han träffat och gift sig med någon kvinna ganska omgående efter han röstats ut.
3 gamla 67 åriga gubbar i Hörby har ingått pollyamour-aliskt partnerskap med varandra?, jag kan inte tänka mig en bättre partner till Christer än en gelik, eller så har han kanske stuckit från stan efter sin uppvisning...eller ja, så måste vi faktiskt leka med tanken att hans showoff har varit så lönsam att han dragit till sig en rikti kevinna
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-08 kl. 12:18.
Citera
2018-11-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det var intressant, för Linda vågar ju blotta helt nya hemska sidor av sig själv vi inte fått se i TV-rutan, hon skojade med Christer å hävda att han rullade tummarna, jag blev överlyckli när han tog det med ro, hon tar alltså parti för bönderna framför brevskrivarna! & Linda hetsar t.o.m den där Marie att skicka hem dom, mens en annan bonde var så söt och vacker att han släpp välja bort någon istället...

3 gamla 67 åriga gubbar i Hörby har ingått pollyamoröst partnerskap med varandra?, jag kan inte tänka mig en bättre partner till Christer än en gelik, eller så har han kanske stuckit från stan efter sin uppvisning...

Fast Linda hetsade väl inte direkt Marie att skicka hem Hans-Erik och Christer, hon sa väl mera "Du har ju valet att skicka hem dem idag". Sen tror jag Marie hade skickat hem dessa två ändå, hon hade fått nog efter deras beteende på grillfesten plus att det sas mycket mer från dessa två herrar som vi inte fick se enligt Marie.
Citera
2018-11-08, 11:58
Medlem
Citat:
Christer som den gamle gubben heter var ju 67 och när man söker på ratsit så kommer det upp 3 Christer 67 i Hörby och samtliga är gifta, skulle en av dessa då vara "vår" Christer, i så fall måste han träffat och gift sig med någon kvinna ganska omgående efter han röstats ut.
Jasså där ser man, det tyder ju bara på att han är väldigt populär och har fullt upp.
Citera
2018-11-08, 12:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Fast Linda hetsade väl inte direkt Marie att skicka hem Hans-Erik och Christer, hon sa väl mera "Du har ju valet att skicka hem dem idag". Sen tror jag Marie hade skickat hem dessa två ändå, hon hade fått nog efter deras beteende på grillfesten plus att det sas mycket mer från dessa två herrar som vi inte fick se enligt Marie.
inte vet jag...jag har bara sätt avsnitt sex, men "Så har dom inte här å göra" var en onödigt fantasieggande partsinlaga då man enligt standard bara ska skicka hem 1 åt gången.
Verkar ju som sagt som att produktionen sitter å bestämmer när någon anses mogen att måsta välja, kanske blixtinkallades valet efter den lyckade grillfesten?, produktionen hade ju kunnat göra tvärtom, att Christer & Blomsterbudet i vit skjorta (som jag tror ni kallar danskvaljer) behövde få mer tid med Marie efter att ha blottat sin potens(ial) i kameran
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-08 kl. 12:27.
Citera
2018-11-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Jasså där ser man, det tyder ju bara på att han är väldigt populär och har fullt upp.

Ja om nu någon av dessa är den Christer vi pratat om i tråden, men han bodde ju i Hörby har det skrivits om här.
Citera
2018-11-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
inte vet jag...jag har bara sätt avsnitt sex, men "Så har dom inte här å göra" var en onödigt fantasieggande partsinlaga då man enligt standard bara ska skicka hem 1 åt gången.
Verkar ju som sagt som att produktionen sitter å bestämmer när någon anses mogen att måsta välja, kanske blixtinkallades valet efter den lyckade grillfesten?, produktionen hade ju kunnat göra tvärtom, att Christer & Blomsterbudet i vit skjorta (som jag tror ni kallar danskvaljer) behövde få mer tid med Marie efter att ha blottat sin potens(ial) i kameran

Sen frångår ju Linda "standarden" rätt ofta när det gäller bönderna för det ska bli så bra som möjligt för dem. Ibland åker flera brevskrivare och som i Henriks fall ingen alls. Tror Linda agerar mycket utifrån att hon vill hitta största möjligheterna för respektive bonde att hitta hållbar kärlek.
Citera
2018-11-08, 14:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Nu tar jag mina kompisar och åker till Göteborg (där alla råkar vara glada skitar) och har
kul på lördagar och blabla (axelryckning)..så det blir bra...(igen)

å ja håll mä han, inget slår fasta rutiner
Citera
2018-11-08, 15:53
Medlem
Citat:
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2018/11/04/hemlig-graviditet-i-bonde-soker-fru

Man kan ju undra vilket par det kan gälla?!

Erik eller Simon känns helt uteslutet i alla fall.
Citera
2018-11-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Erik eller Simon känns helt uteslutet i alla fall.

Kan hålla med om det.
Citera
2018-11-08, 16:30
Bannlyst
Citat:
Kan hålla med om det.

Är det årets bönder då, eller några tidigare?
Citera
2018-11-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Är det årets bönder då, eller några tidigare?

Ja just det, kan ju vara om tidigare bönder, då skulle det ju postats i den andra tråden.
Citera
2018-11-08, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ja just det, kan ju vara om tidigare bönder, då skulle det ju postats i den andra tråden.

Svårt att tro att några av årets fyra får till det med barn alla redan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in