2018-11-08, 19:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Precis som flera skriver så kommer det ifrån FUP, men jag kan inte hitta något som styrker att det skulle vara sant.
Håller med föregående inlägg och tror det är något som hojtats med för att verka tyngre. Som sagt FOI låter ju inte lika tufft...men personen kan ju haft samarbete med Säpo och därför tar till det.

Jag är däremot nyfiken på denne Göran, och undrar varför han inte vill kännas vid denna fest och hävdar han låg hemma & sov. Verkar onödigt att ljuga om man inte har något att dölja.

Du tänker att han kanske var med? Varför?

Jag reagerar också på att polisen så specifikt frågar om Göran, men kan det vara så att förhören hålls efter hotet och man vill fiska efter huruvida någon säger något som antyder att de kände till hotet och/eller står bakom det (eller visar något avståndstagande)?
Citera
2018-11-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Men jag har skrivit/sagt flera gånger att efter misshandeln så mådde inte Tess bra, Tess behövde inte denna jävla misshandel i sitt liv!

MEN sluta skyll misshandeln för Allting T söp som en tok FÖRE misshandeln T betedde sig
Mycket illa före misshandel T var en missbrukare PUNKT SLUT bra då är vi klara med den delen !!! T bytte sk vänner som vi andra byter underkläder Detta berodde på HENNES beteenden ena dagen älskade hon sin vän för att nästa hata den samma och prata skit om denne BRA då VET vi detta

S3DAN så förstår ALLA tänkande människor att misshandel INTE ÄR OK och att mörda någon är VIDRIGT BRA då vet vi detta också.

Lika så vill VARJE tänkande människa att den skyldige ska få sona sitt brott.

Sedan är det också VÄLDIGT TYDLIGT att alla klarar INTE att vara på FB men tyvärr så förstår dom INTE det själva
Citera
2018-11-08, 22:32
Medlem
Citat:
Tack!
Om jag gjort allt korrekt så borde det här vara FUP till misshandeln 2017.

https://minfil.com/R1cc92k6be/6209EA61-4D5B-4EBE-85D6-DC2D925A7B3E-converted_pdf
Tack
Citera
2018-11-08, 23:12
Medlem
Hamnat lite på efterkälken men nu är jag i kapp och har läst fupen om misshandeln. Jag blir lite fundersam över vissa saker...
1. Hur i helvete kan en vanligtvis sansad man bli helt galen på fyllan och misshandla en så liten kvinna? Och det är ju verkligen grov misshandel!
2. Varför frågar polisen om han kan ta ett strafföreläggande när så pass grov misshandel leder till fängelsestraff? Eller är jag naiv?
3. Om nu Therese var gapig och bråkig, varför blir han då arg när hon vill åka hem??
4. Vem fan är Göran? Varför förhörs inte han? Polisen godtar hans historia om sjukdom direkt, är det för att han är polis/säpo?
Citera
2018-11-08, 23:23
Medlem
Citat:
Finns så många som är elaka på fyllan men det är fortfarande inte okej med våld, en jävla dålig ursäkt för att få misshandla någon, kan man inte hålla sig från att slå någon annan eller säga en jävla massa elaka saker (precis som en del av er gör här inne) så ska man inte dricka sprit alls eller öl mm.

Det finns aldrig någon anledning att ta till våld.

Ja, väldigt många och Tess var absolut en av dom! Dessutom var hon våldsam, kunde slå och hota människor som inte gjorde som hon ville(t.ex vägrade ha sex med henne) Det är flera som skrivit om det här...det var ok eller ? Vad tycker du om det? Hade hon rätt att göra så? Det finns vittnen till det och konstigt att hon inte har någon anmälan på sig.Kan tänka mig att något sånt hände även på den aktuella midsommarfesten. Dessutom var det ”första gången” för Tom..vad vi vet iaf. Någon måste ha retat honom rejält!
Så ja, helt sant att man får abslut INTE ta till våld Eller hur? Håller du inte med att nej är ett nej och det borde man acceptera, inte slå någon för ett nej?
Tyvärr får Tess skylla på sig själv lite att hon blev mördat...även om det är fel och hemskt.
Senast redigerad av Marguelis 2018-11-08 kl. 23:26.
Citera
2018-11-09, 00:02
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du tänker att han kanske var med? Varför?

Jag reagerar också på att polisen så specifikt frågar om Göran, men kan det vara så att förhören hålls efter hotet och man vill fiska efter huruvida någon säger något som antyder att de kände till hotet och/eller står bakom det (eller visar något avståndstagande)?

Jag tänker att han var med den kvällen iaf, och undrar varför han inte vill tala om det. Varför skulle hans namn nämnas alls om han inte var där, och vem var annars den fjärde mannen som var där om det nu inte var han?
Kanske är det helt irrelevant för det som hände med Tess nu, men med tanke på hur lite vi vet så får man vända på de stenar som finns. Och nåt skumt är det ju när helt plötsligt ingen minns vem som var där, det var ju ingen jättefest direkt. De var fem stycken.
Någon borde minnas.
Om man inte skyddar någon.
Och då blir ju följdfrågan varför?
Citera
2018-11-09, 00:04
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, jag vet inte. Om nu hennes dåliga ölsinne är en beståndsdel till att hennes relationer blir destruktiva så så är det ju möjligt att hon i någon del ångrar just det. Det kanske inte gör sig gällande på samma sätt med någon hon inte annars umgås med.

Sant, det tänkte jag inte på. Så kan det ju såklart vara.
Citera
2018-11-09, 00:13
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Hamnat lite på efterkälken men nu är jag i kapp och har läst fupen om misshandeln. Jag blir lite fundersam över vissa saker...
1. Hur i helvete kan en vanligtvis sansad man bli helt galen på fyllan och misshandla en så liten kvinna? Och det är ju verkligen grov misshandel!
2. Varför frågar polisen om han kan ta ett strafföreläggande när så pass grov misshandel leder till fängelsestraff? Eller är jag naiv?
3. Om nu Therese var gapig och bråkig, varför blir han då arg när hon vill åka hem??
4. Vem fan är Göran? Varför förhörs inte han? Polisen godtar hans historia om sjukdom direkt, är det för att han är polis/säpo?

Jag undrar precis samma saker.
Vad fick honom att flippa så pass mycket?
Om det var så att hon störde deras manliga balans borde han ju som sagt vara glad att hon åkte. De var ju ändå några machomän kvar.
Kan man ens ta strafföreläggande i ett sånt läge?
Och ja. Vem fan är Göran??
Citera
2018-11-09, 07:35
Medlem
Citat:
Jag undrar precis samma saker.
Vad fick honom att flippa så pass mycket?
Om det var så att hon störde deras manliga balans borde han ju som sagt vara glad att hon åkte. De var ju ändå några machomän kvar.
Kan man ens ta strafföreläggande i ett sånt läge?
Och ja. Vem fan är Göran??
BRa tänkt här med, ja vem f*n är G*ran, är han bror till T*m? Eller är det L*sse som är bror till T*m, lite snurrigt i FUPen var det allt.
Citera
2018-11-09, 09:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
BRa tänkt här med, ja vem f*n är G*ran, är han bror till T*m? Eller är det L*sse som är bror till T*m, lite snurrigt i FUPen var det allt.
T*m har bara en bror och det är L*rs. Han har två systrar också, tvillingar.
Citera
2018-11-09, 12:07
Medlem
SadEyess avatar
Det har ju varit lite undringar kring G & S i denna tråd och väldigt få verkar ju ha info kring paret. Jag har själv varit ute i byn och förhört mig då jag själv inte vet något om dem även om jag säkert stött på dem på Nancys vid tillfällen.

Enligt de jag pratat med så brukade paret då och då gå på Nancys på kareoken. S är den spruliga och snackiga typen, social etc. G är mer den tystlåtna tillbkadragna typen, men i övrigt trevlig och artig.

Detta samt att de hade en förkärlek till att ta bilen hem trots att båda drukigt är allt jag fått fram.

Något mycket konstigt och ovanligt måste ha hänt denna kväll/natt. Något överlagt tror jag icke på om det är så att G är gm.

Tragiskt...
Citera
2018-11-09, 13:28
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det har ju varit lite undringar kring G & S i denna tråd och väldigt få verkar ju ha info kring paret. Jag har själv varit ute i byn och förhört mig då jag själv inte vet något om dem även om jag säkert stött på dem på Nancys vid tillfällen.

Enligt de jag pratat med så brukade paret då och då gå på Nancys på kareoken. S är den spruliga och snackiga typen, social etc. G är mer den tystlåtna tillbkadragna typen, men i övrigt trevlig och artig.

Detta samt att de hade en förkärlek till att ta bilen hem trots att båda drukigt är allt jag fått fram.

Något mycket konstigt och ovanligt måste ha hänt denna kväll/natt. Något överlagt tror jag icke på om det är så att G är gm.

Tragiskt...
Tack för att du fortsätter bidra till tråden, trots att den tillåts bli helt förstörd av en enda postare. Guld värt för oss som faktiskt vill försöka få klarhet i fallet.

Intressant att höra lite om S, som då tydligen verkar vara med på noterna när det gäller fyllekörningarna. Det tyder på att det var en vana och får mig att tänka i banorna att G körde även den kvällen och att Tess åkte med honom hem. Det öppnar för en del nya scenarier, helt klart. Jag delar din uppfattning om att det känns som att något hastigt har tillstött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in