Citat:
Du får tänka på att Arnold och grabbarna innan honom byggde bra med massa utan sådana här råd från modern forskning. Då förstår du hur lite vikt de har.
Bygga muskler är simpelt.
Jag hör på dig att du kan hoppa dessa rekommendationer helt och hållet. Vill du bygga muskelmassa så handhar det om att äta en viss mängd kalorier, fett och protein. När du bänkar över 120kg så kanske du tycker du är såpass seriös att du vill optimera något men innan dess så skit i alla dåliga råd som är rent felaktiga eller påverkar resultaten med någon ynka %.
Bygga muskler är simpelt. Jag hör på dig att du kan hoppa dessa rekommendationer helt och hållet. Vill du bygga muskelmassa så handhar det om att äta en viss mängd kalorier, fett och protein. När du bänkar över 120kg så kanske du tycker du är såpass seriös att du vill optimera något men innan dess så skit i alla dåliga råd som är rent felaktiga eller påverkar resultaten med någon ynka %.
Bänkar 140 kg och har svårt att komma över min nuvarande platå. Just därför jag tänker att jag kanske behöver ändra mitt koncept för att ta utvecklas ytterligare, det är ju trots allt ganska få som ligger över den nivån.
Och visst, förnuftet säger mig precis samma sak som det du påpekar; både ur en empirisk och en logisk synvinkel. Arnold och kompani utgick inte riktigt från dessa principer, och det känns konstigt rent evolutionärt, inte kan det väl krävas så oerhört specifika kostförhållanden för att vår kropp ska kunna anpassa sig efter våra aktiviteter?
Hur som helst så gör jag bedömningen, som jag sagt tidigare här på Flashback, att jag missar någon pusselbit, då jag inte uppfattar mig som närmelsevis så muskulös som jag borde vara baserat på hur mycket och intensivt jag tränat samt att jag varit noggrann med det dagliga proteinintaget. Och det gör mig ärligt talat fruktansvärt frustrerad.
Du borde absolut tänka om i den här frågan.