2018-11-09, 10:03
Medlem
Fittahoras avatar
Oväntat att SnakePlissken skulle komma in i tråden och spy sina lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det gör det inte alls - det är rent strunt.
Däremot har det registrerats ca 60.000 Sealed Court Proceedings - vilket är något helt annat.
Qanon-förespråkarna brukar jämföra dessa 60.000 Sealed Court Proceedings med 1.077 "Sealed criminal cases" från 2006 som skrivits om i en rapport från 2009. Då uppstår en del "problem" minst sagt..
Lögn.

Siffrorna jag jämför med är för nya förslutna federala brottsmål.

Citat:
• De 60.000 fallen från 2018 inkluderar alla kategorier av fall, criminal, miscellaneous, magistrate judge etc. Siffran rörande år 2006 inkluderar endast kategorin "criminal" – och hade samma sökinställningar använts hade siffran stigit från 1.077 till 24.375 från år 2006 (se källa nedan).
Lögn.

Citat:
• Men, Sealed criminal cases är inte samma sak som Sealed indictments/förseglade åtal, i själva verket var endast 284 Sealed indictments/förseglade åtal, av de över 24,375 fallen. (samma källa nedan)
Lögn.

Citat:
Detta innebär att cirka 1,2% av fallen man nu räknar kan antas vara förseglade åtal, vilket betyder att de 60.000 påstådda förseglade åtalen i själva verket är runt 720 stycken..
Lögn.

Citat:
Dessutom bör man tänka på att folket från Qanon räknar inte bort Sealed Court Proceedings som har öppnats under året - de adderar bara glatt nya som tillkommer. Och rapporten skrevs 3 år efteråt, och räknade endast de förseglade åtal från 2006 som fortfarande var förseglade - alltså endast de åtal som 2-3 år senare ÄNNU inte hade öppnats.
Lögn.

Citat:
Cirka 720 förseglade åtal i år alltså, vilket ska jämföras med 284 förseglade åtal från 2006 som ännu inte hade öppnats 2008/9..
Lögn.

Vad röker du för någonting? Siffrorna 1077 (2006) och 60.000+ (senaste 12 månaderna) är nya förseglade federala brottsmål. Att 284 av dom fortfarande var förseglade år 2007 är orelevant.

Citat:
Se t.ex sid 17, 21 och 23 för att se hur 1.077 egentligen är 24,375
sid 17: We found 1,077 sealed criminal cases
sid 21: We found 15,177 sealed magistrate judge cases
sid 23: We found 8,121 sealed miscellaneous cases

Voila, 23,375 totalt... Detta är alltså vad man jämfört med, plus att de som inte fortfarande var förseglade 2-3 år efteråt förstås..
Lögn.

Siffran 1077 gäller endast förseglade federala brottsmål (eng. sealed criminal cases). Allt annat är inte inkluderat. Om resten skulle inkluderas skulle siffran bli 24.951, se detta inlägg.

Vad som är intressant är att varenda gång du sprider dina lögner om förseglade åtal så förändras dina siffror. Inte konstigt att du är den mest hatade användaren i Q-tråden – med bred marginal.
Citera
2018-11-09, 10:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Oväntat att SnakePlissken skulle komma in i tråden och spy sina lögner.

Lögn.

Siffrorna jag jämför med är för nya förslutna federala brottsmål.

Lögn.

Lögn.

Lögn.

Lögn.

Lögn.

Vad röker du för någonting? Siffrorna 1077 (2006) och 60.000+ (senaste 12 månaderna) är nya förseglade federala brottsmål. Att 284 av dom fortfarande var förseglade år 2007 är orelevant.

Lögn.

Siffran 1077 gäller endast förseglade federala brottsmål (eng. sealed criminal cases). Allt annat är inte inkluderat. Om resten skulle inkluderas skulle siffran bli 24.951, se detta inlägg.

Vad som är intressant är att varenda gång du sprider dina lögner om förseglade åtal så förändras dina siffror. Inte konstigt att du är den mest hatade användaren i Q-tråden – med bred marginal.

Dumheter - jag har länkat undersökningen från 2009 du jämför med samt dokumentet du hämtar uppgifterna om 60,000 sealed indictments ifrån samt tydligt pekat ut vad du gör för fel - med sidhänvisningar och citat..
Detta är fullständigt "debunkat" och klart.

Du har uppenbarligen inte kollat upp uppgifterna och förklaringarna jag skrev - du har helt enkelt fel.
Titta längst ned på dokumentet där dessa påstådda åtal räknas ihop: https://drive.google.com/file/d/14vPFzFXZ3uJ1kESmOo9B1Toux2U6iosu/view
Det står "The numbers represent new sealed court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts during the periods listed and include criminal charges and search warrants. Some of them have since been unsealed or removed."
Där försvann ditt första påstående..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-09 kl. 10:15.
Citera
2018-11-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Lätt hänt

Jag vill inte låta som en dagen efter besserwisser. Men jag kan konstatera att flera Q-tuber stöder min tes, att Q postade före Trump om Sessions.
Här en som följt Q sedan dag ett, spela fram till 34.20 min. och lyssna:

https://www.youtube.com/watch?v=WWDm4_XQeMw
Citera
2018-11-09, 10:23
Medlem
Fittahoras avatar
Demokraterna håller på att försöka stjäla valet i Florida.

I Palm Beach och Broward har man inte avslutat rösträkningen.

I Palm Beach har man "hittat" (läs: förfalskat) 15.000 oräknade röster samtidigt som man både vägrar att delge informationen till allmänheten och vägrar valobservatörer att komma in i rösträkningslokalerna. Det är 3 brott mott vallagen.

I Broward är valfusket än värre. Senaste siffran jag hörde var att 73.000 oräknade röster hade "hittats" i efterhand, vilket är ett vallagsbrott. Browards valövervakare Brenda Snipes är en ökänd valfuskare som fälldes av domstol för att ha förstört röstsedlar i presidentvalet 2016. Hur hon får behålla positionen är ett mysterium (kan bara förklaras med ett korrupt system).

Samtidigt har Demokraterna anlitat advokatfirman Perkins Coie (samma firma man anlitade för att fabricera material till "Rysslandsutredningen" mot Donald Trump) för att i efterhand vinna valet i Florida.

Floridas guvenör Rick Scott har startat en polisutredning gällande valfusk samt stämt Brenda Snipes inför domstol.
Citera
2018-11-09, 10:28
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det står "The numbers represent new sealed court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts during the periods listed and include criminal charges and search warrants. Some of them have since been unsealed or removed."
Precis den siffran jag jämför med.

Siffran 1077 är för brottsmål (eng. criminal).
Allt utöver brottsmål skall ej inkluderas.
Du inkluderar alla mål i dina siffror, vilket är felaktigt.
Citera
2018-11-09, 10:31
Medlem
Recount i Florida, har vi hört det förut?! Nu ska dom räkna om rösterna i senats-, guvernörs-valen i Florida. HRC anknutna personer företräder DNC i omräkningen, ingen högoddsare det heller.

https://www.breitbart.com/politics/2018/11/08/marc-elias-lawyer-tied-to-clinton-campaign-pee-dossier-leads-dems-florida-recount-efforts
Citera
2018-11-09, 10:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Recount i Florida, har vi hört det förut?! Nu ska dom räkna om rösterna i senats-, guvernörs-valen i Florida. HRC anknutna personer företräder DNC i omräkningen, ingen högoddsare det heller.

https://www.breitbart.com/politics/2018/11/08/marc-elias-lawyer-tied-to-clinton-campaign-pee-dossier-leads-dems-florida-recount-efforts

Var det inte i samma stat som afroamerikanska röster "magiskt" försvann?
Citera
2018-11-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Var det inte i samma stat som afroamerikanska röster "magiskt" försvann?

Jag vet inte vart rösterna "försvunnit". Du kan visa en länk till händelsen?
Citera
2018-11-09, 11:15
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har tidigare skrivit om att det sedan 1982 har varit olagligt för Republikanerna att övervaka eller anmäla valfusk, se detta inlägg. Mellanårsvalet som precis har avgjorts är det första på 37 år där Republikanerna får övervaka och anmäla valfusk.
9 people arrested for alleged voter fraud in Hidalgo County

The AG’s office says the arrests follow an ongoing investigation into a coordinated effort by political workers to recruit people who agreed to fraudulently claim residential addresses so they could vote in specific city of Edinburg municipal races.

Arrested were Hidalgo County residents Guadalupe Sanchez Garza, Araceli Gutierrez, Brenda Rodriguez, Rosendo Rodriguez, Cynthia Tamez, Ruby Tamez, Belinda Rodriguez, Felisha Yolanda Rodriguez and Jerry Gonzalez, Jr.

Källa: http://www.kltv.com/2018/11/08/people-arrested-alleged-voter-fraud-hidalgo-county/
Av namnen att döma är det inte svårt att räkna ut att dom är Demokrater.

Räkna med mängder av gripanden och åtal för valfusk framöver.
Citera
2018-11-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Skojar du? Hans dotter är jude, han har flyttat ambassaden till Jerusalem och besökt Israel. Hur många gånger har Netanyahu varit i vita huset under Trump? Hur många judar finns det i hans regering?

Såvitt jag kan se så finns det 1 jude i hans "regering" (the cabinet) - Steven Mnuchin.
Citera
2018-11-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Jag vill inte låta som en dagen efter besserwisser. Men jag kan konstatera att flera Q-tuber stöder min tes, att Q postade före Trump om Sessions.
Här en som följt Q sedan dag ett, spela fram till 34.20 min. och lyssna:

https://www.youtube.com/watch?v=WWDm4_XQeMw
Tyvärr, så har den i videon fel.
Tips. Videon visar lokal tid på 8ch.
Har vi en facepalm ikon till personen på videon som du länkat?
Duger.
Citera
2018-11-09, 14:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Precis den siffran jag jämför med.

Siffran 1077 är för brottsmål (eng. criminal).
Allt utöver brottsmål skall ej inkluderas.
Du inkluderar alla mål i dina siffror, vilket är felaktigt.

Nej, du jämför 60,000 Sealed Court Proceedings med 1.077 Sealed criminal cases...

Inte nog med att du jämför 2 helt skilda kategorier, ingen av dem är kategorin Sealed indictments..
Du har ungefär alla fel man kan ha i ditt påstående...

Antalet sealad indictments i undersökningen om år 2006 är 284.
Antalet sealad indictments i år, av de 60.000 proceedings du räknar, bör landa på cirka 720 stycken..

720 stycken är inte 60.000 stycken..

Men, som Stenmark påstås ha sagt: ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-09 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in