2018-11-08, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast såna här tjejer, för det är alltid tjejer, har jag sprungit på ända sen jag började knarka och det var ändå på 90-talet.

Det finns de som inte missbrukar men ändå är jävligt kaosiga med självskador, självmordshot, ätstörningar m.m. Vården är rätt dålig på att hantera dem också.
Citera
2018-11-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Förstår om hon mår så av att bo i Stockholm. Vidrigare människor än stockholmare får man leta efter!

Tänker bara på sig själva, dömande mot alla som är olika och avsmak mot alla som inte är från stockholm.

Dags och krypa fram under din sten och vakna upp till verkligheten och sluta tro att 2 miljoner människor i huvudstaden är dömande mot resten av Sverige.
Citera
2018-11-08, 21:24
Medlem
Inlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Haha, ja du... Din egen empatiska förmåga verkar ha gjort dig sjuk. Det är inget jag eftersträvar, eller något jag skulle råda andra att eftersträva heller.

Beträffande den här kvinnan, och den här typen av problembilder i stort, är det ett faktum att de bara är en börda och en gigantisk kostnad. Ingen empati i världen kan få den här historien att framstå som annat än ett gigantiskt clusterfuck från början till slut, och bäst vore nog om kvinnan självdog. Hellre förr än senare.

Fel. Jag blev inte sjuk av min empatiska förmåga. Jag blev sjuk av att arbeta i ett sjukt system.
När jag bytte jobb blev jag frisk. Den empatiska förmågan har jag kvar.
Citera
2018-11-08, 22:37
Medlem
När jag såg intervjun med Sanne i tunnelbanan tyckte jag hon såg ut som en fotomodell/ skitsnygg skådespelerska som lätt kunde få en roll i ett kostymdrama från 1800-talet! Sårbar, vacker o tidlös.

hoppas verkligen hon eller hennes mamma (som också är supersnygg o smart) läser detta.
Sanne är på fel plats och i fel tid!

Tror hon hade blivit frisk om hon hade fått utlopp för sin kreativitet o smarthet!
Citera
2018-11-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast nu är ju problemet inte att hon använder droger. Problemet är att hon använder droger för att fly och fylla tomheten inom sig med något. Hade hon inte mått så jävla dåligt så hade hon aldrig ramlat in i ett missbruk.

Jag är dock helt med dig på att ett missbruk är inget som man får, det är något man skaffar sig och vill man inte sluta så går det inte. Men nu är det som sagt bara ett symptom, inte en orsak.

Hon sitter fast i ett feltänk och hon behöver hjälpa att börja tänka rätt.
Ja, släppa loss sin kreativitet o styrka
Citera
2018-11-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Som flera skrivit så handlar det om graden av ångest. När du har ett hål i magen som värker från morgon till kväll och inget du gör kan få det att sluta, då är det lätt att ta till droger. Och det är inte vanlig bakfylleångest eller ångesten du får av att ha varit otrogen eller liknande det handlar om, det här är en ångest som är så djup att den triggar alla dina system och du är på konstant helspänn som ett jagat djur. Den som inte haft den här typen av ångest kan aldrig förstå. Själv använde jag alkohol i många år som medicin, innan jag fick vård. Är nykter idag sen många år tillbaks.

Är det ingen som har talat om för henne att Benzo-avtändning genererar mest ångest av alla droger?
Det blir som ett evigt moment 22 : hon har ångest pga avtänning, vilket leder till droger sen våldtäkt som sker pga att sviniga människor utnyttjar henne när hon har spykos, vilket hon får pga droger, vilket leder till mer ångest/droger/våldtäktsmiljöer/utsatthet/droger för att döva ångest och bli våldtagen igen så man kan knarka igen
Senast redigerad av Emoist 2018-11-08 kl. 23:28.
Citera
2018-11-08, 23:27
Medlem
Sen får man "lära känna sin fiende!

TAxichafförn som stängde av skylten och krävde avsugning -var det en svensk taxichafför ?
Tror inte det va. Kan sätta en miljon på att det var en arab.

Då åker man inte taxi med araber!

Dom som gruppvåldtog henne,, var inte det araber/somalier/afghaner? rätt troligt

Sluta va så naiva tjejjer! Umgås inte med dessa kräk som har samma misogyna kvinnosy som den förra hade
KNARKANDE MUSLIMER = MISOGYNER (kvinnohatare)
Senast redigerad av Emoist 2018-11-08 kl. 23:32.
Citera
2018-11-08, 23:45
Medlem
Sen till Sannes försvar får jag väl säga, jävligt dålig reporter faktiskt!

Som står tyst mest, ställer dömande frågor till en som mår dåligt, och avslutar hela inslaget med att fråga Sanne ifall det inte är hennes eget ansvar. Rundar av dokumentären med att skuldbelägga henne!
Kommer knappast få henne att knarka mindre
Citera
2018-11-08, 23:50
Medlem
-Andreas-s avatar
Ja.
Arbetar med klienter som har den typ av probleme som Sanne (behandling hem) + folk med diverse utvecklingsstörning (boenden).

Min erfarenhet är att kanske 1 av 5 flickorna blir 'normala' igen efter x tid på hem som ger allt vad det materiella kan erbjuda o det senaste inom svensk vård inr. mental hälsa + missbruk. Resten är i en limbo av återfall/kriminalitet/tillbaka på ruta ett.

Min åsikt är att dessa behandlingshem är skämt där olika privata profitörer räknar klienter som ytterligare bara en tegelsten i väggen, en peng i plånboken från en kommuns socialtjänst.

Förmodligen hade den typ av sluten mentalsjukhus vård som fanns i början av 90 talet / slutet av 80 talet hjälpt till mer eftersom då _kan inte_ klienterna sticka o peta i sig allskön substanser så fort tillfälle ges.

Sanne är för sjuk för att klara av att vara sjuk, med dagens upplägg för den typ av vård som praktiseras i landet.

Kommentarer som 'hon ska ta sig i kragen'/'ingen tvingar henne' osv osv osv är överflödiga, eftersom hon är just sinnessjuk o inte det minsta förstår sitt eget bästa.
Efter x tid på kanske ett SiS hem (sluten anstalt) så är det större chans att hon kurerar sig helt, tyvärr har hon hamnat i Vård Limbon;
För sjuk för att kunna ta hand om sig själv, för frisk enl lag för att erbjudas tvångsvård.

Hon är inte fucked up bortom allt, hjärnan o själen repar sig mirakulöst bra, men hon kommer inte att repa sig i ett andefattigt o kliniskt stelt konsumtion samhälle som detta är i sin nuvarande stadie.
Citera
2018-11-08, 23:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ni kan ha rätt i detta. Jag irriterar mig när jag läser allt snyftande och uttrycker mig lite grovt.

Jag ser inte hur i helsike vi ska kunna hjälpa den här människan dock, och givet hur in i helvete mycket det redan lär ha kostat, så ser jag inte nyttan med det heller.
Ja, du har en förmåga att hetsa upp dig lite och bli känslosam, gott så.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det finns de som inte missbrukar men ändå är jävligt kaosiga med självskador, självmordshot, ätstörningar m.m. Vården är rätt dålig på att hantera dem också.
Ja, absolut. Min erfarenhet säger dock att unga kvinnor som självskadar i regel missbrukar. Men det är ju egentligen samma typ av kaosiga människor. Det finns vård. Typ lås in dom i ett par år och ge dom bra och individanpassad terapi. Som Hassela fast bra liksom.
Citera
2018-11-08, 23:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, släppa loss sin kreativitet o styrka
Ja typ. Eller i alla fall hitta något hos sig som hon tycker om. Det är en bra början.
Citera
2018-11-09, 00:24
Medlem
526s avatar
Hon skulle behöva en Ibogain-kur någon annanstans i välden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in