Citat:
Ursprungligen postat av
jomenvisst84
Som flera skrivit så handlar det om graden av ångest. När du har ett hål i magen som värker från morgon till kväll och inget du gör kan få det att sluta, då är det lätt att ta till droger. Och det är inte vanlig bakfylleångest eller ångesten du får av att ha varit otrogen eller liknande det handlar om, det här är en ångest som är så djup att den triggar alla dina system och du är på konstant helspänn som ett jagat djur. Den som inte haft den här typen av ångest kan aldrig förstå. Själv använde jag alkohol i många år som medicin, innan jag fick vård. Är nykter idag sen många år tillbaks.
Är det ingen som har talat om för henne att Benzo-avtändning genererar mest ångest av alla droger?
Det blir som ett evigt moment 22 : hon har ångest pga avtänning, vilket leder till droger sen våldtäkt som sker pga att sviniga människor utnyttjar henne när hon har spykos, vilket hon får pga droger, vilket leder till mer ångest/droger/våldtäktsmiljöer/utsatthet/droger för att döva ångest och bli våldtagen igen så man kan knarka igen