2018-11-08, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lirpa90
1,5 gram under en och en halv dag är inget att oroa sig över. Jag råkade dra i mig så mycket att jag somnade första dagen på en festival för något år sen
Inte riktigt samma sak. Har också blivit trött på amfetamin nån gång, men att bli trött jämfört med att få ta en (enligt vården) kraftig överdos, som nog väldgt många hade sökt vård för är lite skillnad jämfört att bli trött och somna.

Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Det låter lite som att du tog för mycket helt enkelt bara och det är obehagligt, men dödligt? Knappast.

Får också så om jag tar för mycket, men har man alltid någon benso tillhands så är det snabbt fixat.

Men obehagligt, det är det, men tänk på att det sitter mest i psyket.
Nej exakt, jag var väldigt paranoid, men jag hade många symtom på kraftig överdos samt många, många andra problem. När det var som värst skulle jag säga att jag var så paranoid, ångestfylld, rädd, samt hade hallucinationer att jag nog höll på att bli psykotisk. Jag har varit psykotisk tidigare (ej i samband med drogbruk så jag vet hur det är).

Tog 2 mg Xanor vilket hjälpte lite grann, klarade fortfarande dock knappt att gå upp ur sängen (ångest minskad men fortfarande paranoid + många andra obehagliga symtom). Behövde ta 2 mg till sen, hjälpte lite den gången också.

Drog i mig 5 mg Zyprexa som används flitigt mot paranoia och överdoser eller AT på CS. Tog totalt bort paranoian och jag kunde tänka normalt igen. Konfusionen och den psykomotoriska oron minskade också. Tur att jag hade hemma mycket av det som vanligtvis används vid medelsvåra överdoser; Nitrazepam, Zyprexa, Xanor, Temesta och Iktorivil. Hade behövt en betablockerare dock men tror det här helvetet kommer vara över inom några dagar, vad tror ni?
Senast redigerad av DEPRESSIV 2018-11-08 kl. 22:07.
Citera
2018-11-08, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Har en fråga. Tog 500mg affe igår vid lunch, har sedan igår eftermiddag haft spänd hals, sväljer hela tiden, svårt att andas och måste gäspa hela tiden. Är också spänd i nacken. Jäkligt obehagligt för det känns som jag inte får luft. Jag har inte sovit något heller, låg bara och stirrade hela natten. Det har nu gått 30 timmar sedan amfetaminet. Har någon varit med om detta? Kan man göra något? Betyder detta att 500 mg är för mycket?

Jag har svårt att få rus på amfetamin, blir mest bara lugn och fokuserad men känner inte det där glada forcerade alls. Jag har också svårt för att ta itu med tråkiga eller jobbiga saker. Fan, jag vill ju också känna lyckoruset! Jag tror jag har ganska ok tjack faktiskt. Nåt vidare AT har jag inte upplevt förut men eftersom så lång tid gått undrar jag ju vad som hänt, kan ju knappast vara AT nu?
Överdos, läs mina tidigare inlägg. Vet ej din tolerans men internetmedicin.se anser att runt 500 mg (lite över) är en kraftig överdos. Otydligt om de menar för en som inte har tolerans, samt om de menar 100% ren amfetamin. Jag tog 1,5 g högpotent amfetamin utspritt över ett dygn, mycket otrevligt.

Har du sovit? Har du några mediciner hemma som kan vara bra? Nåt som iaf får dig att sova och vila. Undvik cannabis och alkohol. Har du ångest, paranoida föreställningar?
Senast redigerad av DEPRESSIV 2018-11-08 kl. 22:19.
Citera
2018-11-08, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MJLol
Hej nyfiken hur många andra det är som reagerar likadant på att blanda amfetamin med cannabis som jag har gjort. Jag har alltid fått en psykos när jag har använt gräs för att försöka klara av tjack kraschen eller när jag bara allmänt rökt på under tjack ruset. Det har slutat riktigt illa flera gånger, vaknat upp både på psyk och på sjukhus och i häktet. Så min fråga är då, reagerar du också psykotiskt när du blandar gräs med tjack? Jag respekterar den här kombon enormt nu för tiden och blandar aldrig bägge två.
Skulle passa mig för det, då iaf jag har en tendens att ibland bli lite smånojjig på cannabis (dock sällan bättre sorters gräs). Iaf om man är känslig eller paranoid från tjacket bör man nog inte blanda in cannabis.
Citera
2018-11-08, 22:30
Medlem
Miyanas avatar
Har inte större problem med att komma ner på tjack, men mer problem med att sova i rätt tid. Tar tjack i olika mängder 5-6 dagar i veckan. Inte monsterdoser direkt fast jag inte är säker på vad en monsterdos ens är! 3 eller 5 gram brukar räcka en månad iaf.
Så om man inte vill poppa benzo för att somna alltför ofta. Finns det något annat som hjälper en att sova?
Citera
2018-11-08, 22:33
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Har inte större problem med att komma ner på tjack, men mer problem med att sova i rätt tid. Tar tjack i olika mängder 5-6 dagar i veckan. Inte monsterdoser direkt fast jag inte är säker på vad en monsterdos ens är! 3 eller 5 gram brukar räcka en månad iaf.
Så om man inte vill poppa benzo för att somna alltför ofta. Finns det något annat som hjälper en att sova?

GHB.
Citera
2018-11-08, 22:44
Medlem
Miyanas avatar
Citat:
GHB.
Hade inte det kunnat bli typ kaos??
Citera
2018-11-08, 23:36
Bannlyst
Citat:
Nåt neuroleptikum, vilka också funkar bra mot ATn/eller överdos som jag nyligen tog.

T.ex 20-40 mg Theralen, 5-10 mg Nozinan eller 2.5-5 mg Zyprexa till natten och du lär sova gott om du är ovan. Finns ju massa andra superstarka neuroleptikum likt Haldol men det behöver du ju inte ta. En medelstark som Nozinan eller Zyprexa funkar fint. Eller Theralen (svagt neuroleptikum).
Citera
2018-11-08, 23:56
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Hade inte det kunnat bli typ kaos??

Hehe, nej ta inte GHB om du inte använt det tidigare.

Världens skönaste drog att blanda med amfetamin, liquid E!

Testa något som ANTIDEPRESSIV föreslag, jag brukar själv ta Zyprexa när jag tagit för mycket och inte har benso tillhands och efter det är en dopaminantagonist så slår den ut hela ruset rätt fort.

Gjort en del knepiga saker och tagit Zyprexa och väntat tills ruset lagt sig, och sedan gått på en ny dos, lol.

Vet inte om detta är så nyttigt för hjärnan, men det fungerar när man inte har någon benso tillhands.

Tror dock inte det är så himla farligt då det används inom sjukvården vid psykoser.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dopaminantagonist
Senast redigerad av vargstar 2018-11-09 kl. 00:02.
Citera
2018-11-09, 01:05
Medlem
Hej

Hej. jag tänkt använda mig av tjack för att lättare kunna klara av ett rejält arbete som jag har framför mig. Tänkte bruka under ca 1,5mån, med nödvändiga pauser för återhämtning och sociala tillställningar. Min grundplan är att ta två bomber om dagen, en på morgonen och en på eftermiddagen med en eller två dagars mellanrum. Vad tror ni om det här upplägget?

PS
Jag vet att det här är slitsamt för kropp och psyke och inte hållbart i längden.
Jag vet att det kan vara svårt att sova och äta, men jag klarar det utan problem.
Jag tänker inte heller överskrida uppsatt dos. Jag har inget vanligt jobb att gå till utan är mer eller mindre isolerad.
Citera
2018-11-09, 01:33
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Inte riktigt samma sak. Har också blivit trött på amfetamin nån gång, men att bli trött jämfört med att få ta en (enligt vården) kraftig överdos, som nog väldgt många hade sökt vård för är lite skillnad jämfört att bli trött och somna.

Nej exakt, jag var väldigt paranoid, men jag hade många symtom på kraftig överdos samt många, många andra problem. När det var som värst skulle jag säga att jag var så paranoid, ångestfylld, rädd, samt hade hallucinationer att jag nog höll på att bli psykotisk. Jag har varit psykotisk tidigare (ej i samband med drogbruk så jag vet hur det är).

Tog 2 mg Xanor vilket hjälpte lite grann, klarade fortfarande dock knappt att gå upp ur sängen (ångest minskad men fortfarande paranoid + många andra obehagliga symtom). Behövde ta 2 mg till sen, hjälpte lite den gången också.

Drog i mig 5 mg Zyprexa som används flitigt mot paranoia och överdoser eller AT på CS. Tog totalt bort paranoian och jag kunde tänka normalt igen. Konfusionen och den psykomotoriska oron minskade också. Tur att jag hade hemma mycket av det som vanligtvis används vid medelsvåra överdoser; Nitrazepam, Zyprexa, Xanor, Temesta och Iktorivil. Hade behövt en betablockerare dock men tror det här helvetet kommer vara över inom några dagar, vad tror ni?

Jag brukar dra i mig 15mg Zyprexa om jag får ljudhallisar om jag varit uppe några dagar och tar dom och sen får dom effekt och då försöker jag lägga mig.

Jag känner mig normal inom 1 timme efter jag tagit 15mg Zyprexa och försöker sova lite.

Nja, tror inte det behövs, eller hur känns det nu?
Citera
2018-11-09, 01:41
Bannlyst
Citat:
Jag brukar dra i mig 15mg Zyprexa om jag får ljudhallisar om jag varit uppe några dagar och tar dom och sen får dom effekt och då försöker jag lägga mig.

Jag känner mig normal inom 1 timme efter jag tagit 15mg Zyprexa och försöker sova lite.

Nja, tror inte det behövs, eller hur känns det nu?
Brukar ta 5 mg Zyprexa/dag av andra orsaker och det hjälpte väldigt bra mot mycket att ta 5 mg, men nu börjar jag känna paranoida föreställningar och ångest och irrationalitet igen, behöver nog en till. Skumma hallisar börjar komma tillbaka.

Puls hög och andfådd, troligen högt blodtryck. Har dock inga betablockerare tilllgängligt.
Citera
2018-11-09, 01:47
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Brukar ta 5 mg Zyprexa/dag av andra orsaker och det hjälpte väldigt bra mot mycket att ta 5 mg, men nu börjar jag känna paranoida föreställningar och ångest och irrationalitet igen, behöver nog en till. Skumma hallisar börjar komma tillbaka.

Puls hög och andfådd, troligen högt blodtryck. Har dock inga betablockerare tilllgängligt.

Du måste ta en större dos Zyprexa, man kan ta upp till 20mg, och jag tar som sagt 2x7,5mg för att verkligen stänga av ruset och det fungerar, men då är jag i början av hallis-stadiet, vilket inte händer nuförtiden så ofta, tack o lov.

Testa ta 5mg Zyprexa nu direkt, hjälper det inte ta 5mg till och sen 5mg till så är du uppe på maxdos som är 20mg tror jag.

Fungerar inte det lägger du till en benso, förslagsvis Iktorivil eller Diazepam då de har kramplösande effekter.

Är ganska säker på att du lyckas med dom medicinerna du nämde, men ta tills det ger sig och gör det nu!

Zyprexa är ju en dopaminantagonist så den bör klara uppdraget själv, men du äter ju 5mg på daglig basis, så det kanske inte är tillräckligt.

Hoppas det går bra för dig vännen!
Senast redigerad av vargstar 2018-11-09 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in