2018-11-08, 07:43
Bannlyst
Beträffande föräldrarnas psykiska mående finns det en hel del vittnesutsagor om detta. Tex en rektor som beskriver en familj i kris, kollegor som vittnar om nedstämdhet sedan hösten samt en del uttalanden här i tråden. Sen har ett föräldrapar tagit död på sina två döttrar och sedan sig själva. Men i en tråd som lever i sin egen bubbla behöver det inte vara ett tecken på att nån är sjuk.
Citera
2018-11-08, 07:51
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Beträffande föräldrarnas psykiska mående finns det en hel del vittnesutsagor om detta. Tex en rektor som beskriver en familj i kris, kollegor som vittnar om nedstämdhet sedan hösten samt en del uttalanden här i tråden. Sen har ett föräldrapar tagit död på sina två döttrar och sedan sig själva. Men i en tråd som lever i sin egen bubbla behöver det inte vara ett tecken på att nån är sjuk.

Hur gick det till när föräldraparet mördade sina döttrar ? Mördade dom var sin dotter ?
Senast redigerad av afKnollentott 2018-11-08 kl. 08:19.
Citera
2018-11-08, 08:59
Medlem
Citat:
Jag ser att du fortsätter att ge dig på skribenterna i tråden. Tråkigt. Vore det inte mer konstruktivt att försöka lägga fram dina bevis för att Sc ligger bakom morden. Eller håller inte dina teorier för detta. Där argumenten tryter, tar personangreppen vid?

Förklara gärna också hur ett psykiskt friskt föräldrapar, med eller utan Sc, med berått mod dödar sina två döttrar.

Nu är det ju så att den här tråden existerar just pga att det INTE finns några bevis för något, i alla fall inte några bevis som vi tagit del av. Det är teorier och folks funderingar om vad som ligger bakom tragedin som diskuteras. De flesta av oss är nog överens om att föräldrarna inte mådde helt bra psykiskt, vilket SKULLE kunna bero på psykisk sjukdom men kanske troligare helt enkelt berodde på en väldigt jobbig situation i familjen. MEN dåligt psykiskt mående brukar liksom inte ensamt leda till en katastrof som denna (även om det inte kan uteslutas). Det är därför många av oss i tråden ser det som troligt/möjligt att familjens samröre med sc kan ha sin del i det hela. Att de hade kontakt med sc har nämnts tidigt i tråden av några olika källor har jag för mig och Moas kommentar om att de tror på nåt annat än Jesus drar också tankarna år det hållet. Sedan tror jag också att om man nyreggar sig och det första man gör är att påtala att sc absolut INTE kan ha med saken att göra, och genast försöker påtala att det måste bero på nåt annat, så kommer man inte in i tråden med ett särskilt ödmjukt och öppet sinne, och då får man nog stå ut med att många tror att man har en underliggande agenda (att se till att fokus försvinner från sc). Så tänker jag i alla fall.
Citera
2018-11-08, 12:04
Medlem
Dr.Roberts avatar
Någon nämde hotbild.Någon nämde inställt konferens i Schweiz.
Var den gode O något på spåren.Blev familjen mördad av utomstående ?
Visste O något som kunde vara katastrof för mäktiga män om det kom ut.
Försöker vidga vyn........
https://www.affarsliv.com/nyheter/sa-plundrades-europeiska-statskassor-om5518027.aspx
Citera
2018-11-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Någon nämde hotbild.Någon nämde inställt konferens i Schweiz.
Var den gode O något på spåren.Blev familjen mördad av utomstående ?
Visste O något som kunde vara katastrof för mäktiga män om det kom ut.
Försöker vidga vyn........
https://www.affarsliv.com/nyheter/sa-plundrades-europeiska-statskassor-om5518027.aspx
OMG...
Snart dags för UFO- teorin?
Citera
2018-11-08, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
OMG...
Snart dags för UFO- teorin?
Vadå snart? Det har diskuterats en hel del om UFOn i tråden.
Citera
2018-11-08, 18:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Håller med. Skilj på förnuft och känsla. Vi vet fortsatt väldigt lite.
Vi får såklart diskutera och spekulera, men snälla - håll en god ton. Jag har sökt på gravar.se mm men hittar ingen Henkow Brenton mer än O;s bror...Är det någon som vet var fam är begravd? Vill lägga en blomma im det är i Gbg ....

Strödda för vinden på Västkusten enligt föräldrarnas ( HB + OH) önskemål.
Citera
2018-11-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Strödda för vinden på Västkusten enligt föräldrarnas ( HB + OH) önskemål.

Hur har du fått den infon? Har det skrivits i tråden?
Låter kanske som en bra idé då man inte vet vad folk utsatt föräldrarnas grav för.
Visserligen synd med barnen, anhöriga och vänner hade kanske "behövt" ett ställe att gå till.
Citera
2018-11-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Låter kanske som en bra idé då man inte vet vad folk utsatt föräldrarnas grav för.
Visserligen synd med barnen, anhöriga och vänner hade kanske "behövt" ett ställe att gå till.
Modet att vandalisera gravar är märkligt, som om dom som ligger där skulle bry sig. Men du har förmodligen rätt. Föräldrarna gjorde allt för att radera alla spår att dom någonsin levat. Utom O;s yrkesmeriter, vad nu det kan betyda.
Citera
2018-11-08, 19:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg

Har luskat ut den infon på annat sätt, och som jag förstått så stämmer det.
Ska således inte finnas några gravar.

Hinduism som tror på reinkarnation, bränner ju de dödas kroppar på bål, inget som begravs eller bevaras som minne.
Hur begraver SC anhängare sina medlemmars - förbrukade oanvändbara - kroppar, när dessa ska komma tillbaka i en ny kropp??
Citera
2018-11-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man skapar en profil och hoppar in i en tråd som varit igång i ett år och sen skriver i varannat inlägg att tragedin absolut inte har med Sc att göra så får man räkna med att andra drar slutsatser. Jag har fortfarande inte sett ett enda inlägg från dig som stödjer teorin om att föräldrarna skulle ha drabbats av gemensam sinnessjukdom. Det räcker om du talar om vilken sjukdom du tror att dom hade och vad som talar för den? Då kan vi göra en bedömning av hur hållbar din teori är.

Andra? Jag ha bara sett dig genom hela tråden älta att de som vänder sig mot din Sc-konspiratonen utan att du lyckats påvisa ett enda belägg, är scientologer.
Du inser nog att det ser lite fånigt ut.

Update, du äger inte den här tråden för att du haft den dåliga smaken att älta samma sak i snart ett år och trots det inte lyckats framlägga en enda sak som stödjer din tes.

Men jag förstår. Du anser att föräldrana var vid sina sinnes fulla bruk. Ok, jag tror det inte. Mina belägg är vittnesuppgifter från rektor, kollegor och brottet som sådant. Du förstår det finns inga tidigare fall av människor som dödar sina barn som är psykiskt friska.
Citera
2018-11-08, 22:07
Medlem
Citat:
Andra? Jag ha bara sett dig genom hela tråden älta att de som vänder sig mot din Sc-konspiratonen utan att du lyckats påvisa ett enda belägg, är scientologer.
Du inser nog att det ser lite fånigt ut.

Update, du äger inte den här tråden för att du haft den dåliga smaken att älta samma sak i snart ett år och trots det inte lyckats framlägga en enda sak som stödjer din tes.

Men jag förstår. Du anser att föräldrana var vid sina sinnes fulla bruk. Ok, jag tror det inte. Mina belägg är vittnesuppgifter från rektor, kollegor och brottet som sådant. Du förstår det finns inga tidigare fall av människor som dödar sina barn som är psykiskt friska.
Det var alltså lite svårt att svara på frågan om vilken sjukdom och vad som talar för den? Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in