2018-11-04, 10:28
Medlem
Inget kommer någonsin slå förra säsongens "kärlek åt alla" det är ju där underhållningen finns. Även i år har det visat sig vara det bättre programmet. Synd bara att de två idioterna till gubbar fick lämna i veckan. Roligaste var när gubben kom med efterhandskonstruktionen att han skulle lämnat i vilket fall som helst. Å när de gick på de honom som hon fattat tycke för att han inte hade något att ge henne.
Citera
2018-11-04, 10:31
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Den gamle äcklegubben ger rejäla obehagsvibbar, ingen som skulle få förtroendet
att passa 12-åriga döttrar direkt...
Så ska han kasta skit på Thore också, "du har inget att ge". Helt otroligt.
Hans kumpan var dock av det mer komiska inslaget, hade varit kul att höra fler av hans utläggningar.

Pinsamt när Simon tar av sig tröjan, skinnyfat och bonnebränna.
Uselt att ha den fysiken som ung bonde, om han inte har tid för gym borde han köra hemmaövningar ist.
Dock får man ge han att han är ju den ende som tills senaste avsnittet kysst sin tjejer.

Per undrar man ju vad han håller med med, skön lirare överlag, men hur i helvete kan han känna attraktion för den maskulina?...

Erik måste också steppa upp gamet med sin neutralitetsattityd. I början kan man förstå det vid detta laget känns det stelt.

Ja, denna säsong är det Marie och hennes kavaljerer i Kärlek Åt Alla som är den stora behållningen. Ni som inte har sett det på webben ombeds göra det nu.. Jag har sparat det senaste avsnittet i min samling då det kommer att bli klassiskt. Raggaren med solbrännan var ju rent löjeväckande när han försökte dissa Marie efter att själv blivit bortvald. Den gamle gubben från Hörby är utan tvekan den värsta gnällspiken någonsin i Bonde Söker Frus historia, han började också nästan slåss med kameramannen i slutet. "Tore hit och Tore dit"... Komik på hög nivå! Jag har redan sett avsnittet tre gånger. Direkt länk: https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru/10995806
Citera
2018-11-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, denna säsong är det Marie och hennes kavaljerer i Kärlek Åt Alla som är den stora behållningen. Ni som inte har sett det på webben ombeds göra det nu.. Jag har sparat det senaste avsnittet i min samling då det kommer att bli klassiskt. Raggaren med solbrännan var ju rent löjeväckande när han försökte dissa Marie efter att själv blivit bortvald. Den gamle gubben från Hörby är utan tvekan den värsta gnällspiken någonsin i Bonde Söker Frus historia, han började också nästan slåss med kameramannen i slutet. "Tore hit och Tore dit"... Komik på hög nivå! Jag har redan sett avsnittet tre gånger. Direkt länk: https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru/10995806

Ja det är onekligen mera underhållning i "Kärlek åt alla" än i det ordinarie programmet. Nu får man väl se ifall det blir lika roligt framöver då herrarna som stod för underhållningen har åkt hem. Har också sett onsdagens avsnitt mer än en gång .
Citera
2018-11-04, 14:22
Medlem
Hjälp jag är rädd för den galna med glasögon som ska hitta och komma på han den mulliga som gick iväg med en från logdansen. Gud jag får såna psychovarningar, äger hon honom?
Jag vill inte att hon ska finnas med i detta program längre.
Trodde aldrig Bonde söker fru kunde vara så ångestframkallande, inte pga av det banala upplägget, utan pga av en tävlandes uppförande.
Citera
2018-11-04, 16:44
Medlem
Per växer för varje program, tycker jag. Han verkar ta väl hand om sina brevskrivare och verkar dessutom social och trevlig.

Hönsbonden verkar väldigt tråkig. Av någon anledning tror jag att han är ganska egocentrerad.

Tjejen är väl antingen väldigt nervös, eller så är hon bara ute efter gratis arbetskraft till sin hönsgård.

Ölandsbonden är mest underhållande, men verkar inte så smart. Han lär väl tänka med lilla huvudet och välja en uppsminkad blondin.
Citera
2018-11-04, 18:12
Medlem
Man får vibbarna att Madelene, hon med glasögonen, som träffar Per, är nån kristen typ. Alltså uppväxt i nåt sånt hem och med i nån frikyrkoförsamling eller nåt. Vet inte alls om det är så men av nån anledning känns det så.
Citat:
Ja det hade varit kul att se de här två gubbarna i nåt separat program, typ som Morgan och Ola-Conny.
Tänk att se dom här lirarna åka till Thailand och röja. Hade ju vart priceless att se.
Citera
2018-11-04, 18:34
Medlem
kl4sseKocks avatar
Katrin är för himla grann ändå, hon som är rädd för fåglar.

Per har hur skön personlighet som helst men glasögon damen där är en aning läskig som ni påpekar, och Simons damer verkar inte ha nån koll alls vad de ens gör där.

Leonora verkar ju redan han bestämt sig för den äldre damen, då de andra verkar inte få nån uppmärksamhet alls.
Citera
2018-11-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
.........
Leonora verkar ju redan han bestämt sig för den äldre damen, då de andra verkar inte få nån uppmärksamhet alls.

Ja, det var skitdåligt gjort efter deras dejt när Leonora skulle åka hem en sväng. Hon kramade bara om Annette! De andra viftade hon ett litet hej då till. Självklart skulle hon kramat alla eller ingen till avsked.

Jag såg Sarah knalla runt i Linköpings city idag, förövrigt. Hon som dejtar Simon. Japp lika "brun" i hyn som i somras.
Citera
2018-11-05, 00:59
Medlem
SnaskStefans avatar
Känns som fågelkungen kommer stå ensam kvar. Det brukar aldrig gå bra för dom bönderna som ska vara diplomatiska och ge lika mycket till alla tjejerna. Man fick ju se att redan i nästa program börjar den snygga brunetten pressa honom och historiskt sett har tjejerna lämnat när det blir så.
Citera
2018-11-05, 06:31
Medlem
Götepallbocks avatar
Citat:

Haha fy så pinsamt, fint när den äldre gubben jagar kameramannen med kepsen o ropar - Det blir ingen film Sen säger han att Thore inte har nåt att ge henne..

Hoppas dem ser det här o skäms riktigt ordentligt!
Citera
2018-11-05, 10:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja, de stackars satar som missat "Kärlek åt alla" är bara att beklaga, in och se det pronto. Mycket roligare än tv-versionen.
Christers "Sluta filma, det är över nu" hade på den gamla fina tv-tiden när alla såg samma program blivit vad vi kallar "En svensk tv-klassiker".

Citat:
Ursprungligen postat av somerandom
Hjälp jag är rädd för den galna med glasögon som ska hitta och komma på han den mulliga som gick iväg med en från logdansen. Gud jag får såna psychovarningar, äger hon honom?
Jag vill inte att hon ska finnas med i detta program längre.
Trodde aldrig Bonde söker fru kunde vara så ångestframkallande, inte pga av det banala upplägget, utan pga av en tävlandes uppförande.

Madeleine (som är hennes namn) är lite åt det galna hållet ja. Man kan ju tänka sig hur det blir om dom sedan blir ett par, då måste hon ju bli än mer bestämmande...
Man undrar ju vad han ser i henne när han har tre andra där som är betydligt trevligare personligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Katrin är för himla grann ändå, hon som är rädd för fåglar.

Per har hur skön personlighet som helst men glasögon damen där är en aning läskig som ni påpekar, och Simons damer verkar inte ha nån koll alls vad de ens gör där.

Jag tror som sagt att Katrin klarar sig vidare med sin fågelrädsla just för att han anser att hon ser så bra ut.

Leonora har nog tråkigt nog fastnat för nämnda dam ja, synd då det inte getts en vettig chans till dom övriga två. Jag tror hon skulle kunna funka bra ihop med Göteborgskan med. Och det är ju tråkigt att Leonora gör samma misstag en gång till, att bestämma sig för tidigt...

Citat:
Ursprungligen postat av SnaskStefan
Känns som fågelkungen kommer stå ensam kvar. Det brukar aldrig gå bra för dom bönderna som ska vara diplomatiska och ge lika mycket till alla tjejerna. Man fick ju se att redan i nästa program börjar den snygga brunetten pressa honom och historiskt sett har tjejerna lämnat när det blir så.

Det är absolut en möjlighet, tyvärr för hans del, nu tror jag dock inte att alla lämnar honom på onsdag men någon kanske gör det och i kombination med sin fågelfobi är Katrin absolut den mest troliga. Eller så ser hon en utväg från fåglarna via att han är så "diplomatisk" och istället för att skylla på fåglarna (som hon vetat om hela tiden) skyller hon sitt självvalda uttåg på att han inte visar så mycket för någon...
Citera
2018-11-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnaskStefan

Tror inte heller det kommer bli någon fru för Erik, tjejerna vill ju att han ska visa mer tydligt om/att han är intresserad men det vill inte han, enligt honom ska det vara lika och tjejerna köper inte det. Enda som skulle rädda honom är väl att han öppnar sig och börjar visa känslor när han har en tjej kvar på gården om han nu ens kommer dit. Om det nu är så att han känner mest för Katrin så tycker jag han ska säga det och skicka hem dem andra två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in