Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
japp, verkligen. eller så är det bara svårt att gång på gång läsa inlägg av sinnesslöa människor som inte förstår sig på skeva spelscheman och enkel sannolikhetsteori. minns kravallerna 2014 när MFF chokade sönder i CL-gruppspelet. tänk att ha ett poängsnitt på 1.5p/match efter två rundor och ändå inte lyckas ta sig vidare, fyfan vad illa!
Nu vet jag att statistik är svårt att acceptera för fans till ett sådant statistiskt bevisat chokelag som AIK. Men för en gångs skull ska jag lära dig lite grundskolematematik.
96.6% av Allsvenskan är spelad. Det är då man kan avgöra vad som borde hänt och inte hänt. På de sista fem omgångar behöver AIK kamma ihop sju poäng av 15, eller, 46.6%. På fyra omgångar har man lyckats med att ta 37.5%.
Fram till och med omgång 25 har man tagit hela 77.3% av poängen.
Om inte detta är ett klart och starkt bevis för en tydlig choke även för inbiten chokefantast som dig vet jag inte vad.
Sen vet jag inte vad det är för kravaller du refererar till. Men ni är välkomna att själva göra kravaller när ni tar tre poäng i Champions Leaguegruppspelet 2019. Men då måste ni först ta 33.3% av de återstående poängen i årets upplaga av Allsvenskan och kvala till Champions League. Finner det otroligt att klarar något av det än mindre båda sakerna.