2018-11-05, 19:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Som jag förstått det så kan AIK kryssa även om Peking vinner då man har en 10 mål stark målskillnad?

Det stämmer.
2018-11-05, 19:21
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han kommer fullständigt fel in i situationen och sätter dobbarna högt rakt i låret. Det röda är solklart och två matcher rimligt. Löjlig diskussion.

Jag ser nervositet och oro i AIK-lägret. Letar redan svepskäl för floppen.
Hahaha lägg av, alla på detta forumet hade skitit på sig om ni var i situationen som vi befinner oss i nu. Vi skulle ha kunnat avgjort serien mot Djurgården, Malmö och Sundsvall men icke sa nicke. Vi har haft så många matchbollar nu så att jag tappat räkningen och om du ser nervositet och oro i AIK-lägret är du inte den enda, det kan jag lugnt säga. Jag är så jävla nervös att vi ska bottla det självklaraste guldet sedan Jesus föddes att jag knappt kan sänka en kokt.

Enligt Sportnytt kommer Sebastian Larsson att vara spelklar tills på söndag och om det stämmer är det det vackraste jag hört sedan jag konfirmerade mig - och då har jag inte ens konfirmerat mig.

(Svepskäl håller jag mig undan dock, sådant är för förlorare. Torskar vi mot Kalmar förtjänar vi inte att vara svenska mästare, den saken är jävligt klar.)
2018-11-05, 19:25
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Han har redan vunnit guld med både MFF och HeIF, om han tar det med norpan också blir han historisk genom att vinna med 3 olika klubbar.
My bad, "till". Skulle formulerat mig tydligare så att alla ARPs på FB inte skulle ha något att anmärka på (fast guldet med Heif hade jag iofs missat? Snackade dock med en heifare idag som sa att han mest satt på bönken och fes varmluft den säsongen så det kanske inte var så mycket att hänga i julgranen ändå).

Thern framstår som ett kvalificerat kioskmongo oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Solklart rött, spelarna förstod det själva också.
Citat:
Han kommer fullständigt fel in i situationen och sätter dobbarna högt rakt i låret. Det röda är solklart och två matcher rimligt. Löjlig diskussion.

Tsss... Adu går på bollen och har knapp styrfart när motståndaren springer in i hans dobbar. Dessutom endast 3 min in i matchen. Max gult, knappt ens det. Det är bara en överambitiös anal svensk domarfjant som drar upp ett rött i det läget.
2018-11-05, 19:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hahaha lägg av, alla på detta forumet hade skitit på sig om ni var i situationen som vi befinner oss i nu. Vi skulle ha kunnat avgjort serien mot Djurgården, Malmö och Sundsvall men icke sa nicke. Vi har haft så många matchbollar nu så att jag tappat räkningen och om du ser nervositet och oro i AIK-lägret är du inte den enda, det kan jag lugnt säga. Jag är så jävla nervös att vi ska bottla det självklaraste guldet sedan Jesus föddes att jag knappt kan sänka en kokt.

Enligt Sportnytt kommer Sebastian Larsson att vara spelklar tills på söndag och om det stämmer är det det vackraste jag hört sedan jag konfirmerade mig - och då har jag inte ens konfirmerat mig.

(Svepskäl håller jag mig undan dock, sådant är för förlorare. Torskar vi mot Kalmar förtjänar vi inte att vara svenska mästare, den saken är jävligt klar.)

Kommer inte ihåg hur det är. Vi brukar sätta in stöten så fort vi får chansen. Drar inte ut på det så här. Det känns meningslöst.
2018-11-05, 19:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tsss... Adu går på bollen och har knapp styrfart när motståndaren springer in i hans dobbar. Dessutom endast 3 min in i matchen. Max gult, knappt ens det. Det är bara en överambitiös anal svensk domarfjant som drar upp ett rött i det läget.

Tråkigt då att han missar bollen så grovt och istället sätter dobbarna rakt i låret på motståndaren.
2018-11-05, 19:35
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Två matcher när det ej skulle vara rött?

Det är ju bara gnagare som inte tycker det skall vara rött.
2018-11-05, 19:35
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Kommer inte ihåg hur det är. Vi brukar sätta in stöten så fort vi får chansen. Drar inte ut på det så här. Det känns meningslöst.
Piken! Är det nu snacket om vinnarmentalitet kommer in?
2018-11-05, 20:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Kul att man pratar om Sebastian Larssons "vinnarskalle", han har ju för fan aldrig vunnit något. Han är tjurskallig möjligtvis, men besitter varken någon vinnarmentalitet eller vinnarskalle.
2018-11-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Kul att man pratar om Sebastian Larssons "vinnarskalle", han har ju för fan aldrig vunnit något. Han är tjurskallig möjligtvis, men besitter varken någon vinnarmentalitet eller vinnarskalle.

Bästa jag läst idag. Vad fan har Seb L gjort för att betraktas som vinnarskalle? Kallat Malmös bänk horungar?
2018-11-05, 20:45
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Ganska meningslös diskussion, skyller på guldnerverna och hoppas på att samtliga som får lira kan lira!

Ja att det är en menlös diskussion kan jag hålla med om.
2018-11-05, 20:54
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Den ultimata floppen är på gång nu. Den största choken i mannaminne sedan Superbowl 2017 och i hela Allsvenskans historia.

Ett väldigt levande bevis för det är att alla gnagare inklusive deras spelare redan nu letar efter ursäkter. Nämnde det i matchtråden redan igår att Kristoffer Olsson gråter ut om att få sitt tredje gula och där med missa avgörande matchen. Sen när är det nytt för någon spelare i allsvenskan?

Sebastian "vinnarskalle" Larsson som endast lyckats bli utlånad runt i England. Har han ens en enda titel på CV:t? Det enda han kommer fixa på söndag är ett byte om han startar.

Katastrofen på hemmaplan mot sina 50000 medgångssupportrar och ett totalt missat resultat. Väldigt fint med ett tifo om Lennart Johansson och hans pokal. Har nog aldrig en tvåa som senast vann för ett decennium gjort.

Sen allt det här jävla tjafset om att AIK har allt i egna händer är ju katastrof pinsamt. Det har de ju haft i fem omgångar nu. Vad talar för att de äntligen ska segla ihop kuvertet nu? Kan tänka mig att de går för lika resultat och att Kalmar klämmer in en i sista minuterna. Man såg ju verkligen vilket lejonlag det var mot Sundsvall som verkligen forcerade in ett mål, eller just det.
2018-11-05, 20:57
Medlem
MputoMbambas avatar
Tack Elfsborg! Ni räddade kanske Allsvenskan lite smått ikväll. Vet att ni tagit smällar hela säsongen så hoppas det inte gjorde alltför ont att vika ner sig hemma mot BP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in