Citat:
Ursprungligen postat av
litesliten
Fast pokal och medaljer finns väl bara på plats om det är säkert att vinnarlaget
spelar där. Och representant för förbundet.
Den "riktiga" pokalen samt den högste inom förbundet brukar alltid befinna sig på arenan där ledarlaget inför sista omgången befinner sig.
Sedan finns det ett par pokalkopior som finns på den/dom arenor där övriga guldkandidater spelar ihop med andra förbundsnissar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
Det går nog att få en rolig allsvenska både utan Blåvitt och Dalkurd. I Superettan är det 5 av de 8 främsta lagen som spelar på riktigt gräs. Motsvarande siffra i allsvenskan är 2 av de 8 främsta spelar på riktigt gräs
Sedan vinsten mot TFF kommer blåvitt givetvis inte åka ur i år men jag tycker det är intressant hur vissa verkar tro att om Blåvitt åker ur allsvenskan kommer de aldrig tillbaka igen. Vad grundar ni det på? Är det inte just anrika klubbar med många fans som har bäst förutsättningar att ta sig tillbaka till allsvenskan till skillnad från lag som Assyriska och Gefle?
Givetvis går det att få en rolig allsvenskan utan något av storlagen med, men som sagt, det tillför ändå MER med oss storlag än med typ Dalkurd, BP etc.
Det var BP vi slog, mot TFF fick vi bara oavgjort
Det som skulle göra det otroligt svårt att ta sig tillbaka för oss i jämförelse med andra storlag som åkt ur är att vi på fler plan är i fallet neråt så att säga.
Jag tror att vi hade fått det otroligt svårt att ta oss tillbaka inom en överskådlig framtid. Hade vi åkt ur nu hade jag varit mer orolig för att rasa än längre ner än förhoppningsfull på att vi skulle ta oss upp direkt igen.
Gif hemma idag, regn, fem plus och annalkande snöstorm! Man skulle kunna tro att det är i Sundsvall matchen skall spelas.
Vi har problem framåt då både Söder och Tobbe är skadade mer eller mindre. Det verkar luta mot att en av dessa startar och byter med den andre. Frågan blir då om vi återgår till en enda forward eller om vi flyttar upp Sargon t.ex.
Sakor skall tydligen vara tillbaka med men det vore synd att peta Erling iaf. Sakor som bollmottagre längst upp och en springande Tobbe/Söder känns inte helt osannolikt faktiskt.
Fan vad skönt det är med åtta pinnar ner iaf, blotta tanken på att vi skulle gå in till denna match med endast två pinnar ner ger en ju ångest.