2018-11-08, 13:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
man kan vara "bettingfavorit" med 34% oddsbaserad chans att vinna matchen. vad har det med det eviga tjatandet om "choke" att göra? örebro och sundsvallmatcherna är de enda man "skulle" vinna. lägg där till en seger mot östersund där oddset gissningsvis låg runt 6.50 efter tre minuter.

Nu var det ju Gullegubben som ville prata odds och jag konstaterade bara att man var favoriter i alla matcher man tappade poäng i.

Citat:
japp, verkligen. eller så är det bara svårt att gång på gång läsa inlägg av sinnesslöa människor som inte förstår sig på skeva spelscheman och enkel sannolikhetsteori.

Så jävla skevt har inte spelschemat varit, gnaget o aik har mött samma lag i 3 av de senaste 5, 4 av 6 efter sista omgången. Visst peking har haft de svåra matcherna hemma men vissa får det att låta som peking bara mött botten 5
2018-11-08, 13:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vad är det för utväxling av fans självsäkerhet?

Det avgör ju hela allsvenskan? Visste du inte det?
2018-11-08, 14:17
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Trams! Den största ledningen var ett luftslott med tanke på Norrköpings lättare spelschema, vilket jag skrev här för någon månad sedan. Våra resultat har legat väldigt nära spelbolagens odds. Endast Örebromatchen sticker ut som hade gett fem gånger pengarna, om jag minns rätt. Den som tycker att AIK chokeat senaste matcherna hade inte blivit rik på att spela på den hunchen.
Jaha, så detta ska vara ett sorts bevis på att AIK inte varit en stor och fet tragisk besvikelse för er fans de senaste omgångarna? Dessutom borde väl AIK ha tagit minst en vinst av alla dessa likaresultat de badar i?

Allt ditt inlägg för mig är ursäkter för att ni "inte" chokear.
2018-11-08, 14:20
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Du skämmer ut dig med dina patetiska ursäkter till fotbollskunskaper gång på gång när du ska in och försöka bevisa varför AIK är si, och varför AIK är så.

Det är fritt fram för dig att säga vad du vill söndag 17.00 - om du får fram något förstås.
Jag säger inte bara vad jag vill utan jag talar ren sanning och klarspråk. Endast en hårt troende AIK:are säger emot sanningen om de senaste veckornas största choke.
2018-11-08, 14:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Jaha, så detta ska vara ett sorts bevis på att AIK inte varit en stor och fet tragisk besvikelse för er fans de senaste omgångarna? Dessutom borde väl AIK ha tagit minst en vinst av alla dessa likaresultat de badar i?

Allt ditt inlägg för mig är ursäkter för att ni "inte" chokear.

Nästan varje poängförlust är besvikelse för mig, men att prata om att chokea är att tala om spelarnas psykiska styrka. De är (överlag och över tid) inte rädda eller övermodiga, utan glömmer både vinster och förluster mycket snabbare än oss fans.
2018-11-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nu var det ju Gullegubben som ville prata odds och jag konstaterade bara att man var favoriter i alla matcher man tappade poäng i.

skulle det vara ett motargument menar du? 1p (kryss) ligger ju med god marginal närmre förväntad poäng enligt oddset mot både malmö och djurgården, trots ditt meningslösa "konstaterande" om att man minsann varit favorit med mäktiga 2.3 och 2.15 i odds.

det rör sig alltså om två matcher verkligen skulle ha vunnit som man har kryssat i. ungefär som peking - sirius och peking - trelleborg mao.
2018-11-08, 14:44
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
japp, verkligen. eller så är det bara svårt att gång på gång läsa inlägg av sinnesslöa människor som inte förstår sig på skeva spelscheman och enkel sannolikhetsteori. minns kravallerna 2014 när MFF chokade sönder i CL-gruppspelet. tänk att ha ett poängsnitt på 1.5p/match efter två rundor och ändå inte lyckas ta sig vidare, fyfan vad illa!
Nu vet jag att statistik är svårt att acceptera för fans till ett sådant statistiskt bevisat chokelag som AIK. Men för en gångs skull ska jag lära dig lite grundskolematematik.

96.6% av Allsvenskan är spelad. Det är då man kan avgöra vad som borde hänt och inte hänt. På de sista fem omgångar behöver AIK kamma ihop sju poäng av 15, eller, 46.6%. På fyra omgångar har man lyckats med att ta 37.5%.

Fram till och med omgång 25 har man tagit hela 77.3% av poängen.

Om inte detta är ett klart och starkt bevis för en tydlig choke även för inbiten chokefantast som dig vet jag inte vad.

Sen vet jag inte vad det är för kravaller du refererar till. Men ni är välkomna att själva göra kravaller när ni tar tre poäng i Champions Leaguegruppspelet 2019. Men då måste ni först ta 33.3% av de återstående poängen i årets upplaga av Allsvenskan och kvala till Champions League. Finner det otroligt att klarar något av det än mindre båda sakerna.
2018-11-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Nu vet jag att statistik är svårt att acceptera för fans till ett sådant statistiskt bevisat chokelag som AIK. Men för en gångs skull ska jag lära dig lite grundskolematematik.

96.6% av Allsvenskan är spelad. Det är då man kan avgöra vad som borde hänt och inte hänt. På de sista fem omgångar behöver AIK kamma ihop sju poäng av 15, eller, 46.6%. På fyra omgångar har man lyckats med att ta 37.5%.

Fram till och med omgång 25 har man tagit hela 77.3% av poängen.

Om inte detta är ett klart och starkt bevis för en tydlig choke även för inbiten chokefantast som dig vet jag inte vad.

Sen vet jag inte vad det är för kravaller du refererar till. Men ni är välkomna att själva göra kravaller när ni tar tre poäng i Champions Leaguegruppspelet 2019. Men då måste ni först ta 33.3% av de återstående poängen i årets upplaga av Allsvenskan och kvala till Champions League. Finner det otroligt att klarar något av det än mindre båda sakerna.

jag har en master i matematisk statistik medan du jobbar deltid i en mataffär, ditt USA-besatta pissluder.

om du tycker att det är det enda kriteriet för att vara ett "choke lag^TM" så har ju AIK dock bevisat sig vara det motsatta med råge med tanke på att de i princip gjort malmö2018-säsonger med kassa vårar och starka höstar sju år i rad.
2018-11-08, 15:01
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
jag har en master i matematisk statistik medan du jobbar deltid i en mataffär, ditt USA-besatta pissluder.

om du tycker att det är det enda kriteriet för att vara ett "choke lag^TM" så har ju AIK dock bevisat sig vara det motsatta med råge med tanke på att de i princip gjort malmö2018-säsonger med kassa vårar och starka höstar sju år i rad.
För att klargöra. Jag jobbar inte ens. Tog tjänstledigt för ett par år sedan och lever på avkastningen från mina aktier. Halva året i mitt älskade USA.

Men jag visst om att jag skulle få mothugg på mitt klara och redogörande inlägg på momangen från en AIK:are som dig. Men mys du vidare med din master i matematik.

Sen undrar jag verkligen om MFFs säsong 2018 är någon sorts måttstock för ett lyckat år? Inte om du frågar någon som håller de kärt iallafall.

Tycker dock inte att du skulle nämna det för nu är det relativt att lista ut din identitet.

Nummer ett så lär du vara den enda följaren av AIK som har en master i någonting och dina avhandlingar är inte svåra att hitta för de är de enda som an med en master i matematik uteslutande skriven i gemener.
Senast redigerad av Titanicsurvivor 2018-11-08 kl. 15:03.
2018-11-08, 15:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
skulle det vara ett motargument menar du? 1p (kryss) ligger ju med god marginal närmre förväntad poäng enligt oddset mot både malmö och djurgården, trots ditt meningslösa "konstaterande" om att man minsann varit favorit med mäktiga 2.3 och 2.15 i odds.

det rör sig alltså om två matcher verkligen skulle ha vunnit som man har kryssat i. ungefär som peking - sirius och peking - trelleborg mao.

Fast ditt inlägg är ju precis lika meningslöst som mitt då, hur man än vrider och vänder på det har man inte nått förväntat resultat senaste 5 matcherna. Sedan kommer det inte spela någon större roll när man säkrar guldet på söndag, utan detta är ju en diskussion som ska sparas till en eventuell förlust.
2018-11-08, 15:22
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast ditt inlägg är ju precis lika meningslöst som mitt då, hur man än vrider och vänder på det har man inte nått förväntat resultat senaste 5 matcherna. Sedan kommer det inte spela någon större roll när man säkrar guldet på söndag, utan detta är ju en diskussion som ska sparas till en eventuell förlust.

Choking definieras som "performing more poorly than expected given one’s skill level” (Baumeister). Jag vill tillägga utanför normalfördelad slump. Om man kör slumpgenerator med oddsen för för de senaste fem matcherna så får man ett normalintervall. Man måste ha underpresterat jämfört med alla utom de mest extrema slumpresultaten för att kunna sägas ha chokeat (säg de sämsta 5 procenten). Förutsatt att fem matcher anses vara ett tillräckligt antal för att fungera som underlag.
2018-11-08, 15:28
Medlem
Citat:
lägg där till en seger mot östersund där oddset gissningsvis låg runt 6.50 efter tre minuter.
Oddset låg på drygt 3 om jag inte missminner mig. Om det nu har någon betydelse.

Hade jag varit gnagare hade jag lastat in några tusen på att Peking vinner guldet. Inte för att jag tror det men några tusen gånger 9 skulle sponsra sorgespriten för några månader framöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in